Onko hyvä häälahja?

• Viestiketjun aloittaja hää mää
  • Ensimmäinen viesti
hää mää
Voi herttinen tekeeks joku oikeasti noin. Jos noin tarkkoja ovat kaikesta, niin älä ihmeessä osta tuota krääsää. Äläkä muutenkaan. Se lahjakortti on ihan hyvä.
No ei musta tunnu että ovat kauhean tarkkoja, mutta muuttavat kauemmas eivätkä "viitsi" roudata kaikkia pientavaroita vaan ostavat ne uudelta paikkakunnalta. Muuten joutuisivat kuitenkin ostaa tyttärelle uudet tavarat...ehkä päädyn siihen lahjakorttiin :)

vierailija
Miksi pitäisi viedä viiniä!!??
Ylipäätään mitään aineellista, jos heiltä jo kaikkea löytyy?? o_O Tuskin edes arvostaisivat lahjaasi.

Nyt on metsät marjoja pullollaan, lähde heille lahjaksi oppaaksi marjastusretkelle SUOMALAISEEN METSÄÄN :)
Pakkaa mukaan itse leivottua evästä, must!

viera.s
Miksi pitäisi viedä viiniä!!??
Ylipäätään mitään aineellista, jos heiltä jo kaikkea löytyy?? o_O Tuskin edes arvostaisivat lahjaasi.

Nyt on metsät marjoja pullollaan, lähde heille lahjaksi oppaaksi marjastusretkelle SUOMALAISEEN METSÄÄN :)
Pakkaa mukaan itse leivottua evästä, must!
Et oo tosissasi. Nelikymppiset suomalaiset osaa kyllä ihan itse lähteä marjastamaan, jos siitä tykkäävät. Eivät kaipaa opasta näyttämään, mikä on mustikka. Ja aika monet ei kyllä halua lähteä marjastamaan, silloin tuollainen "lahja" olisi melkoinen riesa.

Lahjaa yleensä arvostetaan, jos se on annettu saajaa ajatellen, hänen toiveensa ja mielenkiinnonkohteensa huomioiden. Vaikka sitten sitä viiniä, jos saajat viinistä tykkäävät. Mutta en tiedä kyllä yhtään suomalaista, joka tykkäisi opastetusta marjaretkestä.

Et oo tosissasi. Nelikymppiset suomalaiset osaa kyllä ihan itse lähteä marjastamaan, jos siitä tykkäävät. Eivät kaipaa opasta näyttämään, mikä on mustikka. Ja aika monet ei kyllä halua lähteä marjastamaan, silloin tuollainen "lahja" olisi melkoinen riesa.

Lahjaa yleensä arvostetaan, jos se on annettu saajaa ajatellen, hänen toiveensa ja mielenkiinnonkohteensa huomioiden. Vaikka sitten sitä viiniä, jos saajat viinistä tykkäävät. Mutta en tiedä kyllä yhtään suomalaista, joka tykkäisi opastetusta marjaretkestä.
KOmmentoin tähän viestiisi, että meidän mökkinaapureista suurin osa ei osaa kulkea metsässä. He sienestävät ja marjastavat sangot käsissään mökkitietä pitkin kurkkien ojien reunoja kasvaisiko niissä kanttiksia. "Mustikassa" käyvät ihan meidän edustalla olevassa pikkumetsässä noin. 2000 m2 ja yhdelle nuorelle parille kävin sanomassa käsipäivää heidän poimiessaan vattuja pihapiirissämme: että tervetuloa vaan meille ;)

Joten lahjakortti tehdä jotakin yhdessä vaikutti oikein kivalta lahjalta viestiketjun aiemmassa vaiheessa. Onko se sitten yhteinen marjaretki tai museokierros, mutta kiva idea kuitenkin oli.

vierailija
KOmmentoin tähän viestiisi, että meidän mökkinaapureista suurin osa ei osaa kulkea metsässä. He sienestävät ja marjastavat sangot käsissään mökkitietä pitkin kurkkien ojien reunoja kasvaisiko niissä kanttiksia. "Mustikassa" käyvät ihan meidän edustalla olevassa pikkumetsässä noin. 2000 m2 ja yhdelle nuorelle parille kävin sanomassa käsipäivää heidän poimiessaan vattuja pihapiirissämme: että tervetuloa vaan meille ;)

Joten lahjakortti tehdä jotakin yhdessä vaikutti oikein kivalta lahjalta viestiketjun aiemmassa vaiheessa. Onko se sitten yhteinen marjaretki tai museokierros, mutta kiva idea kuitenkin oli.
Paska idea ja sillä selvä.

viera.s

Niin, siis sua rassaa, kun jotkut poimivat marjoja mielestäsi "väärin" ja haluaisit heitä ojentaa. Ja tämä olisi mielestäsi hyvä lahja?

Jos haluaa poimia marjat piirakkaan tai muutaman pussin kotipakkaseen, niin mitäs järkeä sitä olisikaan lähteä lähimetsää kauemmas. Kanttarelleja useimmiten kasvaa juuri teiden ja polkujen varressa, summamutikassa umpimetsästä niitä on huomattavasti epätodennäköisempää löytää. Jos ihan hoidetuista istutetuista marjapuskistasi joku kävi vattuja poimimassa, niin toki silloin sopii ohjata heidät muualle. Mutta joku tontin reunamilla oleva villiintynyt pöheikkö on jo sellainen, että siitä saa muut tulla vattuja poimimaan. Vaikea kuvitella, että joku tulisi toisen hoidetuista marjapuskista marjat keräämään, vieläpä omistajan ollessa kotosalla, joten veikkaan tuota jälkimmäistä.

Oman ajan lahjoittaminen on joka tapauksessa aika itserakasta, oli sitten kyse museokierroksesta tai mistä tahansa. En minä ainakaan ajattele, että seurani on ystävilleni jokin erityinen lahja sen enempää kuin heidän seuransa on lahja minulle. Tietysti molemmille osapuolille tasapuolisesti mukavaa, tai ainakin pitäisi olla, mutta ei siinä kukaan ole saanti- tai antopuolella. Eikä kyllä olisi välttämättä ollenkaan mukavaa, jos ystävä/sukulainen vieläpä osana "lahjaansa" määräisi mitä tehdään eikä itse saisi siihen vaikuttaa!

Yhteistyössä