Tarvitsen tuomarin: kumpi on väärässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni sellainen asia, jota ei kannata jäädä märehtimään. Ei ne omasta mielestä "niiiiiiiin hassut" tempaukset aina onnistu ja saa muita nauramaan.

Jäin muuten miettimään: mulla on siis aivan paras puoliso, jonka kanssa olen viihtynyt kimpassa jo yli 15 vuotta. Tunnen hänet ja hänen huumoritajunsa. Hän ei ole mitenkään turhan tarkkaa omista asioista. Mutta silti osaan kuvitella, että hänestä ei olisi mitään hauskaa siinä, jos pukisin päälle hänen työhaalarinsa taikka treenivaatteet. Musta tuntuu, että näihin kahteen vaateryhmään on suhde jotenkin henkilökohtaisempi, kun perus teeppareihin taikka farkkuihin. Joten ymmärrän kyllä miehesi reaktion sinäänsä.

Ja minusta itsestään: olen sen verran aamuäreä ihminen, että ei minusakaan olisi vältämättä mitenkään kauhean vitsikästä, jos mies tarjoilisi aamupalan mun työvaatteeissa. Enemmän ehkä ärsyttäisi.....

Joo, minä(kään) en sinänsä ihmettele, ettei mies pitänyt tuota hauskana juttuna. Jos molemmat on ihan normaalikokoisia ihmisiä, niin vähän ylisuuri haalari tuskin näyttää kovin hullunkuriselta. Kun se ei ole vaatekappale, joka noin muutenkaan olisi mikään kovin istuva ja ihonmyötäinen. Ja työhaalarit on samanlaiset miehille ja naisille, joten ei myöskään sukupuoliroolien rikkomiseen liittyvää hauskuutta. Meillä mies joskus puki farkkuni jalkaansa ja sille kyllä yhdessä naurettiin, se näytti aika hassulta. Mutta liian iso työhaalari, ei iskisi minunkaan huumorintajuuni.

Mutta tuo vihainen reaktio + muut aloittajan kertomat jutut ei silti kuulosta kovin hyvältä, kun mitään järkevää syytäkään sille ei siis ole. Joko mies on luonteenlaadultaan poikkeuksellisen negatiivinen tai pahimmillaan pyrkii jollain tapaa alistamaan ja kouluttamaan aloittajaa. Kuinka pitkä suhde on takana ja onko lapsia? Jos on lapsia, pitäisi toki koittaa ongelmia ratkoa, lapsettomasta suhteesta taas lähtisin aika kevyesti, jos yhdessä ei ole kivaa ja toinen tuottaa itselle enemmän pahaa kuin hyvää mieltä.

Mutta tuo vihainen reaktio + muut aloittajan kertomat jutut ei silti kuulosta kovin hyvältä, kun mitään järkevää syytäkään sille ei siis ole. Joko mies on luonteenlaadultaan poikkeuksellisen negatiivinen tai pahimmillaan pyrkii jollain tapaa alistamaan ja kouluttamaan aloittajaa.
Tuo alistaminen ja kouluttaminen kyllä paistaa tekstistä minullekin. Jos ei tällaisesta toimintamallista ole sovittu suhteen alussa yhdessä, niin sitten kannattaa miettiä, haluaako varmasti näin epätasapainoisen suhteen.

Mä jäin miettimään kun ap sanoi että teki ja tarjoili aamupalaa. Tuleeko mies siihen pöytään aina niinku jollekin hotelliaamiaiselle vai mitä ihmettä? Miten sitä aamupalaa pitää oikein tehdä, eikö molemmat tee itselleen? Tai siis syöttekö jotain puuroa joka pitää erikseen valmistaa?

Mä jäin miettimään kun ap sanoi että teki ja tarjoili aamupalaa. Tuleeko mies siihen pöytään aina niinku jollekin hotelliaamiaiselle vai mitä ihmettä? Miten sitä aamupalaa pitää oikein tehdä, eikö molemmat tee itselleen? Tai siis syöttekö jotain puuroa joka pitää erikseen valmistaa?

Ruoka on aina parempaa kun toinen tekee sen. Meillä esim. minä teen lämpimät ruuat ja mies taas aamu/väli,-ja iltapalat. Ei se ole alistamista jos toiselle tekee ruokaa.

Ei tuo minunkaan mielestä olisi ollut hauskaa, vaan lähinnä vaivaannuttavaa, mutta tuo miehesi reaktio ehkä meni vähän yli.

Itse olisin luultavasti vaan sanonut, että "miks ihmeessä sulla on mun haalari päällä?" ja antanut olla.
Tulee kyllä vähän omituinen kuva suhteestanne, kun sinä tarjoilet aamupalan, peset vaatteet, koet tehtäväksesi yrittää olla joku miehen hauskuuttaja ja huumoriveikko - ja sitten taas mies vaikuttaa vähän siltä, ettei vois vähempää kiinnostaa tai jopa ärsyyntyy yrityksistäsi.
Jotenkin väkinäisen kuvan saa. Toki tässä nyt ei mitään laajaa kuvaa voikaan saada, mutta näiden tietojen perusteella.

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
Jos mun mies olisi aamulla pukenut päälleen mun työvaattet, niin takuulla räjähtäisin. Musta on outoa, että moni sanoo ap:n miestä oudoksi minusta täysin normaalin reaktion vuoksi. Miehen selittelyt ei olleet kovin järkeviä, mutta nekin ovat ymmärrettäviä, koska häneltä kysyttiin reaktion syytä. Spontaaniin reaktioon ei välttämättä ole mitään sen kummempaa selitystä.

räjähtää muka normaali reagtio mulle miehenä se kertois et on suurempia ongelmia kumppanii kohtaan jos tollasesta suuttuisin
No ehkä teillä ei tuollaisesta tulisi räjähdystä. Itse saattaisin räjähtää, mutta en kyllä osaa kuvitellakaan tilannetta, että aamulla pukeuduttaisiin toisen työvaatteisiin. Mahdoton ajatus. Meillä mies ei varmaan räjähtäisi, mutta varmaan ajattelisi, että olen tullut hulluksi.

Aloin kuvitella tilannetta niin, että heräisin aamulla (olen todella aamuäreä), tulisin keittiöön ja mies ois pukenu mun työvaatteet päälleen (olen sairaanhoitaja). Säikähtäisin että onko tuo tullut hulluksi ja voisin kuvitella ärähtäväni pahasti järkytyksen jälkimainingeissa. Ei sillä, että koski tavaroihini..vaan että tuntuisi, että toinen on seonnut päästään.

• Tykkää
Reactions: Pikkurouva74
Jos mun mies olisi aamulla pukenut päälleen mun työvaattet, niin takuulla räjähtäisin. Musta on outoa, että moni sanoo ap:n miestä oudoksi minusta täysin normaalin reaktion vuoksi. Miehen selittelyt ei olleet kovin järkeviä, mutta nekin ovat ymmärrettäviä, koska häneltä kysyttiin reaktion syytä. Spontaaniin reaktioon ei välttämättä ole mitään sen kummempaa selitystä.

Minunkin mielestä ennemmin aloittajan tempaus oli outo. Kumma, ettei hän tunne miehensä huumorintajua. Minua tuollainen ei huvittaisi yhtään, vaan ainoastaan ärsyttäisi. Enkä muutenkaan jaksaisi jatkuvaa huomion kerjäämistä tai kiitoksen ruikuttamista ihan tavallisista asioista.

Samaa mieltä minäkin. Paremminkin pidän ap:ta outona, kun vetää toisen itselleen valmiiksi laittamat vaatteet päälleen ja sen pitäisi vielä olla muka hauskaa o_O

Yhteistyössä