Mielummin kaunis lihava vai kuin ruma hoikka?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Alkup. kirjoittaja
Kuka nyt sitten olisi niin ruma, ettei asialle voi mitään?
Lihavuudelle ja laihuudelle voi tehdä jotain aina. Pelkälle rumuudelle ei voi tehdä mitään. Ellei käytä plastiikkakirurgiaa, jonka tulos on yllensä mielestäni vähän kyseenalainen. Usein ennen plastiikkakirurgista toimenpidettä ihminen on ollut kaunis ja -toimenpiteen jälkeen ei ole enää. Tämä nyt on vain mun mielipide.

Niin, kysyin ihan tosissani. Anna joku esimerkki. Mietin vaan, onko olemassa ihmisiä, joka olisi kaikkien mielestä ruma.

Itse tiedän kyllä yhden ihmisen, joka minusta on aika epäviehättävän näköinen (tai no... minusta tavallaan ruma), mutta ei siinä niinkään ole ratkaisevaa se geeniperimä, vaan se asenne ja persoona, jonka seurauksena tyyppi on sen näköinen, mitä on.

Lihavuudelle ja laihuudelle voi tehdä jotain aina. Pelkälle rumuudelle ei voi tehdä mitään. Ellei käytä plastiikkakirurgiaa, jonka tulos on yllensä mielestäni vähän kyseenalainen. Usein ennen plastiikkakirurgista toimenpidettä ihminen on ollut kaunis ja -toimenpiteen jälkeen ei ole enää. Tämä nyt on vain mun mielipide.
Haetaanko tässä nyt jotain sellaista, että ihminen on ruma, jos on vaikka iso nenä ja pieni leuka? Tuollaiseenhan se plastiikkakirurgi pystyy vaikuttamaan. Mutta ei minusta tuollaiset asiat tee ihmisestä rumaa.

Niin, kysyin ihan tosissani. Anna joku esimerkki. Mietin vaan, onko olemassa ihmisiä, joka olisi kaikkien mielestä ruma.

Itse tiedän kyllä yhden ihmisen, joka minusta on aika epäviehättävän näköinen (tai no... minusta tavallaan ruma), mutta ei siinä niinkään ole ratkaisevaa se geeniperimä, vaan se asenne ja persoona, jonka seurauksena tyyppi on sen näköinen, mitä on.
itteeni mä tarkotin. :eek:

Alkuper. kirjoittaja
Haetaanko tässä nyt jotain sellaista, että ihminen on ruma, jos on vaikka iso nenä ja pieni leuka? Tuollaiseenhan se plastiikkakirurgi pystyy vaikuttamaan. Mutta ei minusta tuollaiset asiat tee ihmisestä rumaa.
Ruma naama, hoikka kroppa. Ei voi mitään.

Nyt kun kysyit vastaan, että mitä rumaa tämän henkilön naamassa on. Aikaisemmin en sitä ajatellut kuvaa valitessani tarkemmin määritellen, katsoin vain yleissilmäyksellä kokoneisuutta ja totesin, ettei ole kovin nätti. Asiaan.
Hän ei ole kovin kaunis, koska hänellä on isot hörökorvat, suippo kotkannenä, batmanin jokerin muotoinen suu, viirusilmät ja hieman liian selkeä leuka.

vierailija

Nyt kun kysyit vastaan, että mitä rumaa tämän henkilön naamassa on. Aikaisemmin en sitä ajatellut kuvaa valitessani tarkemmin määritellen, katsoin vain yleissilmäyksellä kokoneisuutta ja totesin, ettei ole kovin nätti. Asiaan.
Hän ei ole kovin kaunis, koska hänellä on isot hörökorvat, suippo kotkannenä, batmanin jokerin muotoinen suu, viirusilmät ja hieman liian selkeä leuka.
Mikään noista ei pidä paikkaansa. Hörökorvia tuo nainen ei ole nähnytkään. Nenä on täydellinen, huulet ovat kaunismuotoiset ja niitä tekisi mieli suudella. Leukakin on ihan normaali. Viiruista kissamaisista silmistä et tiedä mitään, jos väität tällä naisella olevan sellaiset. Lisäksi naisella on kauniit korkeat poskipäät ja upea luusto kasvoissa.

Eli sinusta hän on siis suoranaisen ruma? Mielenkiintoista. Pystytkö kuitenkin käsittämään, että jonkun muun mielestä hän on jotain muuta kuin ruma - seksikäs, kaunis, hyvännäköinen, viehättävä...? jne. Hainkin lähinnä sitä, onko sellaista, joka olisi ruma kaikkien mielestä.

Esim. minusta nuo luettelemasi ominaisuudet eivät riitä tekemään kenestäkään rumaa. Varsinkin tuo "hieman liian selkeä leuka" kuulostaa oudolta - jos jokin leuka on jotain "hieman", niin tekeekö se ihmisestä ruman? outoa. Itse olen kyllä huomannut, että tykkään vahvapiirteisistä ihmisistä. Enkä tykkää standardien mukaisesta "kauneudesta", jota mitataan senteissä ja tutkitaan nenän oikeaoppista muotoa jne. Sellainen ei puhuttele eikä miellytä esteettistä silmääni. Kuten kirjoitin, tykkään rosoisesta kauneudesta.

Mutta mielipidekysymys. Joku muu tykkää jostain muusta. Itse vaan vähän kyseenalaistan sen, onko objektiivisesti ajateltuna rumia ihmisiä juurikaan olemassa. Tai ainakaan kovin paljon.

Alkuper. kirjoittaja
Eli sinusta hän on siis suoranaisen ruma? Mielenkiintoista. Pystytkö kuitenkin käsittämään, että jonkun muun mielestä hän on jotain muuta kuin ruma - seksikäs, kaunis, hyvännäköinen, viehättävä...? jne. Hainkin lähinnä sitä, onko sellaista, joka olisi ruma kaikkien mielestä.

Esim. minusta nuo luettelemasi ominaisuudet eivät riitä tekemään kenestäkään rumaa. Varsinkin tuo "hieman liian selkeä leuka" kuulostaa oudolta - jos jokin leuka on jotain "hieman", niin tekeekö se ihmisestä ruman? outoa. Itse olen kyllä huomannut, että tykkään vahvapiirteisistä ihmisistä. Enkä tykkää standardien mukaisesta "kauneudesta", jota mitataan senteissä ja tutkitaan nenän oikeaoppista muotoa jne. Sellainen ei puhuttele eikä miellytä esteettistä silmääni. Kuten kirjoitin, tykkään rosoisesta kauneudesta.

Mutta mielipidekysymys. Joku muu tykkää jostain muusta. Itse vaan vähän kyseenalaistan sen, onko objektiivisesti ajateltuna rumia ihmisiä juurikaan olemassa. Tai ainakaan kovin paljon.
Pystyn kyllä käsittämään, että jonkun muun mielestä hän voi olla kaunis. Miksi muuten kaupungilla näkemäni mielestäni omituiset kasvonpiirteet omaavat ihmiset olisivat umpi rakastuneita toisiinsa. He pitävät toisiaan kauniina/komeana. Tietenkään ei ole olemassa semmoista ihmistä, joka on kaikkien mielestä ruma.

vierailija
Pystyn kyllä käsittämään, että jonkun muun mielestä hän voi olla kaunis. Miksi muuten kaupungilla näkemäni mielestäni omituiset kasvonpiirteet omaavat ihmiset olisivat umpi rakastuneita toisiinsa. He pitävät toisiaan kauniina/komeana. Tietenkään ei ole olemassa semmoista ihmistä, joka on kaikkien mielestä ruma.
Varmasti löytyy ihmisiä, jotka ovat kaikkien mielestä vastenmielisiä tai rumia. Pahat epämuodostumat ja vammat tekevät ihmisestä usein irvokkaan näköisen.

Toiseksi kaikki eivät valitse kumppaniaan ulkonäön perusteella, joten olettamuksesi siitä, että parit pitäisivät automaattisesti toisiaan kauniina/komeana, on väärä.

Aivan. Siksi on absurdia kysyä siitä rumuudesta, koska se ruma voi tosi asiassa olla piirteiltään vaan ihan tavallisen näköinen. Jonkun mielestä hän voi olla jopa kaunis, jopa usean mielestä. Se sen sijaan ei useimmiten ole tulkintakysymys, onko joku ylipainoinen tai laiha.

Ihmisen ulkonäköön vaikuttaa muuten tosi paljon koko olemus. Tyyli, hiukset, meikki, vaatetus... pelkät kauniit piirteet ei paljon auta. Jännä, että kirjoitit tuon "omituiset kasvonpiirteet", koska omasta mielestäni sellaiset ihmiset ovat usein mielenkiintoisen näköisiä, ja jos heidän tyylinsä viestii asioita, joista pidän, he voivat olla vaikka miten kauniita/komeita/hyvännäköisiä mielestäni. Sen sijaan sellaiset mallitoimiston mittojen mukaan kauniit ovat yleensä minusta vaan ihan tavallisen, tylsän tai jopa epäviehättävän näköisiä.

Varmasti löytyy ihmisiä, jotka ovat kaikkien mielestä vastenmielisiä tai rumia. Pahat epämuodostumat ja vammat tekevät ihmisestä usein irvokkaan näköisen.
Tuo on minusta eri asia.

Toiseksi kaikki eivät valitse kumppaniaan ulkonäön perusteella, joten olettamuksesi siitä, että parit pitäisivät automaattisesti toisiaan kauniina/komeana, on väärä.
En ollut se, joka kirjoitti tuosta että parit pitäisivät toisiaan kauniina/komeana. Mutta uskotko, että sellainen suhde on mahdollinen, jossa toista pitää rumana? Minä en usko. Ei se tarkoita sitä, että kumppani valitaan ulkonäön perusteella, vaikka pitääkin tätä hyvännäköisenä ja tuntee fyysistäkin vetoa häneen - mikä on minusta toimivan parisuhteen tärkeä osa. Usein käy niin, että se ihminen, josta pitää, alkaa näyttää kauniimmalta ja lopulta näkee hänet täysin toisin kuin näkisi ilman emotionaalisia tunteita. Ja tästä kokonaisuudesta muodostuu se romanttis-eroottinen vetovoima, joka sisältää sekä henkisen että fyysisen. Ja silloin sen ihmisen vetovoima peittoaa mahdolliset ulkonäkövirheet ja puutteet tai saa jopa ne näyttämään siinä kokonaisuudessa hyvältä. (Vastaavasti ilkeä ja vastenmielinen tyyppi ei vedä puoleensa, koska tästä ei pidä. Sama ilmiö käänteisenä. Ihan sama, minkä näköinen on.)

Siihen en usko ollenkaan, että rakastunut ihminen voisi pitää rakkautensa kohdetta rumana.

Onko tämä nainen jonkun mielestä kaunis, normaali tai tavallinen?

http://www.stara.fi/2012/09/17/lizzie-velasquez-tilittaa-lopettakaa-tuijottaminen/
Aika kakaramaista kaivaa esiin joku piirteitä vääristävä sairaus todistaakseen jonkun rumuutta. Erityisen matalamielistä tuo on siksi, että kyseessä taitaa olla se nainen, jota oli kiusattu netissä ulkonäkönsä vuoksi ja haukuttu rumaksi. En kyllä käsitä, mitä ihmiset sellaisestakin toiminnasta itselleen saavat.

Sitä paitsi en ollenkaan usko, että hän on rakkaittensa mielestä ruma lainkaan.

Etsit sitten kuvan ihmisestä, jolla on hoitamattomat hampaat ja hoitamattomat, likaiset hiukset ja nuhruiset vaatteet. Sehän on juuri sitä ilmiasua, josta puhuin, ja joka merkitsee enemmän kuin geeniperimä. Ihan yhtä lailla nuo ketjuun linkitetyt nätit naiset olisivat vastenmielisen näköisiä, jos olisivatkin rähjäisen, likaisen ja epämääräisen näköisiä.

vierailija
Mutta uskotko, että sellainen suhde on mahdollinen, jossa toista pitää rumana? Minä en usko. Ei se tarkoita sitä, että kumppani valitaan ulkonäön perusteella, vaikka pitääkin tätä hyvännäköisenä ja tuntee fyysistäkin vetoa häneen - mikä on minusta toimivan parisuhteen tärkeä osa. Usein käy niin, että se ihminen, josta pitää, alkaa näyttää kauniimmalta ja lopulta näkee hänet täysin toisin kuin näkisi ilman emotionaalisia tunteita. Ja tästä kokonaisuudesta muodostuu se romanttis-eroottinen vetovoima, joka sisältää sekä henkisen että fyysisen. Ja silloin sen ihmisen vetovoima peittoaa mahdolliset ulkonäkövirheet ja puutteet tai saa jopa ne näyttämään siinä kokonaisuudessa hyvältä. (Vastaavasti ilkeä ja vastenmielinen tyyppi ei vedä puoleensa, koska tästä ei pidä. Sama ilmiö käänteisenä. Ihan sama, minkä näköinen on.)

Siihen en usko ollenkaan, että rakastunut ihminen voisi pitää rakkautensa kohdetta rumana.
Rakastuin itse aikoinani rumaan mieheen. En pitänyt hänen ulkomuotoaan yhtään viehättävänä. Mies oli ylipainoinen ja kaukana entisistä komeista poikaystävistäni ulkonäöllisesti. Ihastuin hänen sosiaaliseen luonteeseen.

Alku sujui hyvin, oltiin rakastuneita ja muutettiin yhteen. Miehellä oli kuitenkin melkoisia ulkonäkökomplekseja ja siitä johtuvia itsetunto-ongelmia, joita hän yritti paikkailla sairaalloisella mustasukkaisuudella ja latistamalla minua. Ruma ulkonäkö ei taannut kultaista luonnetta.

Miehekseni valitsin komean yksilön (myös muiden kuin itseni mielestä) ja luonnekin on kohdallaan.

Jos on ilkeä tyyppi, niin sitä ei ulkopuoliset tiedä ja voivat vallan hyvin pitää kyseistä ihmistä kauniina/komeana. Vain tutut arvioivat ulkonäköä myös luonteen perusteella.

Rakastuin itse aikoinani rumaan mieheen. En pitänyt hänen ulkomuotoaan yhtään viehättävänä. Mies oli ylipainoinen ja kaukana entisistä komeista poikaystävistäni ulkonäöllisesti. Ihastuin hänen sosiaaliseen luonteeseen.

Alku sujui hyvin, oltiin rakastuneita ja muutettiin yhteen. Miehellä oli kuitenkin melkoisia ulkonäkökomplekseja ja siitä johtuvia itsetunto-ongelmia, joita hän yritti paikkailla sairaalloisella mustasukkaisuudella ja latistamalla minua. Ruma ulkonäkö ei taannut kultaista luonnetta.

Miehekseni valitsin komean yksilön (myös muiden kuin itseni mielestä) ja luonnekin on kohdallaan.

Jos on ilkeä tyyppi, niin sitä ei ulkopuoliset tiedä ja voivat vallan hyvin pitää kyseistä ihmistä kauniina/komeana. Vain tutut arvioivat ulkonäköä myös luonteen perusteella.
Tottakai. Mutta ajatukseni olikin, että kun ihmiseen tutustuu ja esim. sinun tapauksessa ihastuu vaikka luonteeseen, se vaikuttaa siihen, miten koko ihmisen näkee. Yleensä sitä aletaan seurustella ja rakastutaan vasta kun jo vähän tunnetaan - harvemmin ihan pelkän ulkonäön perusteella kuitenkaan. Tietenkään rumuus ei takaa kultaista luonnetta, kuten ei hyväkään ulkonäkö.

vierailija
Tottakai. Mutta ajatukseni olikin, että kun ihmiseen tutustuu ja esim. sinun tapauksessa ihastuu vaikka luonteeseen, se vaikuttaa siihen, miten koko ihmisen näkee. Yleensä sitä aletaan seurustella ja rakastutaan vasta kun jo vähän tunnetaan - harvemmin ihan pelkän ulkonäön perusteella kuitenkaan. Tietenkään rumuus ei takaa kultaista luonnetta, kuten ei hyväkään ulkonäkö.
Ei ne läskit (joista en yhtään pidä) muuttuneet yhtään sen vetovoimaisemmiksi, vaikka kuinka olin rakastunut.

vierailija
Minun mutuni taas on se, että yleisemmin ensin ihastutaan ulkonäköön ja vasta sen jälkeen aletaan tutustumaan paremmin toisen luonteeseen.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vierailija
Aika kakaramaista kaivaa esiin joku piirteitä vääristävä sairaus todistaakseen jonkun rumuutta. Erityisen matalamielistä tuo on siksi, että kyseessä taitaa olla se nainen, jota oli kiusattu netissä ulkonäkönsä vuoksi ja haukuttu rumaksi. En kyllä käsitä, mitä ihmiset sellaisestakin toiminnasta itselleen saavat.

Sitä paitsi en ollenkaan usko, että hän on rakkaittensa mielestä ruma lainkaan.
Todistin vain, että on turhan kirkasotsaista väittää, ettei rumia ihmisiä ole olemassa. Jos yli 99 % ihmisistä pitää jotain rumana, niin turha silloin yrittää vääntää siitä kaunista tai edes mukiinmenevää, Ihan sama, mikä rumuuden taustalla on, mutta fakta on se, että rumia ihmisiä on olemassa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Ihan vaan mielenkiinnosta... eikö sellainen seksuaalisessa mielessä hyvännäköinen, eli siis pantava, ole se paras mahdollinen "arvosana"???
Jotenkin kuulostaa valjulle sanoa, että oli muuten tosi komea ja viehättävä mies, mutta en mä sitä kyllä ikiniä panis. -Eihän se sillon voi olla erityisen komea ja viehättävä???
Hmm mitä tarvii olla miehille, että on pantava? :D Veikkaan, että suunnnileen jokainen heteromies panisi mielellään noita kuvan molempia naikkosia ja baarista suurinta osaa, eikä se tarkoita, että on kaunis.
Mun "tietääkseni" se menee silleen, että nätti on sellainen perussievä ja kaunis on sitten jo harvinaisempi ja oikeasti upea. Seksikäs voi kai olla monenlainen..

Yhteistyössä