Hei, mulla oli sun kanssa vähän sama tilanne! Ruvettiin seurustelemaan kun mies oli vielä intissä, intin päätteeksi sillä ei sitten ollut rahaa maksaa vuokraansa tai mitään muutakaan, niin muutti mun luokse. Elettiin pitkään niin, että mä maksoin ihan kaiken. Multa meni kaikki säästöt pelkästään siihen, että sain vuokran maksettua ja meille molemmille ruokaa, jonka lisäksi hankin salikortin, bussikortin yms. miehelle, jotta sillä olisi päivisin muutakin tekemistä, kuin työnhakua ja toimettomana kotona istuskelua. Makselin myös joitain hänen laskujaan.
Tarkoituksena oli, että mies ryhtyisi jaloilleen päästyään pikkuhiljaa hyvittämään mulle, siis esim. maksamalla isomman osan vuokraa, ostamalla valtaosan safkoista tms, mutta toisin kävi. Meillä kävi tän homman kanssa nimittäin niin, että päädyttiin yhteistuumin eroon ennen kuin mies ehti mitään alkaa makselemaan.
Valehtelisin, jos sanoisin ettei nyt ota aivan helkkaristi päähän. Mistään en mitenkään miestä "syytä", rakastin häntä aivan mielettömästi ja kaiken tein omasta tahdostani, mutta multa meni omaa tyhmyyttäni kuitenkin kaikki säästöt jonkun toisen elättämiseen.
Tarinan opetus? En halua nyt kuulostaa ilkeältä, mutta olette aika nuoria ja on mahdollista, ettei suhteenne välttämättä kestä loputtomiin. Tällä hetkellä saattaa tuntua hyvältä idealta suoltaa rahaa tyttöystäväsikin juttuihin, mutta mieti tulevaisuutta.
Mun mielestä tyttöystäväsi asenne tuota takaisinmaksua kohtaan on muutenkin kummallinen. Tottakai seurustelukumppani on rahaa tärkeämpää, sehän nyt käy sanomattakin, mutta miksi hän ei koe sinun ansaitsevan hyvitystä siitä, että autat häntä? Miksi hän kokee ansaitsevansa "enemmän" kuin sinä, ja onko se ihan ok?
Mä sanoisin, että pyydä ehdottomasti rahat takaisin. Eihän niitä nyt tarvitse heti yhdessä erässä maksaa, etenkään, jos talous on pelkkien opintotukien varassa. Onnistuiskohan esim. sellainen, että kirjaat ylös tytön juttuihin käyttämäsi rahat ja tyttö maksaa sulle erissä takaisin sitä vauhtia, kun ehtii? Tai jos suora rahan velkominen tuntuu pahalta, niin tyttö vaikka rupeaisi omaa rahaa saadessaan maksamaan enemmän vuokraa, ruokia yms, jotta "tilit menisivät tasan".