Onko/oliko sinulle tärkeää että juhliisi tulevat tuovat lahjan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kyllä ole tärkeää.

Silti vähän ristiriitaisesti minusta olisi kyllä kiva saada joskus lahjoja, koska sellaisia en ole saanut vuosiin muilta kuin mieheltäni tai lapsiltani :) Olisi kiva kokea joku ihana yllätys.

Lapsena synttärivierailta odotin lahjoja. Nyt aikuisena niillä ei ole suurta väliä. Joskus ystävä tuo ihania tuomisia ja ne ilahduttaa kovasti. Joskus äiti/mummu laittaa jotain "kamalaa", mutta tottakai kohteliaasti kiitän niistäkin.

Lapsena oli ihanaa saada lahjoja. Nuorenakin, jos lahja oli mieluinen.
Nykyään tulee lähinnä vaivautunut olo. Paitsi jos lahja on vaikka hyvä viinipullo tai purkillinen itsetehtyä hilloa tai vaikka kantarellipikkelsiä. Kukkapuskakin käy. Mut kaikki kalliimpi -eeeei...

• Tykkää
Reactions: IhQ ja m1es
Ihmiset ovat tärkeitä ja se yhdessäolo ja tunnelma :). Mä en oo ikinä oikein lahjoista perustanut, lapsena - no joo, mutta aikuisena...mieluummin mä olen se joka antaa lahjoja kuin se joka niitä saa :).

• Tykkää
Reactions: IhQ
Itseä ärsyttää lahjakultuuri aikuisten kesken. Pitää aina miettiä mitä vie kohteliaisuudesta ihmisille joilla on kaikkea, kumpa voisi vaan olla viemättä mitään. Viikonloppunakin olisi 40v. synttärit ja mitä ihmettä sinne vie, kun ei sankaria oikein edes tunne. Jotain pitää vaan keksiä pakosta.
En itsekään enää halua mitään paitsi mieheltä on mukava saada lahjoja, ne kun ovat yleensä henkilökohtaisia juttuja joista pidän.

Vai onko tärkeämpää, että ylipäätään tulevat, se tapaaminen ja yhdessäolo?
Lapseis ristiäisiin?
Rippijuhliisi?
Lakkiaisiisi?
Valmistujaisjuhliisi?
Häihisi?
Synttäreille?
Yms?
Omiin juhliini en missään nimessä edes odota lahjoja, mutta kyllä aattelen, että jos lapseni ristiäisiin/rippijuhliin/synttäreille tulevat, niin aivan varmasti lapseni toivoisi saavan jonkin lahjan. Se lahja voi sitten olla vaikka suurennettu valokuva jostain kivasta kuvasta, lupaus yhteisestä ajasta kummin kanssa, lapselle "räätälöity" runo, tmv., mutta kuitenkin sellainen juttu, että lahjan saaja kokee itsensä lahjan antajalle merkitykselliseksi/tärkeäksi..

Ei oo ikin tarvinnu miettii tommosta. Meillä kun on suvun ja läheisten ihmisten kanssa tapana muistaa juhlakalua aina jotenkin. Välillä tulee niittykukkia kimpullinen, jotain itseleivottua hyvää tai vaikka villasukat. Mutta ikinä ei jätetä jotakin muistamista antamati.

Että varmasti ihmettelisin jos joku tyhjin käsin tulisi. En loukkaantuisi kuitenkaan.

Kaikki sanoo noin. Ongelmaksi tulee kun kaikki mieluummin antaisi, ja kukaan ei haluaisi ottaa vastaan... o_O

Eipä nykyään enää pääse ostelemaan lahjoja muille aikuisille tuosta syystä, vaikka haluaisi ilahduttaa.

Siis kyllähän mä olen isosti otettuna tietysti, jos mua muistetaan - en sitä suinkaan tarkoittanut :) - ja tottakai otan lahjan vastaan kiitoksien kera :)

Mutta en siis lähde sillä ajatuksella ikinä liikenteeseen, että on pakko tuoda jotain - mulle riittää että tulee itsensä kanssa :). Moni kun kokee lahjojen hankkimisen aika vaikeaksi ja stressaavaksi, niin mun kanssa siltä pulmalta säästyy :)

Minä en välitä niin lahjoista, minulle merkitsee aina enempi ihmiset. :)
Tosin täytyy sanoa että oli kiva kun mies esimerkiksi osti esikoista odottaessa lahjaksi bola-korun ihan yllätyksenä, sellainen lahja. :love:

Ilhadun kyllä lahjasta mutta en perusta juhliani niille. Pääasia että kutsutut ovat koolla ja yhdessä. Tämä ajatus oli häissä kun nytkin jos vaikka kutsun jotkut synttäreilleni. Lapseni ristiäisissä oli paikalla kaikki läheiset jotka halusimme, itseasiassa en edes tiedä toivatko kaikki jotain, lahjat oli ehditty järkkäillä etukäteen. Samapa se. Jos joku haluaa välttämättä tuoda jotain niin kukkia vaikka. Tavaraa en tarvitse.

eipä nuo lahjat ole ollu mulle ikinä se pääasia. toki kivahan niitä on saada. mutta siitä olen jyrkästi sitä mieltä, että mitään ei pitäs tuoda pelkästään sen takia, että on tunne, että on pakko tuoda jotain, ja sitten tuodaan jotain krääsää, joka pölyttyy kirjahyllyyn, mieluummin on sitten tuomatta mitään.

Yhteistyössä