Miten läppärin saa alkuperäisiin asetuksiin

• Viestiketjun aloittaja vierailinnja
  • Ensimmäinen viesti
Nap
Käyttis = käyttöjärjestelmä.
Jos ei koneista niin ole tietotaitoa niin suosittelisin että suosiolla sellaiselle henkilölle joka ymmärtää koneista muutakin kun sen miten nettiä selataan ja pelataan pasianssia.

Vaikka ei nykyisin enään uudelleen asennus ole hankalaa, mutta silti. Voit toki googlettaa ohjeita (käyttöjärjestelmä, eli vaikka windows 7 + formatointi ) ja katsoa miltä ohjeet näyttää.

Nap
Niin ja tuo operaatio vaatii sen, että on se käyttöjärjestelmän asennuslevy ja lisenssikoodi.

Tosin jos ap:n koneessa on Windows 7 tai 8, niin Microsoft tarjoilee ilmaista päivitystä Windows 10:iin, eli ei tarvi alkaa vanhoja asennuslevyjä etsiin. Tai siis se on nyt varattavissa, julkaistaan kuun lopussa.
Ei mitään tietoa vielä minkälainen systeemi tuossa tulee oleen, mutta netistä kait ladataan se asennuspaketti ja asennetaan sitten. Mutta vaatiiko se levylle polttamista tai jotain, tuossa viisastun ensi viikolla.

vierailijar
Niin ja tuo operaatio vaatii sen, että on se käyttöjärjestelmän asennuslevy ja lisenssikoodi.

Tosin jos ap:n koneessa on Windows 7 tai 8, niin Microsoft tarjoilee ilmaista päivitystä Windows 10:iin, eli ei tarvi alkaa vanhoja asennuslevyjä etsiin. Tai siis se on nyt varattavissa, julkaistaan kuun lopussa.
Ei mitään tietoa vielä minkälainen systeemi tuossa tulee oleen, mutta netistä kait ladataan se asennuspaketti ja asennetaan sitten. Mutta vaatiiko se levylle polttamista tai jotain, tuossa viisastun ensi viikolla.
Minkä ihmeen takia sinä tarjoilet apua, kun et ymmärrä asiasta mitään?

Nap
Minkä ihmeen takia sinä tarjoilet apua, kun et ymmärrä asiasta mitään?
Ai kun kiva näkökanta, kiitos tästä!

Mutta pakko nyt sanoa ihan suoraan että on tietotekniikka-alan koulutus ja pitkä harrastuneisuus. Ja vieressä mies joka tietotekniikka-alalla tekee hommia joita moni Suomessa ei tee, joten kyllä täältä sitä tietoa ja ymmärrystä löytyy.

Mutta neitirouvamikälienee on hyvä ja tarjoilee omasta mielestään parempaa ohjeistusta ;)

Nap
Toki joo tikultakin voi asentaa, mutta helpompi levyltä jos ei ole varma mitä tekee. Ja siltikään en lähtisi suositteleen sitä että itse lähtee räveltään, vaikka on suht yksinkertainen juttu niin silti moni asia voi mennä vikaan, sittenhän sitä apua vasta huudetaankin kun ei pääse palstalle, fb:hen ja sen pasianssin pariin.

vierailijar
Ai kun kiva näkökanta, kiitos tästä!

Mutta pakko nyt sanoa ihan suoraan että on tietotekniikka-alan koulutus ja pitkä harrastuneisuus. Ja vieressä mies joka tietotekniikka-alalla tekee hommia joita moni Suomessa ei tee, joten kyllä täältä sitä tietoa ja ymmärrystä löytyy.

Mutta neitirouvamikälienee on hyvä ja tarjoilee omasta mielestään parempaa ohjeistusta ;)
Melko onnetonta on osaaminen, jollei osaa tarjota laitteen omaa palautusta ensisijaisesti.

Mikäli tällä miehellä olisi ollut "tietotekniikka-alan koulutuksen" lisäksi jotain oikeaa osaamista, emme olisi tässä tilanteessa vaan tämä urpo olisi ehkä osannut tarjota ohjeita.

Minä osaan.

Nap
Melko onnetonta on osaaminen, jollei osaa tarjota laitteen omaa palautusta ensisijaisesti.

Mikäli tällä miehellä olisi ollut "tietotekniikka-alan koulutuksen" lisäksi jotain oikeaa osaamista, emme olisi tässä tilanteessa vaan tämä urpo olisi ehkä osannut tarjota ohjeita.

Minä osaan.
Joissain läppäreissä kun ei ole sitä palautusta defaultina. Mm. Meidän koneissa ei ole tommosta. Eikä me edes suositella semmosen käyttämistä.
Ja jos tuo vieressä istuva mies on 20v puljannut tietokoneiden kanssa (koonnut, asentanut, korjannut ja ihan mitä vaan mitä itse omin käsin koneelle voi tehdä) niin todellakin on osaamista, ei hän tekisi noita hommia jos ei sitä olisi ja vuosittain käy maailmalla kouluttautumassa lisää.

Mutta turha minun tässä on kinata jonkun harmaan nickin kanssa joka vaan vinisee vastaan. Ja kun kerran osaat niin antaa mennä vaan, ei ole minun ongelmani jos joku tietämätön vetää koneensa solmuun kun ei tiedä tarkkaan mitä tehdä. Vähän tuntuu siltä että neitirouva-vierailijatar ei osaa eikä tiedä mitään muuta kun miten palsta toimii kun alkaa tollain huutelemaan ja syyttelemään osaamattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä. Koska jos osaisi, tietäisi ja ymmärtäisi niin olisi lisännyt/korjannut minun teksteihin asioita ennen kun alkaa säksättään. Asenteen tarkastelu ja korjaus olisi paikallaan.

Mutta minä poistun tästä keskustelusta, pärjätkää keskenänne, tehkää mitä teette ja sekoittakaa koneenne jos sitä kerran pitää itse alkaa räpläämään.

Sormi suussa olen ollut minäkin, mutta sitten sytytti. Etsin sen cd:n joka tuli koneen mukana ja ajettiin dvd-soittimen kautta koneelle. Tässä muutama viikko sitten ajattelin pistää koneen uuteen uskoon ja etsin cd:n Pistin sen pyörimään ja odottelin ja sitten toimin näytölle tulevien hohjeiden mukaan. Siitä se lähti ja myös parani.
Tässä tämä minun ohje eikä mitään vi...lua niinkuin runsaan puoleisesti tuossa edellä.

Yhteistyössä