Mielummin kaunis lihava vai kuin ruma hoikka?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hmm mitä tarvii olla miehille, että on pantava? :D Veikkaan, että suunnnileen jokainen heteromies panisi mielellään noita kuvan molempia naikkosia ja baarista suurinta osaa, eikä se tarkoita, että on kaunis.
Mun "tietääkseni" se menee silleen, että nätti on sellainen perussievä ja kaunis on sitten jo harvinaisempi ja oikeasti upea. Seksikäs voi kai olla monenlainen..
Hmm mitä tarvii olla miehille, että on pantava? :D Veikkaan, että suunnnileen jokainen heteromies panisi mielellään noita kuvan molempia naikkosia ja baarista suurinta osaa, eikä se tarkoita, että on kaunis.
Mun "tietääkseni" se menee silleen, että nätti on sellainen perussievä ja kaunis on sitten jo harvinaisempi ja oikeasti upea. Seksikäs voi kai olla monenlainen..
En mä tiedä sun tuttavapiiristäs, mutta Kyllä mun tuntemillani miehillä on standardit, että ei ne lähe ihan ketä tahansa panemaan.

Ja siis tuo pantava meinaa siis sitä, että kun sä näet jonkun, niin sulla on heti sellanen fiilis, että siltä tekis mieli repiä vaatteet päältä, kun se näyttää niin hyvälle. Se on eri asia, kuin se että sattuman oikun kautta nyt päätyy jonkun sänkyyn, kun se kerran oli tarjolla, eikä parempaakaan tekemistä ollut.

En mä tiedä sun tuttavapiiristäs, mutta Kyllä mun tuntemillani miehillä on standardit, että ei ne lähe ihan ketä tahansa panemaan.

Ja siis tuo pantava meinaa siis sitä, että kun sä näet jonkun, niin sulla on heti sellanen fiilis, että siltä tekis mieli repiä vaatteet päältä, kun se näyttää niin hyvälle. Se on eri asia, kuin se että sattuman oikun kautta nyt päätyy jonkun sänkyyn, kun se kerran oli tarjolla, eikä parempaakaan tekemistä ollut.
Standartit parisuhteeseen ja vakipanosuhteisiin, mutta ei ne hääppöiset kellään heteromiehellä ole pelkäksi panoksi. "Pantavan näköinen" ei ole siis mikään kohteliaisuus kun sitä nyt on iso osa muijista.

Kaunis, nätti, hyvännäköinen ovat sitten jo jotain, mutta ns. pantavavan näköinen ei. :D

Sä et siis vissiin tajunnut pointtia/eroa?
Sinä et tajunnut. No koitetaan vielä. Eli yleensä hyvännäköinen/kaunis ihminen on myös pantavan näköinen. Mutta pantavan näköinen ei ole useinkaan erityisen kaunis, vaan just semmoinen ketä voi tuikkasta kun reikä se on silläkin. Ja noita pantavia on siis aika paljon enemmän mitä kauniita - varmasti esim baarista yli puolet.

Ruma naama, hoikka kroppa. Ei voi mitään.

Nyt kun kysyit vastaan, että mitä rumaa tämän henkilön naamassa on. Aikaisemmin en sitä ajatellut kuvaa valitessani tarkemmin määritellen, katsoin vain yleissilmäyksellä kokoneisuutta ja totesin, ettei ole kovin nätti. Asiaan.
Hän ei ole kovin kaunis, koska hänellä on isot hörökorvat, suippo kotkannenä, batmanin jokerin muotoinen suu, viirusilmät ja hieman liian selkeä leuka.
Näin ne maut voi olla erilaisia (yllättäen).

Minusta isohkot hörökorvat ovat kauniit - päätä myöden menevät ja/tai pienet ei, vaan erittäin epäviehättävät.
Suippo ja selkeä, suora nenä on kans mielestäni "paras" - lyhyehkö nöpönenä ei viehätä.
"Batmanin jokerin muotoinen suu" on myös mielestäni kaunis, eikä niinkään oravamainen mikä tuolla ekalla naisella oli.
Viirusilmät miehellä ei kieltämättä viehätä minuakaan, mutta naisella ne voi olla kauniit, jos on kuitenkin selkeät luomet (ei siis sellaset aasialaisviirut, niistä en tykkää).
Selkeä leuka on myös yksi kauniina pitämäni asia - tuolla ekalla naisella oli isohko pyöreä ja se taas ei niin viehätä.

Itse alkuperäiseen kysymykseen: lihavalla voi olla kauniit kasvot, mutta kokonaisuutena lihava ihminen ei voi koskaan viehättää minua "siinä mielessä", kun taas hoikka voi.
Itse olisin noista mielummin toi alempi ja tekisin hiuksilleni jotain + treenaisin reidet sirommiksi/kiinteämmiksi.

Esimerkin lihava ei viehätä minua enkä haluaisi olla hänen näköinen laihanakaan, koska jotenkin "sieluton" oravanaama ja "väärä" vartalonmalli - minulle siis.

Kumpikaan noista ei mielestäni ole ruma, eikä kyllä mitenkään erityisen kauniskaan.
Molemmat silmissäni "taviksia".

vierailija
Musta lihava voi olla kaunis (tai ruma) ja sama pätee myös laihoihin. Mutta onko sillä ulkonäöllä loppupeleissä mitään merkitystä? Tai siis näyttäähän sillä olevan, jos ei nyt kaikille, niin ainakin suurimmalle osalle. En vain koskaan ole voinut ymmärtää miksi ulkonäkö merkkaa ihmisille niin paljon? Itse en ole koskaan jättänyt tutustumatta ihmiseen vaan ulkonäön vuoksi ja mun laajaan ystäväpiiriin kuuluu kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä. Ne sisäiset tekijät merkkaa mulle paljon enemmän. Jos ihminen tuntuu kovin pinnalliselta ja keskittyy vain omaan tai muiden ulkonäköön, niin tutustuminen yleensä jää lyhyeen, kun se ei ole mun juttu.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
No eihän se (ulkonäkö) ystävyydessä merkkaakaan, vaan lähinnä seksuaalisissa ja/tai romanttisissa hommissa.
Olen huomannut, että tietyt piirteet vetävät eroottisesti puoleensa - ja tietyt taas päinvastoin.

Ystävyydessä ulkonäöllä ei tosiaan ole merkitystä, vaikka osaankin kertoa, millaiset naiset hivelevät esteettistä silmääni.

Musta lihava voi olla kaunis (tai ruma) ja sama pätee myös laihoihin. Mutta onko sillä ulkonäöllä loppupeleissä mitään merkitystä? Tai siis näyttäähän sillä olevan, jos ei nyt kaikille, niin ainakin suurimmalle osalle. En vain koskaan ole voinut ymmärtää miksi ulkonäkö merkkaa ihmisille niin paljon? Itse en ole koskaan jättänyt tutustumatta ihmiseen vaan ulkonäön vuoksi ja mun laajaan ystäväpiiriin kuuluu kaiken näköisiä ja kokoisia ihmisiä. Ne sisäiset tekijät merkkaa mulle paljon enemmän. Jos ihminen tuntuu kovin pinnalliselta ja keskittyy vain omaan tai muiden ulkonäköön, niin tutustuminen yleensä jää lyhyeen, kun se ei ole mun juttu.
Ystävyyden kannalta sillä ei varmaan olekaan väliä, mutta on ulkonäön vaikutusta tutkittu ihmisten välillä. Esim. hyvännäköinen ihminen saa todennäköisemmin työpaikan, saa lievemmän tuomion käräjillä ja häneen luotetaan helpommin. Heitä pidetään myös miellyttävimpinä, itsevarmempina, tyytyväisempinä elämäänsä jne. Nuo kaikki vaikuttaa positiivisesti elämässä pärjäämiseen.

Minusta ulkonäkö vaikuttaa esim. siten, että jos olet epäsiistin näköinen, liikaa meikkiä tai tukka likaisena/vaatteet rähjäiset niin ei ainakaan itselläni tule mitään hyviä viboja, pidän sitä tärkeänä että ottaa muut ihmiset huomioon siistillä olemuksella ja arvostaa siis kanssaihmisiä.

vierailija
No eihän se (ulkonäkö) ystävyydessä merkkaakaan, vaan lähinnä seksuaalisissa ja/tai romanttisissa hommissa.
Olen huomannut, että tietyt piirteet vetävät eroottisesti puoleensa - ja tietyt taas päinvastoin.

Ystävyydessä ulkonäöllä ei tosiaan ole merkitystä, vaikka osaankin kertoa, millaiset naiset hivelevät esteettistä silmääni.
Mä en kommentillani mitenkään halunnut muiden mielipidettä tuomita! Tiedän, että ulkonäkökeskeisyys ei ole mitenkään uusi juttu, ja se tuntuu olevan yksi ihmisten perusominaisuuksista. Eikös se ole ihan biologiaa, että kumppanin valintaan vaikuttaa suuresti ulkonäkö..

Mulla on itselläni n. 15 kiloa ylipainoa ja tunnen oloni kauniiksi näistä kiloista huolimatta. Olen elämässäni ollut sen verran onnekas, että olen tavannut sellaisia ihmisiä, niin lihavia kuin laihojakin, jotka pitävät minua kauniina, kiloistani huolimatta. Mulla on ollut suhteita todella laihojen, lihaksikkaiden ja pullukoiden kanssa ja olen huomannut, että ihmisen koolla ei ole merkitystä vaan se sisin ratkaisee. Nykyinen mieheni oli hoikka tavatessamme, mutta nyt kuuden vuoden aikana paino on noussut ja ihan samalla tavalla häntä rakastan ja pidän komeana. Tiedän kuitenkin, että on myös ihmisiä, joille puolison lihominen "deal breaker" ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä.

Lähinnä vaan huvittaa, että älylliset ihmiset asettavat ulkonäön niin suureen rooliin, että suoralta kädeltä kieltäytyvät edes tutustumatta ihmiseen vaikka juuri ylipainon vuoksi. En vain voi itse kuvitella minkälaista sellainen elämä on, millaiset arvot ihmisellä tuolloin on. Ja jälleen kerran, en millään tavalla tahdo hyökätä kenenkään ajatusmaailmaa kohtaan. Ymmärrän, että on erilaisia mieltymyksiä ja arvoja enkä todellakaan ole lähdössä ketään niiden vuoksi tuomitsemaan. Tuonkaan vain oman mielipiteeni/kokemukseni esille! :)

vierailija
Ystävyyden kannalta sillä ei varmaan olekaan väliä, mutta on ulkonäön vaikutusta tutkittu ihmisten välillä. Esim. hyvännäköinen ihminen saa todennäköisemmin työpaikan, saa lievemmän tuomion käräjillä ja häneen luotetaan helpommin. Heitä pidetään myös miellyttävimpinä, itsevarmempina, tyytyväisempinä elämäänsä jne. Nuo kaikki vaikuttaa positiivisesti elämässä pärjäämiseen.

Minusta ulkonäkö vaikuttaa esim. siten, että jos olet epäsiistin näköinen, liikaa meikkiä tai tukka likaisena/vaatteet rähjäiset niin ei ainakaan itselläni tule mitään hyviä viboja, pidän sitä tärkeänä että ottaa muut ihmiset huomioon siistillä olemuksella ja arvostaa siis kanssaihmisiä.
Näinhän se yleensä tuntuu olevan, ihmiset arvioivat toisia ulkonäön perusteella ja vetävät sen mukaan johtopäätöksiä ihmisen persoonasta. Jotenkin tämä vain tuntuu minulle niin kummalliselta, enkä pysyt käsittämään, miten muuten niin rationaaliset ihmiset arvioivat toisia niinkin hatarin perustein. Ulkonäköhän muuttuu väistämättä ikääntymisen myötä ja toisaalta se voi muuttua radikaalistikin esim. sairauden tai onnettomuuden myötä. Muuttuuko tällöin myös kanssaihmisten käsitys ihmisestä?

Näinhän se yleensä tuntuu olevan, ihmiset arvioivat toisia ulkonäön perusteella ja vetävät sen mukaan johtopäätöksiä ihmisen persoonasta. Jotenkin tämä vain tuntuu minulle niin kummalliselta, enkä pysyt käsittämään, miten muuten niin rationaaliset ihmiset arvioivat toisia niinkin hatarin perustein. Ulkonäköhän muuttuu väistämättä ikääntymisen myötä ja toisaalta se voi muuttua radikaalistikin esim. sairauden tai onnettomuuden myötä. Muuttuuko tällöin myös kanssaihmisten käsitys ihmisestä?
Hatarin perustein..? No mielestäni ensinnäkin paino-asia ei ole mikään pikkujuttu. Olen nähnyt kun oma lähimmäiseni sairastuu ylipainon myötä diabetekseen ja sen myötä sitten saa vaikka minkälaisia jatkuvasti elämään vaikuttavia komplikaatioita. Vakavat sairaudet ei ole "pikkujuttu", jotka kannattaa ohittaa mielestään ja lihottaa itsensä hirveään kuntoon, ja syyttää ihmisiä pinnallisuudesta. Haloo!

Esimerkiksi ihminen kellä on lapsia on vastuussa tästä lapsestaan ja olisi hyvin surullista, jos elintapasairauksien takia ei pysty olemaan hänelle enää olemassa tai menettää terveytensä, kuntonsa mitkä vaikuttavat sitten henkilön elämänlaatuun, eliniän odotteeseen yms.

Ja sitten puolisona taas olisi hyvin kurjaa menettää poikaystävä siksi, että tälle on oma terveys ihan sama. Lesken elämä ei houkuttele ja tuleva lapseni tarvitsee isän. Tämä siis oma esimerkkini JOS puolisoni laiminlöisi terveytensä ja lihoaisi.

Että mieti kahdesti mikä se sinun arvomaailma sitten paremmuudessaan on, mihin tuossa toisessa viestissä viittasit... Oma arvomaailmani lähtee siitä, että elämä on lahja ja terveys on sun KAIKKi. :)

. . .
Perusmeininkiä: Lihavat palstamammat peilaavat kuunaamojaan ja hokevat itselleen "minulla on sentään kauniit kasvot". Kokovartalopeiliin ei uskalleta katsoa, eikä se tynnyrin mallinen kroppa sinne mahdukaan.

UUTISIA: Naamalla ei ole mitään merkitystä, jos nainen on läski. Tuo hoikka esimerkki on sitä paitsi ihan nätti. Hyvä kroppa tekee hänestä näyttävän.

Jos vastaan tulee läski nainen, huomaan että hän on läski. En muuta.

Ja sitten yhteiskunnallisesti katsottuna elintapasairaudet maksavat veronmaksajille pitkän pennin. Sitten perheiden näkökulmasta taas esim. vanhempi kuka mättää roskaruokaa eikä liiku, antaa äärimmäisen huonoa esimerkkiä omille lapsilleen ja todennäköistä on, että lapset myös saavat epäterveitä ruokia ja liikuntaa ei tule riittävästi.

vierailija
UUTISIA: Naamalla ei ole mitään merkitystä, jos nainen on läski. Tuo hoikka esimerkki on sitä paitsi ihan nätti. Hyvä kroppa tekee hänestä näyttävän.

Jos vastaan tulee läski nainen, huomaan että hän on läski. En muuta.
Näin se oikeasti menee. Läskien on ihan turha yrittää pönkittää heikkoa itsetuntoaan luulemalla olevansa halutumpia kuin hoikemmat kanssasisarensa.

vierailija
Laihatkin voi terveyttään vahingoittaa vaikka millä tavoilla. Ja jokainen varmaan jotain epäterveellistä/vaarallista tms. tekee. Typerää ruveta aina hurskastelemaan lihavuudesta terveys syillä. Lihava voi olla myös terve. Ja seksikäs ja oikeasti haluttu. Mutta laihoilla on joku ihme tarve uskotella itselleen että lihavia pannaan vaan siks kun niiltä saa helposti? En kyllä tiedä ketään lihavaa / pyöreämpää joka antais kelle vaan.

Alkup. kirjoittaja
Mä ainakin myönnän, että kadulla näkiessäni lihavan ihmisen, katson joskus, että onko tällä kauniit kasvot vai ei. Jos lihavalla on kauniit kasvot, totean usein mielessäni, että sääli, kun tuo on lihonut, koska hän olisi tajuttoman kaunis hoikkana kauniiden kasvojensa ja hiuksiensa vuoksi. Ehkäpä tuo laihtuu, hänellä on todella toivoa. Vrt. hän ei ole mikään missikroppainen pallinaama sekavissa likaisissa hiuksissa oravahampaineen tms. Tästä erotuksena toksi jotkut hoikatkin ovat todella kaunisnaamaisia, mutta ei kaikki.

Mä ainakin myönnän, että kadulla näkiessäni lihavan ihmisen, katson joskus, että onko tällä kauniit kasvot vai ei. Jos lihavalla on kauniit kasvot, totean usein mielessäni, että sääli, kun tuo on lihonut, koska hän olisi tajuttoman kaunis hoikkana kauniiden kasvojensa ja hiuksiensa vuoksi. Ehkäpä tuo laihtuu, hänellä on todella toivoa. Vrt. hän ei ole mikään missikroppainen pallinaama sekavissa likaisissa hiuksissa oravahampaineen tms. Tästä erotuksena toksi jotkut hoikatkin ovat todella kaunisnaamaisia, mutta ei kaikki.
Mut olet ilmeisesti nainen?

Laihatkin voi terveyttään vahingoittaa vaikka millä tavoilla. Ja jokainen varmaan jotain epäterveellistä/vaarallista tms. tekee. Typerää ruveta aina hurskastelemaan lihavuudesta terveys syillä. Lihava voi olla myös terve. Ja seksikäs ja oikeasti haluttu. Mutta laihoilla on joku ihme tarve uskotella itselleen että lihavia pannaan vaan siks kun niiltä saa helposti? En kyllä tiedä ketään lihavaa / pyöreämpää joka antais kelle vaan.
No jos kehtaa sanoa, että se on pinnallista välittää siitä, ettei liho ja omat läheiset ei myöskään niin voi morjens! Pinnallista on kieltää ne suuret ongelmat mitä siitä seuraa ja ketkä ne maksaa ja mistä nekin on pois.

vierailija
No jos kehtaa sanoa, että se on pinnallista välittää siitä, ettei liho ja omat läheiset ei myöskään niin voi morjens! Pinnallista on kieltää ne suuret ongelmat mitä siitä seuraa ja ketkä ne maksaa ja mistä nekin on pois.
No joo, ihmisellä on oikeus olla lihava, voihan siitä tulla terveydenhoitokuluja ja se on jostain pois. Mutta siihen on oikeus samoin kun ihmisellä on oikeus tehdä vaikka 10 lasta ja maksattaa yhteiskunnalla. Sekin on jostain pois. Tupakointi voi olla jostain pois, autoilu, yleensä kaikki saastuttaminen on jostain pois, mielenterveys ongelmat jollain on jostain pois. Kuka ne maksaa??? Kaikki maksaa ja kuluttaa jotain ja jokaisella on omat ongelmansa.

Sinä et tajunnut. No koitetaan vielä. Eli yleensä hyvännäköinen/kaunis ihminen on myös pantavan näköinen. Mutta pantavan näköinen ei ole useinkaan erityisen kaunis, vaan just semmoinen ketä voi tuikkasta kun reikä se on silläkin. Ja noita pantavia on siis aika paljon enemmän mitä kauniita - varmasti esim baarista yli puolet.
Voi vittu.
Minä puhuin omasta näkökulmastani. Mun mielestä kukan sellainen, joka ei saa mun himoja hyrräämään, ei ole hyvännäköinen.

Se, että joku lähtee panemaan jotain ei tarkoita sitä, että se kyseinen henkilö olisi sen mielestä hyvännäköinen. On olemassa pantavia ja sitten on PANTAVIA.

Sä ehkä ymmärrät eron joskus tai sitten et.

Yhteistyössä