Nainen myy avaamatonta äitiyspakkausta kaksinkertaiseen hintaan!

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei! Selailin tossa tori.fi sivustoja ja eteeni pomppasi, että joku Jyväskyläläinen nainen myy vuoden 2015 avaamatonta äitiyspakkausta hintaan 280 euroa, viestissä mainitaan, että myös ulkomaille lähetys onnistuu!
On mielestä aika absurdia ja eoätodellista. Siis a) myydä tuplasti isompaan hintaan kuin mutä olisi saanut, jos ois KELAn lahjoituksen ottanut rahana eukä äituyapakkauksena ja b) myydä sellaista, jonka on saanut lahjoituksena.
Pelottaa, että kohta tää Suomen ainutlaatuinen koko maailmassa oleva tapa antaa äitiyslahja KELAlta lopetetaan, ku jotku yrittää siitä taloudellisesti hyötyä :(
Mitä mieltä ootte?
-A

vierailija
Tää jakaa niin mielipiteet. Minun henk.koht. mielipide on että on tökeröä koittaa hyötyä noin isosti rahallisesti jostain, joka sinulle annetaan hyvää hyvyyttä ilmaiseksi. Kun ne rahat sitten viedään aina sellaiselta, jolla ei sitä pakkausta muuten ole mahdollista saada (esim ulkomailla). 280€ on jo tosi törky hinta.

vierailija
Pakkauksen arvohan on suurempi kuin se rahatuki. Äitiyspakkauksen vaatteita myydään eteenpäin paljon kirppiksillä. Vaatteet voivat olla käyttämättömiä ja ylihinnoiteltuja, joten eipä koko pakkauksen myynti eroa siitä juurikaan. Useimmat myyvät lahjoitettuja lastenvaatteita muutenkin eteenpäin, ei niitä kumminkaimoilta saatuja housuja aleta säilyttämään tai jaella aina ilmaiseksi eteenpäin.

Mielessä kävi myös se mahdollisuus, että entä jos raskaus on mennyt kesken tai vauva kuollut. Jo saatua äitiyspakkausta ei lähetetä takaisin, vaan sille saa tehdä mitä tahtoo.

vierailija z
Naiset ovat pöljiä. Äitiyspakkauksen saa myydä ihan mihin hintaan vaan, kuten vaikkapa 1000 euroa.
Niinpä. Jotkut naiset myyvät muutaman euron pikkupöksyjäkin tuhannen prosentin katteella perversseille miehille, miksei siis myydä äitiyspakkausta tuplahintaan jollekkin umpipöljälle mammalle - markkinoita sillä osastolla riittää kun äly tuntuu olevan katoava luonnonvara synnytyksen jälkeen.

Suomalainen äitiyspakkaus ulkosuomalaisille, jotka eivät enää Suomen sosiaaliturvan piirissä ole, on erittäin haluttu. 280€:lla saa sen varmasti eteenpäin. Jos valtio olisi fiksu, alkaisi se myös myymään ko. pakettia halukkaille. Nyt ihmiset tekevät tiliä sillä millä pystyvät.

Ttppii
En oikein ymmärrä mikä on ongelma. Miksei sitä saisi myydä jos kaupaksi menee ja mitä hemmetin haittaa sitä kateellisille palstamammoille on? Pitääkä huoli omista asioistanne.

• Tykkää
Reactions: Pin
Kai sitä nyt myydä saa. Jos ostaa lapsilisillä vaikka sukset ja sit ei tulekaan koko talvena lunta niin eikö niitä suksiakaan sais sit muka seuraavana talvena eteenpäin kaupata?

Ja hinta. Vaikka möisi tonnilla niin mitä väliä? Jos joku maksaa niin ei se voi olla kenenkään muun ongelma.

vierailija
Kai sitä nyt myydä saa. Jos ostaa lapsilisillä vaikka sukset ja sit ei tulekaan koko talvena lunta niin eikö niitä suksiakaan sais sit muka seuraavana talvena eteenpäin kaupata?

Ja hinta. Vaikka möisi tonnilla niin mitä väliä? Jos joku maksaa niin ei se voi olla kenenkään muun ongelma.
Saa toki, mutta saa minullakin olla mielipiteeni. Ja minusta on törkeää pyytää tuollaisia törkyhintoja tavarasta, jonka kuitenkin on saanut ilmaiseksi. Käytetään hyväksi sitä, että kaikille nuo ei ole saatavilla ja nyhdetään sitten isot rahat.

Minun mielestäni voi kyllä myydä, mutta ei rahastusmielessä. MIELESTÄNI 280€ äippäpakkauksesta on törkeä hinta. Piste.

Pin
No mitä sitten, anna myydä.
Miksi muuten ilmaiseksi saatua ei saisi myydä? :D Tai siis... tehkää mitä huvittaa, mutta itseni tuntisin aika tyhmäksi jos menisin ilmoittamaan Torilla ilmaiseksi annettavaksi 200e ulkovaatteet... :D

vierailija
Saa toki, mutta saa minullakin olla mielipiteeni. Ja minusta on törkeää pyytää tuollaisia törkyhintoja tavarasta, jonka kuitenkin on saanut ilmaiseksi. Käytetään hyväksi sitä, että kaikille nuo ei ole saatavilla ja nyhdetään sitten isot rahat.

Minun mielestäni voi kyllä myydä, mutta ei rahastusmielessä. MIELESTÄNI 280€ äippäpakkauksesta on törkeä hinta. Piste.
No on ne kaikille suomalaisille mammoille/lapsille saatavilla. Kenelle muille pitäisi olla? Yksinasuville 30v miehille? Lapsettomille pariskunnille? Opiskelunsa aloittaville? Elääkkeelle pääsijöille?

Entäpä jos joku sellainen ostaa sen, jolla ei ole mahdollisuutta päästä käsiksi tämän vuoden pakkaukseen? Entä jos se menee jollekin keräilijälle.

Jos minä haluaisin kyseisen pakkauksen, niin enpä minä sitä KELAlta saisi, koska en ole raskaana. Silloin kääntyisin varmaan tuollaisen myyjän puoleen. Ei sillä, että kiinnostaisi, mutta tulipahan mieleeni, että joku oikeasti voi vaikka keräillä eri vuosien äitiyspakkauksia ihan omaksi ilokseen tmv.

vierailija123456
Enemmänkin ihmettelen kuka muka maksaa siitä roskasta noin paljon? Surkean huonolaatuista tavaraa, joiden mitoituksetkin on ihan kummallisia. Jos suostuu kirppistavaraan, niin sillä 140 eurolla saa kyllä moninkertaisesti ja oikeasti käyttökelpoista tavaraa.

vierailija
Musta se vain on tökeröä. Ymmärrän hyvin sen, jos lapsilisillä ostetut sukset myytäisiin, koska ne rahat nyt on muutenkin lapsiin tarkoitettu. Mutta lahjatavaraa kaupitella kaksinkertaiseen hintaan on musta eri asia. Lapsilisä ei mielestäni ole "lahjoitus" vaan tarkoitettu nimenomaan käytettäväksi. Äitiyspakkaus vähä eri asia mun mielestä..

Ja kaikki naiset ei todellakaan myy lahjana saatuja tavaroitaan, en ainakaan minä.
Terveisin: ap

vierailija
Musta se vain on tökeröä. Ymmärrän hyvin sen, jos lapsilisillä ostetut sukset myytäisiin, koska ne rahat nyt on muutenkin lapsiin tarkoitettu. Mutta lahjatavaraa kaupitella kaksinkertaiseen hintaan on musta eri asia. Lapsilisä ei mielestäni ole "lahjoitus" vaan tarkoitettu nimenomaan käytettäväksi. Äitiyspakkaus vähä eri asia mun mielestä..

Ja kaikki naiset ei todellakaan myy lahjana saatuja tavaroitaan, en ainakaan minä.
Terveisin: ap
Äitiyspakkauksen vaatteetkin on käytettäväksi.
Minä en käyttötavaraa pidä lojumassa kotona, joten jos äitini ostaa lapsille haalarihousut ja lapset kasvavat niistä ohi, laitan kirpparille muiden vaatteiden kanssa. Sun ei tarvi, toiset on järkeviä. Kukin tyylillään.

vierailija
Esikoiselle aikoinaan ostin kaveriltani äitutspakkauksen. Olisi muuten ottanut rahana ja minä en pakkausta olisi saanut kun en kuulu suomen sosiaalihuollon piiriin.
En muista mitä maksoin, mutta olisin varmasti maksanut ylimääräistä. Onhan postituksessa ym. työtä.

Kaksosilleni myöhemmin ostin äitiyspakkauksesta vain makuupussin, haalarit ja pussilakanan.

Yhteistyössä