The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Huomenta!

Esikolla oli illalla hirmu paha mieli kun ei päässy miun viereen yöks nukkumaan.
En oikeen tiedä mitä pitäs tehdä, tyttö on lievä adhd/add, ja muutakin pientä ja koko ikänsä ollu hirmu kiinni miussa. Koulua kun alotti niin saattoi koulupäivän aikana itkeä äiti-ikävää jne.
On siitä kyllä reipastunut kovasti mut välillä tulee näitä, ettei haluais päästää miusta ollenkaan irti. Saattaa sanoa että olen niin rakas hänelle, ei halua että kuolen. (en tiiä mistä sen saanut päähänsä, ei olla sellaisia puhuttu)
Luulen että jos antaa periks ja nukkuu vieressä niin sitten nukkuu aina siinä.
Meillä kans tuo 5 v, jonka keskittymisongelmissa ollaa nyt käyty siellä psykolla on tosi läheisriippuvainen ja huomionhakuinen, tuntuu ettei hälle riitä mikään. Öisin Kömpii aina viereen nukkumaan, ja saakin kyllä tulla, vaikka välillä se kyllä lievästi sanottuna ottaa päähän ku toinen monottaa selkään puolen yötä. :D
 
Tuitui huomenta :)

..hiukanko on tötteröinen olo mutta jahka mä saan tässä taputeltua ipanoitten aamupalahommelit kutakuinkin kuosiin, niin mä sinkoilen tuonne ulos tohon tuulentuiverrukseen itteni herättelemään tähän päivään lenkin auttamana :)

Hyvä kattoa tätä omaa kolmikkoa aamutuimaan, ovat niin ihanan erilaisia ja kuitenkin samanlaisia :)...mutta todella, me tarvitaan niin suurta ryhtiliikettä, jos meinataan olla kuosissa ja terävässä tikissä koulunaloitusviikolla. Pukannee siis jonkinasteisia himasulkeisia :D...varsinkin mulle :barefoot::D
 
IhQ
Olin itse 6-7 v sellainen, että pelotti ja en olisi halunnut nukkua yksin. Koska vanhempien viereen ei päässyt, monena yönä hiivin tyynyn ja peiton kanssa nukkumaan heidän sängynpäätyyn lattialle. Aamulla sitten tuli huutia, kun olin yöpynyt väärässä paikassa. Oman lapsen otan viekkuun, kun haluaa. Ja meillä kans tämä 6 v on keksinyt kuoleman, siitä puhellaan usein.
Meillä tää esikko on jo 10v. mut ymmärrän että vaikka ikää olis mitä niin pahoja unia voi nähdä ja kainaloa kaivata muutenkin..
Joskus oon illalla köllötellyt tytön vieressä hänen sängyssään ja ollaan höpisty kaikenlaisia mut ei sitäkään haluis opettaa joka iltaiseksi toiminnaksi.
 
Huomenta!

Esikolla oli illalla hirmu paha mieli kun ei päässy miun viereen yöks nukkumaan.
En oikeen tiedä mitä pitäs tehdä, tyttö on lievä adhd/add, ja muutakin pientä ja koko ikänsä ollu hirmu kiinni miussa. Koulua kun alotti niin saattoi koulupäivän aikana itkeä äiti-ikävää jne.
On siitä kyllä reipastunut kovasti mut välillä tulee näitä, ettei haluais päästää miusta ollenkaan irti. Saattaa sanoa että olen niin rakas hänelle, ei halua että kuolen. (en tiiä mistä sen saanut päähänsä, ei olla sellaisia puhuttu)
Luulen että jos antaa periks ja nukkuu vieressä niin sitten nukkuu aina siinä.
Huomenia Ihkulaan :)

Anna vaan toiselle sitä läheisyystankkausta, ei se pahaksi ole ollenkaan...ja se on niin häviävän pieni hetki enää, milloin oikeesti tulevat kainaloisiksi nukkumaan, kummasti se karisee matkan varrella pois.

Tää mun kolmikko on..no, tämmönen. Heilläkin on se oma hyvinkin herkkä puolensa, mistä vain olen hyvilläni. Ja sieltä tulee puuskittain sitten esille se läheisyyden ja tuen ja turvan hakeminen...ite oon vain kokenut sen siten, että silloin on mun oltava käytettävissä ja se tankkauksen lähde, herkistyttävä itekin sitten kuuntelemaan lasta tarkasti.

Tirpanalla on nyt (on kuusvuotias) tuo kuolemasta puhumisen vaihe menossa, tosin meillä on kuolemasta puhuttu hyvin luonnollisena asiana aina eli tietävät kyllä elämän rajallisuudesta ja asiaa on käsitelty varsin monella eri tavalla ja aika aikaisinkin nämä ovat aiheen ottaneet itse puheenalle. Nyt vain on semmoinen vaihe menossa, että pursuaa tuota omaa rakkauttaan ja hellyyttään ja monesti mua halatessaan kunnolla sanoo ettei halua koskaan mua antaa kuolemalle. Tosin heti perään sanoo että "..ethän sä äiti kyllä silloinkaan minnekään katoa etkä häviä, koska sä oot aina mussa ja mä pidän sut aina sydämessäni..".. Ikävästäkin olemme puhuneet ja siitä kuinka se rakas ihminen, vaikka ei olekaan läsnä fyysisesti, ei ole siinä justnyt paikalla, niin on siellä sydämessä lämpimänä muistona ikävänkin aikana ja että se ikävöintikin on hurjan suuri ja tärkeä ja ihana asia, koska se ihminen on sitten isosti koskettanut ja herättänyt niitä kauniita tunteita jonka takia ikävöikin. Ja ikävän aikana kannattaa aina muistella niitä hienoja yhteisiä hetkiä, mitkä tuo voimaa ja hyvää mieltä...

Ite oon kans ollut pienenä herkkä mutta mun on ollut pakko kasvaa semmoiseen tiettyyn vahvuuteen...mutta sain kuitenkin herkkyyttäni tuoda esille ja suorittaa sitä omaa tankkaustani. Läheisyyttä kun ei koskaan voi antaa liikaa.
 
Puolikas on ihana sylihalikainalopoika. Halaillaan ja pusutellaan toistakymmentä kertaa päivittäin. Hän herää lähes joka yö sen verran että kömpii viereen, yleensä mutisee unissaan et äiti olet kaunis/ihana/kiva/hauska/rakastan sinua :love::love::love::love::love::love::love::love:
 
IhQ
Ei se siitä ole kii, etteikö nuo hellyyttä ja haleja sais..aina kun ohi kulkee niin saatan napata haliin ja pussata :) Joskus istutaan yhessä läjässä sohvalla, kainaloisina tosiaan.
Se vaan tuntuu etenkin illalla tulevan se pahin harmitus ja ikävä.
Tyttöjen sänkyjä oon miettiny siirtäväni vierekkäin, mahtuis ees siskon viereen jos alkaa pelottamaan. Ja itekin mahtuisin siihen tarvittaessa iltakölliseuraks.
 
Täälläkin ilma ihan pepusta, pojat ikävöi iskää, mut sillä on menoja.
Jääkaappi on tyhjääki tyhjempi ja vessapaperikin on loppu. Väsymysmasennusahdistus iski ja jotain tekemistä pitäis keksiä, mut kaikki on niin kaukana nii ajomatka ahdistaa.

Tosi hyvää lauantaita siis.
 
Aargh. Mä luin ylen uutissivulta sen sukupuolitautiuutisen. Ja nyt jäin miettimään, pitääkö raahata aina vinyylihanskoja mukana kun jotkut taudit voivat levitä sormienkin välityksellä. Kamalan vaikeaksi menee...
 
No voi nyt. Ison halauksen saisit jos olisin siellä.
Kiitos <3
Eiköhän tää tästä. Mä nyt päätin jaksaa ajella ton 50km, et päästään hoplopiin ja menee se kauppareissukin siinä samalla+ tulee ulkoistettua ruokinta, nii ei tarvii miettiä sitä. Heittelin ilmoille kyssärin mummoilusta (yleensä ei nappaa poikia) nii nyt oisivat mieluusti illalla menossa, jos vaan mummolle sopii, pitänee ehkä kysyä ensin :D
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Täälläkin ilma ihan pepusta, pojat ikävöi iskää, mut sillä on menoja.
Jääkaappi on tyhjääki tyhjempi ja vessapaperikin on loppu. Väsymysmasennusahdistus iski ja jotain tekemistä pitäis keksiä, mut kaikki on niin kaukana nii ajomatka ahdistaa.

Tosi hyvää lauantaita siis.
*halaan*

Käytte siellä kaupassa ja hommaatte jotain tosi hyvää ruokaa ja herkkua..ja sitten pidätte mättöleffailua ja ikävöitte ja masistelette yhdessä...hetki kerrallansa eteenpäin atm.
 
Eilen oli kanssa hyvä kun ihmisillä oli teepaitaa, shortsia, toppia, mekkoa, toppatakkiakin :D

Mäkin olisin kaivannut huivia ja sormikkaita.
Mutta kun kotoa lähtiessä paistoi aurinko sitten heittikin ihan pilveeno_O
 
..hirveetä häslinkiä menossa talossa, hiki jo uudestaan pinnassa vaikka jo ehdin tässä suihkussa käydäkin...niin, terkkusii lenkiltä :) - oli kyllä aivan mahtavaa mennä tuossa kivassa tuulessa, vaikka vastatuuleen meneminen varsinkin ylämäissä meinas olla kuolemaksi mutta ah vain sitä oloa kun ootkin loikkinut mäen päälle...huomataksesi että piruvie sehän jatkuu muutaman harppauksen päästä uudestaan :D

Mutta olo on mitä mahtavin :)..pirtsakka ja voimakas.

Paitti että.

Kummasti se hyvänolon hypetys tolla lenkillä loppui kuin kananlento. Eikä sitä oikeesti tajuakaan kuin vasta turhankin likellä ja tilannekriittisessä vaiheessa.

Käärme.

Semmonen puolenmetrin kokoinen. Nosti päätänsä vaan mokoma lotjo ja mä olin hilkulla juosta sen päälle...hyiiiiii örkki!! Nyt sitten semmonen syletysolo asiasta mutta laitan takaviistoon koko homman.

Sapuskanlaittoa siis nälkäisille, ite en oo ehtinyt aamupalaakaan syömään mutta onhan tässä koko päivä aikaa tankata :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä