Mun mielestä sä oisit kyllä oikeutettu pääsemään ihan neuvolan kauttakin ultrattavaksi kun sulla on noita kohdunulkoisia ollut? Ihan vaan neuvolaan soittamalla ja tilanteen kertomalla saattaisit päästä suoraan ultrattavaksi, ja sen jälkeen vasta varailla varsinaista neuvola-aikaa jos ja kun tarve vaatii Monestihan juuri keskenmenoja kokeneetkin pääsee kunnallisen kautta ultraan. En tarkalleen tiedä että miten maksu menee jos sua ei oo vielä rekisteröity neuvolakantaan, silloin saattaa mennä se parinkympin terveyskeskusmaksu, mutta eipä sekään tosiaan iso raha ole mielenrauhasta! Suosittelen kokeileen!!Onnea kaikille plussanneille!
Minulla myös laskettu-aika 1.4.!
Itse menen varhaisultraan, ihan sen takia että olen 4 kertaa ollut kohdun ulkoisesti raskaana, sitä en haluaisi enää ikinä kokea. Ja haluan tietää onko siellä elämää, hintavahan tuo ultra on mutta.
Edellinen raskaus meni kesken joskus 9+0 viikoilla joten siihenkin on vielä matkaa. Tunteet vaihtelee hirmu onnellisesta todella pelokkaaksi.
Neuvolaan en soita nyt ainakaan viikkooon.. Jos sitte vaikka.. 10.8 soittelis tai edellisenä perjantaina jos raskaus on jatkunut.
Rv 10-12 voidaan kertoa muille, molempien vanhemmat tietävät lapsettomuus ongelmista ja keskenmenoista. Lisäksi parhaimmat ystävät tietää ehkä heille tulee kerrottua tai katsoo nyt.
Vilma 4+6?
Tervetuloo Katjuska87:kin! oot kyllä kokenu kovia, varnasti kauheeta ollu tuo keskenmeno. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin, kaikilla<3Okeii..sori mulla mennyt ohi! Täytyy lukea koko ketju huolella läpi!
Muistathan että homejuustot on siellä "kiellettyjen listalla" suuren listeriariskin vuoksi Suomalaiset juustot ovat toki pastöroituja, mutta nimenomaan homejuustoja ei silti kannattaisi syödä kun niissä on se bakteerimäärä silti melko suuri.Melinda juu, neuvola laskee menkoista sen, eli samana se niiden laskuissa pysyy ja oviksenkin bongasin. nt-ultrassahan se varmaan taas siirtyy jos on siirtyäkseen. olis kyllä hauska jos pysyis tuossa omassa syntymäpäivässä
Onpa kyllä ollu hirveä himo homejuustoon, vähän väliä pitää napsia
Neuvolat pelottelee Ihan liikaa. Listeriaa ei käytännössä enää tavata suomessa. Sata kertaa todennäköisempää on esim jäädä auton alle. Ruokamyrkytyksen Suomessa saa useimmiten ravintolasta, pilaantuneesta / ristikontaminaatioon joutuneesta ruoasta. Joten ravintolat ehdottomaan kieltoon!! ikinä en ole ruokamyrkytystä saanut, aina olen syönyt graavikalaa ja homejuustoa, jopa esikoista odottaessa.Muistathan että homejuustot on siellä "kiellettyjen listalla" suuren listeriariskin vuoksi Suomalaiset juustot ovat toki pastöroituja, mutta nimenomaan homejuustoja ei silti kannattaisi syödä kun niissä on se bakteerimäärä silti melko suuri.
Listeriasta sanotaan Eviran sivuilla näin:Neuvolat pelottelee Ihan liikaa. Listeriaa ei käytännössä enää tavata suomessa. Sata kertaa todennäköisempää on esim jäädä auton alle. Ruokamyrkytyksen Suomessa saa useimmiten ravintolasta, pilaantuneesta / ristikontaminaatioon joutuneesta ruoasta. Joten ravintolat ehdottomaan kieltoon!! ikinä en ole ruokamyrkytystä saanut, aina olen syönyt graavikalaa ja homejuustoa, jopa esikoista odottaessa.
Ihan hyviä taulukoita löytyy myös tältä sivulta: http://www.zoonoosikeskus.fi/portal/fi/zoonoosit/bakteerien_aiheuttamat_taudit/listerioosi/Listeriasta sanotaan Eviran sivuilla näin:
"Suomessa listerioositapauksia raportoidaan vuosittain 20 – 45. Tautitapausten ilmaantuvuus Suomessa on EU-maiden korkeimpia."
Lisäksi jos olen oikein ymmärtänyt, niin merkittävä osa listeriamyrkytyksista ei-riskiryhmillä menee ohi huomaamatta / "normaalina ruokamyrkytyksenä", eli niitä ei raportoida listerian aiheuttamina. Itse ajattelin olla tarkkana elintarvikkeiden kanssa, mutta tokihan se noin on, että eipä sitä ole mitään tauteja noista toistaiseksi saanut.