Tarvitsen tuomarin: kumpi on väärässä?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyse on tämän aamuisesta tapahtumasarjasta. Kävin ennen miestä suihkussa. Sillä aikaa, kun mies oli suihkussa, puin hänen työhaalarinsa päälleni ja menin laittamaan meille aamupalaa. Tarkoitus oli näyttää hassulta liian isossa haalarissa ja piristää miehen päivää.

Mies tuli pois suihkusta. Tarjoilin muina miehinä aamupalaa työhaalarissa. Miehen mielestä se ei ollutkaan hauskaa. Hän kysyi, että millä oikeudella olen pukenut hänen vaatteensa kysymättä lupaa ja että eikö mulle ole kotona opetettu, ettei toisen tavaroihin saa koskea.

En osannut vähään aikaan sanoa mitään, koska hänen reaktionsa oli niin yllättävä. Riisuin haalarin ja pyysin anteeksi. Tuli tosi paha mieli, koska en ollut tarkoittanut mitään pahaa. Tuntuu, ettei tässä suhteessa ole ollenkaan huumoria. Kaikki yritykseni epäonnistuvat :(

Ok, tiedän, että jos tästä mentäisiin oikeuteen, mä saisin tuomion toisen omaisuuden luvattomasta käytöstä huumorimielessä, mutta...kumman puolelle te asettuisitte tällaisessa tilanteessa? Jos te tekisitte saman omalle miehellenne, minkä ennustaisitte olevan reaktion?

Kiitos vastauksista!

Kyse on tämän aamuisesta tapahtumasarjasta. Kävin ennen miestä suihkussa. Sillä aikaa, kun mies oli suihkussa, puin hänen työhaalarinsa päälleni ja menin laittamaan meille aamupalaa. Tarkoitus oli näyttää hassulta liian isossa haalarissa ja piristää miehen päivää.

Mies tuli pois suihkusta. Tarjoilin muina miehinä aamupalaa työhaalarissa. Miehen mielestä se ei ollutkaan hauskaa. Hän kysyi, että millä oikeudella olen pukenut hänen vaatteensa kysymättä lupaa ja että eikö mulle ole kotona opetettu, ettei toisen tavaroihin saa koskea.

En osannut vähään aikaan sanoa mitään, koska hänen reaktionsa oli niin yllättävä. Riisuin haalarin ja pyysin anteeksi. Tuli tosi paha mieli, koska en ollut tarkoittanut mitään pahaa. Tuntuu, ettei tässä suhteessa ole ollenkaan huumoria. Kaikki yritykseni epäonnistuvat :(

Ok, tiedän, että jos tästä mentäisiin oikeuteen, mä saisin tuomion toisen omaisuuden luvattomasta käytöstä huumorimielessä, mutta...kumman puolelle te asettuisitte tällaisessa tilanteessa? Jos te tekisitte saman omalle miehellenne, minkä ennustaisitte olevan reaktion?

Kiitos vastauksista!
No luultavasti reaktio olisi toivomasi eli miestä huvittaisi.. Miehesi reaktio oli outo.

vierailija
Kiitos vastauksesta Siiri, munkin mielestä reaktio oli ihan outo. Ajattelin, että voisin näyttää tämän ketjun, että hän tajuisi, että se oli outoa, kun itse ei tahdo ymmärtää...

Ap

Erikoinen reaktio minustakin. Tästähän vois tietysti vetää johtopäätöksen ja joka kerta pyykkiä pestessä kysyä suurieleisesti mieheltä hänen jokaisen vaatekappaleensa kohdalla, et saako koskea, onko lupa pestä? Ja jos hän ei oo kotona lupaa antamassa, niin pesemättä jäisi. Josko sit jo alkaisi tajuamaan..

Spencer Hastings
Kysy mieheltäsi, että mitä huumeita hän säilöö haalarien taskussa, kun reaktio oli tuollainen?

Tai sitten hän vaan on äärimmäisen autistinen persoona.

"Ok, tiedän, että jos tästä mentäisiin oikeuteen, mä saisin tuomion toisen omaisuuden luvattomasta käytöstä huumorimielessä, mutta..."

:D

• Tykkää
Reactions: Peyote
vierailija
Oiskohan taskussa ollu jotain sellaista, joka ei sun silmille ole tarkoitettu?
Kieltämättä omituinen reaktio mieheltä, mun mies olis vaan nauranu. Toisaalta ymmärrän sen, että jos on aamulla tietyt rituaalit ja tiukka aikataulu, saattaa hermostua tuollaisesta jos on sen tyyppinen ihminen.

vierailija
Tätä tilannetta ei edeltänyt mikään riita, aamu oli mennyt ihan tavallisesti. Miehellä on myös tapana töksäytellä. Jos hän esimerkiksi haluaa, että osallistun tiskikoneen tyhjennykseen, hän sanoo "voisit säkin tehä jotain". Mun mielestä on paljon rakentavampaa sanoa yksinkertaisesti "kulta, haluisitko auttaa mua astianpesukoneen tyhjennyksessä".

Ja tähän ei liity mitään sellaista, että mies aina tyhjentäisi tiskikoneen. Itse saatan tehdä kotitöitä ja antaa miehen vaikka maata sohvalla ja katsoa telkkaria. Mutta jos hän päättää aloittaa suursiivouksen juuri silloin, kun mä oon asettunut mukavasti lukemaan kirjaa, niin en kyllä varmasti saa löhöillä.

Ap

viera.s
Ei mies suuttuisi, tosin tuskin tuossa mitään huumoriakaan näkisi, vaan kysyisi, aionko mennä piha- /raksahommiin. No meidän kokoero ei ole kovinkaan suuri, joten voisin hyvin käyttääkin miehen työvaatteita noissa hommissa, kun vaan vähän lahkeita kääräisisin ja vyötä kiristäisin. Ja mies menee varsinaisiin töihinsä ihan toisenlaisissa vaatteissa, ei missään haalareissa.

Keksin kaksi syytä, miksi miehesi neutraalin tai huvittuneen suhtautumisen sijaan suuttui. Jos hän on ylipainoinen, tuo kokoerohuumori saattoi osua arkaan paikkaan. Tai sitten hän ei ole tyytyväinen niihin likaisiin töihinsä. Varsinkin jos itse olet siisteissä sisätöissä, mies saattoi ajatella että pilkkaat hänen duunarihommiaan. Tai sitten tosiaan hänen suurta kokoaan.

Eikä aamut kyllä ole kaikille muutenkaan sopivaa aikaa hassutteluun. Meillä ainakin mies on silloin väsynyt, herää viime tipassa, hörppäisee kahvit ja lähtee töihin. Ei siis aikaa mihinkään yhteisiin huumorijuttuihin.

vierailija
Mielenkiintoista, että autistisuus mainittiin. En haluais ruveta keittiöpsykologiksi, mutta kieltämättä on tullut mieleen, että onkohan miehellä vähän autistisia piirteitä.

En kyllä usko, että taskussa oli mitään salaista, kun haalari oli ihan näkösällä tuolinnojalla, kun mies meni suihkuun. Ja vaikutti siltä, että olis oikeesti tuohtunut siitä, että olen ilman lupaa laittanut sen haalarin päälle...

Ap

vierailija
Ei mies suuttuisi, tosin tuskin tuossa mitään huumoriakaan näkisi, vaan kysyisi, aionko mennä piha- /raksahommiin. No meidän kokoero ei ole kovinkaan suuri, joten voisin hyvin käyttääkin miehen työvaatteita noissa hommissa, kun vaan vähän lahkeita kääräisisin ja vyötä kiristäisin. Ja mies menee varsinaisiin töihinsä ihan toisenlaisissa vaatteissa, ei missään haalareissa.

Keksin kaksi syytä, miksi miehesi neutraalin tai huvittuneen suhtautumisen sijaan suuttui. Jos hän on ylipainoinen, tuo kokoerohuumori saattoi osua arkaan paikkaan. Tai sitten hän ei ole tyytyväinen niihin likaisiin töihinsä. Varsinkin jos itse olet siisteissä sisätöissä, mies saattoi ajatella että pilkkaat hänen duunarihommiaan. Tai sitten tosiaan hänen suurta kokoaan.

Eikä aamut kyllä ole kaikille muutenkaan sopivaa aikaa hassutteluun. Meillä ainakin mies on silloin väsynyt, herää viime tipassa, hörppäisee kahvit ja lähtee töihin. Ei siis aikaa mihinkään yhteisiin huumorijuttuihin.

Meillä ei siis ollut mikään tiukka työaamu, molemmat mentiin vasta iltapäiväksi pariksi tunniksi töihin, kun ollaan vähän niin kuin puolittain vielä kesälomalla. Mies ei ole ylipainoinen, vaan pidempi kuin minä. Ja ruumiillisissa hommissa saanut lihaksia. Vartaloaan hän ei ole koskaan kyllä tietääkseni hävennyt.

Miehellä on oma firma, joten hän on välillä duunarihommissa ja välillä taas pyörittelee papereita, joten ei hänen pitäisi kyllä hävetä haalaria. Varsinkaan kun mä ostin sen sille aikoinaan lahjaksi ja kehuin, että se on seksikäs.

Mutta ymmärrän, että tulee heti tollaset jutut mieleen, kun muuten toi reaktio ei oikein käy järkeen...

Ap

vierailija
Mä en jaksa aamulla minkäänlaista pelleilyä. Ensiksi on pakko saada kahvia ennenkuin kannattaa tulla piristämään. Jospa mieskin on yhtä aamuäreä eikä siksi jaksa yhtään tuollaista. Pikkujuttu, jota ei kannata jäädä miettimään.

Osa vaan on tarkkoja omista asioistaan, tavaroistaan, vaatteistaan - varsinkin työvaatteista. Kysy mieheltä suoraan, miksi hän ärsyyntyi ja kerro oma näkemyksesi.
Voihan olla, että jos mies on iso/pieni kokoinen, häntä hävettää nähdä oma vaate ylläsi (joko liian iso tai melko sopiva).

Itselläni on omassa parisuhteessa paljon kieroa huumoria ja olisin pitänyt tuota tekemääsi hauskana että söpönä juttuna :) ..mutta ei mun mieskään aina ymmärrä mun huumoria, hänen mukaansa liika on liikaa ja olen silti jatkanut tempausteni tekoa. Kyllä hänellä selkeästi on alkanut suunpielet nousee ylöspäin ;) jatka vaan, kyllä hän tottuu ja ihastuu...ja jos ei, niin KESKUSTELETTE teidän näkemyksistänne.

vierailija
Osa vaan on tarkkoja omista asioistaan, tavaroistaan, vaatteistaan - varsinkin työvaatteista. Kysy mieheltä suoraan, miksi hän ärsyyntyi ja kerro oma näkemyksesi.
Voihan olla, että jos mies on iso/pieni kokoinen, häntä hävettää nähdä oma vaate ylläsi (joko liian iso tai melko sopiva).

Itselläni on omassa parisuhteessa paljon kieroa huumoria ja olisin pitänyt tuota tekemääsi hauskana että söpönä juttuna :) ..mutta ei mun mieskään aina ymmärrä mun huumoria, hänen mukaansa liika on liikaa ja olen silti jatkanut tempausteni tekoa. Kyllä hänellä selkeästi on alkanut suunpielet nousee ylöspäin ;) jatka vaan, kyllä hän tottuu ja ihastuu...ja jos ei, niin KESKUSTELETTE teidän näkemyksistänne.
Kysyin siis suoraan ja vastaus oli, että käyttäydyin huonosti, kun koskin hänen omaisuuteensa ilman lupaa. Ehkä mä en vaan ymmärrä tollasta tarkkuutta, kun itse oon sellainen, että lainailen tavaroita ja jos joku vaikka rikkoo mun luona jotain, en suutu, vaikka harmittaisikin. Siis jos joku vahingossa rikkoo.

Ymmärrän, ettei toi nyt mikään maailman hauskin juttu ollut, mutta olispa suhtautuminen sitten ollut edes neutraali suuttumisen sijaan.

Eksän kanssa oltiin aina huomioonottavia toisiamme kohtaan. Jos toinen oli tehnyt esim. ruokaa, toinen kohteliaasti ilahtui ja kehui ruokaa herkulliseksi. Tämä nykyinen on sellainen, ettei se kommentoi mitään, syö vaan. Kun tästä huomautin, hän sanoi, että ruuanlaitto on ihan arkinen juttu. Ei siitä tarvitse saada mitään mitalia. Ikään kuin se olisi kauhea vaiva kerran päivässä kiittää ja ilahtua.

Ap

vierailija
Kysyin siis suoraan ja vastaus oli, että käyttäydyin huonosti, kun koskin hänen omaisuuteensa ilman lupaa. Ehkä mä en vaan ymmärrä tollasta tarkkuutta, kun itse oon sellainen, että lainailen tavaroita ja jos joku vaikka rikkoo mun luona jotain, en suutu, vaikka harmittaisikin. Siis jos joku vahingossa rikkoo.

Ymmärrän, ettei toi nyt mikään maailman hauskin juttu ollut, mutta olispa suhtautuminen sitten ollut edes neutraali suuttumisen sijaan.

Eksän kanssa oltiin aina huomioonottavia toisiamme kohtaan. Jos toinen oli tehnyt esim. ruokaa, toinen kohteliaasti ilahtui ja kehui ruokaa herkulliseksi. Tämä nykyinen on sellainen, ettei se kommentoi mitään, syö vaan. Kun tästä huomautin, hän sanoi, että ruuanlaitto on ihan arkinen juttu. Ei siitä tarvitse saada mitään mitalia. Ikään kuin se olisi kauhea vaiva kerran päivässä kiittää ja ilahtua.

Ap
No en ihmettele että sillä on pinna kireällä jos vertailet sitä johonkin eksääsi.

Voi apua mikä äijä... Toi on inhottavaa, jos ei ole naurua ollenkaan suhteessa. Mun mielestä nauru parisuhteessa on melkeimpä kaikista tärkein asia hellyyden lisäksi.

Mun mies pitäisi tuota hellyttävänä ja hauskana ja söpönä. AP:n mies on varmaan sellainen, jonka mielestä yhtään mikään ei ole hauskaa.

vierailija
Huumoria on monenlaista. Toiset tajuaa englantilaista huumoria, toiset ei. Ehkä miehesi ei vain tajunnut kyseessä olevan huumorin? Ei sellaisesta voi miestäsi syyttää, vaan sinua, koska et osannut näytellä siten, että hän tajuaisi kyseessä olevan huumorin. Pelkkä haalarien päällelaitto ei mielestäni vielä sellaista ole. Ota virheestä opiksi ja kohti uusia pettymyksiä!

Yhteistyössä