mies pettänyt..

• Viestiketjun aloittaja vierail
  • Ensimmäinen viesti
vierail
.. Kahden eri naisen kanssa. Mitä nyt? Viimeisestä on aikaa yli puoli vuotta, mutta kipu ei hellitä.

Miten te keitä on petetty tai petetään tilaisuuden tullen jaksatte? Miten annatte anteeksi?

vierail
En ole kovinkaan hyvä antamaan anteeksi, joten jos minulle selviäisi, että mieheni on pettänyt, olisi suhde siinä.
No, niin minäkin luulin :( Mun mies on tosi huono sängyssä ja kärsii siitä, että laukee liian nopeasti. Tästä syystä meidän oma seksielämä on kuollut.

Koen siis syyllisyyttä haluttomuudestani, kun samalla syytän häntä siitä.

Tästä syystä en osaa varmaankaan ajatella järkevästi. Ja meillä on kaksi pientä lasta. Arki olisi raskasta yksin. Haluaisin silti saada tämän suhteen toimimaan.

Mutta tuntuu että miehen ratkaisu on sitten panna jotain toista. Varmasti on ainakin jäänyt yhteen kertaan ja ollut naiselle turhajuttu. Siksi ei viitsi niille naisille vihoitella.

vierailijakku
Sun ois pitänyt päästä siitä haluttomuudestasi eroon ennen pettämisiä. Tedäni olisi pitänyt keksiä keinoja, miten harrastaa seksiä ilman yhdyntääkin. Jos mies laukeaa nopeasti voi mies antaa sulle suuseksiä pitkään tai sormettaa ennen yhdyntää esim. ja sitten säkin saat tarpeeksi. Oikeesti haluttomuus suhteessa on lähes aina puhdasta välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä. Ymmärrän vain haluttomuuden, jos on kipeänä vaikka kova kuume tai raskaana hormonit + heikotus. Ootko montakin vuotta pitänyt kumppanisi puutteessa? ps. olen nainen.

vierail
Vai että ilkeyttä? No, jos todella niin ajattelet, niin miksi ihmeessä kuvittelet että olisin halukas keskustelemaan kanssasi asiasta? Olet mielestäni varsin tyhmä :)

vierailija
JSSAP

Jätä Se Sika AP

Jos mies ei ole moksiskaan, ei tunne syyllisyyttä eikä häpeää,
niin hän on tunnevammainen, häiriintynyt ihminen.

Säret vain itsesi, tai toisin sanoen: olet jo särkenyt itsesi hänen kanssaan. Ei sua saa pettää eikä sua saa kohdella noin.

Mut ihailen kyllä tuota, että olet valmis vielä yrittämään..siihen tarvitaan myös Se, että miehesi on. Että hän aidosti katuu tekojaan ja vilpittömästi pyytää anteeksi. On valmis muutokseen.

vierailija
JSSAP

Jätä Se Sika AP

Jos mies ei ole moksiskaan, ei tunne syyllisyyttä eikä häpeää,
niin hän on tunnevammainen, häiriintynyt ihminen.

Säret vain itsesi, tai toisin sanoen: olet jo särkenyt itsesi hänen kanssaan. Ei sua saa pettää eikä sua saa kohdella noin.

Mut ihailen kyllä tuota, että olet valmis vielä yrittämään..siihen tarvitaan myös Se, että miehesi on. Että hän aidosti katuu tekojaan ja vilpittömästi pyytää anteeksi. On valmis muutokseen.
Ei oo niin helppoa jättää sitä. Meillä on mielestäni ihan hyvä elämä muuten, jokseenkin kylmä, mutta toimiva.

Mä tavallaan ymmärrän miks mies on pettänyt, mutta mun mielestä se ei oo ollut oikea tapa. Mies on niin itsekeskeinen, enkä saa kiskottua sen päätä sieltä takapuolesta.

En oikeastaan tiedä, onko hän moksiskaan. Hän ei puhu asiasta mitään, eikä yleensäkään oikein mistään.. Käy töissä, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä, pelaa tietokonetta ja nukkuu. Yleensä minä puhelen ja hän kuuntelee tai esittää kuuntelevansa.

Meillä on kiva koti, kivat lapset ja rauhallinen elämä. Yksin olisi rankkaa varsinkin noin pienten lasten kanssa.

Vaikka tästä nyt ehkä sai semmoisen kuvan, että mies ei välittäis musta niin kyllä hän välittää ylikaiken. Joku on vaan lukossa. Mulla ei oo avainta :( oon vaan ehkä saanu sen oven lukittua entistä tehokkaammin.

En ymmärrä miksi sen on pitänyt mennä pettämään.

yksi vaimo
Eipä sinulla hirveästi ole vaihtoehtoja. Joko suljet silmäsi miehen törttöilyiltä ja nautit itse siitä mukavasta idyllistä, joka teillä vallitsee tai sitten lähdet kävelemään. Asiat saattavat muuttua paremmiksi tai sitten ei. Mies ei tuosta tule muuttumaan, kun on vieraan makuun päässyt.

Minulla painaa enemmän vaakakupissa ehjä perhe, toimiva arki, ihana koti ja oma vapaus. Ei haittaisi, vaikka mies kävisi välillä vieraissa, kunhan ei sitä minulle mainostaisi. Minunkaan mieheni ei puhu juuri mitään, eikä halua panostaa parisuhteeseen, joten haen keskusteluseurani ja läheisyysseurani muualta. Yksinhuoltajana elämä ei olisi näin toimivaa.

vierailija
No eihän se mikään terve parisuhde ole, mutta jos haluat elää tuolla tavoin, miehen jatkaessa touhujaan, niin sitten jatkat. YH:na ei ole helppoa, mutta kyllä tuokin ihmisen tuhoaa tavalla tai toisella..

vierail
Eipä sinulla hirveästi ole vaihtoehtoja. Joko suljet silmäsi miehen törttöilyiltä ja nautit itse siitä mukavasta idyllistä, joka teillä vallitsee tai sitten lähdet kävelemään. Asiat saattavat muuttua paremmiksi tai sitten ei. Mies ei tuosta tule muuttumaan, kun on vieraan makuun päässyt.

Minulla painaa enemmän vaakakupissa ehjä perhe, toimiva arki, ihana koti ja oma vapaus. Ei haittaisi, vaikka mies kävisi välillä vieraissa, kunhan ei sitä minulle mainostaisi. Minunkaan mieheni ei puhu juuri mitään, eikä halua panostaa parisuhteeseen, joten haen keskusteluseurani ja läheisyysseurani muualta. Yksinhuoltajana elämä ei olisi näin toimivaa.
Niinpä. Näinhän se on. Mä en jaksais yksinhuoltajana. Mies auttaa kumminkin niin paljon lasten kanssa ja taloudellisestikin näin on järkevämpää.

Pitäisikö sitten itsekin käydä vieraissa? Auttaisko tilanteen tasaaminen tähän no.. Tuskaan

Ap

vierail
No eihän se mikään terve parisuhde ole, mutta jos haluat elää tuolla tavoin, miehen jatkaessa touhujaan, niin sitten jatkat. YH:na ei ole helppoa, mutta kyllä tuokin ihmisen tuhoaa tavalla tai toisella..
Elämä tuhoaa ja kantaa. En mä oman mielenterveyteni puolesta kanna huolta. Se on mitä on. Yksin mä olen ollut huonoimmillani. En oikein missään nimessä haluaisi jäädä yksin lasten kanssa. Se ei tunnu hyvältä ajatukselta.

vierailija xxx
Moni sanoo ettei antaisi pettämistä anteeksi ja että suhde olisi sitten siinä. Totuus on usein toinen! On käytännössä mahdotonta sanoa etukäteen miten toimisi, sillä niin kauan kun kysymys on teoreettinen, on helppoa sanoa jättävänsä puolisonsa.

Mulla tuttavapariskunnalla kävi niin, että vaimo petti miestään viime pikkujouluissa työkaverin kanssa. Niillä on 3 lasta, omistusasunto, yhteinen kesämökki jne. Mies lähti, vuokrasi oman asunnon jne. Mutta ennen vappua se oli jo takaisin kotona. Kun tätä asiaa sitten puitiin miehen kanssa viinilasin ääressä, niin ymmärsin kyllä hänen pointtinsa. On helppoa sanoa ettei anna pettämistä anteeksi, mutta vielä hullumpaa on heittää koko entinen elämänsä roskakoriin ja jättää oma rakas puoliso vain yhden panemisen takia.

Niinpä. Näinhän se on. Mä en jaksais yksinhuoltajana. Mies auttaa kumminkin niin paljon lasten kanssa ja taloudellisestikin näin on järkevämpää.

Pitäisikö sitten itsekin käydä vieraissa? Auttaisko tilanteen tasaaminen tähän no.. Tuskaan

Ap
Jos te voisitte sopia yhteistuumin, että kumpikin voi käydä vieraissa? Eikö se olisi ihan reilua, ottaen huomioon miehesi aiemmat touhut?
Saisit sinäkin joskus kunnon kyydit ;)

Moni sanoo ettei antaisi pettämistä anteeksi ja että suhde olisi sitten siinä. Totuus on usein toinen! On käytännössä mahdotonta sanoa etukäteen miten toimisi, sillä niin kauan kun kysymys on teoreettinen, on helppoa sanoa jättävänsä puolisonsa.

Mulla tuttavapariskunnalla kävi niin, että vaimo petti miestään viime pikkujouluissa työkaverin kanssa. Niillä on 3 lasta, omistusasunto, yhteinen kesämökki jne. Mies lähti, vuokrasi oman asunnon jne. Mutta ennen vappua se oli jo takaisin kotona. Kun tätä asiaa sitten puitiin miehen kanssa viinilasin ääressä, niin ymmärsin kyllä hänen pointtinsa. On helppoa sanoa ettei anna pettämistä anteeksi, mutta vielä hullumpaa on heittää koko entinen elämänsä roskakoriin ja jättää oma rakas puoliso vain yhden panemisen takia.
Tosi hienoa, että jotkut saa asiansa järjestymään noin. Suuri hatunnosto sille.

Itseni tuntien, kuten aiemmin sanoin, en ole hyvä antamaan anteeksi. Jos jäisin suhteeseen ihmisen kanssa, joka minua on pettänyt, repisin sen pikkuhiljaa henkisesti riekaleiksi, niin, ettei siitä olisi enää muuta jäljellä, kuin märkä rätti.
Sitä en lasteni isälle haluaisi.

vierailllija

Niin. Vaan osalle meistä se ei ole noin simppeliä. Itse jäisin ikuisiksi ajoiksi kiinni siihen pettämiseen, enkä pystysisi olemaan fyysisessä kosketuksessa mieheni kanssa. En osaisi antaa anteeks, en pääsisi yli. Sen tiedän. On hyvä että tiedän ja tieodostan tuon, ja meillä ero olisi ehdottomasti kaikille paras ratkaisu jos jompikumpi pettäisi (mieheni ajattelee tästä samoin).

Joten, meillä voimme sanoa ettemme tule pettämääkään. Ei tule sellaisia hairahduksia. Kumpikin meistä on hyvin tietoinen mitä se merkitsee ja kuinka paljon tuhoa tekisi.

Se on sitten taas toinen juttu että haluaako kumpikin pysyä loppu elämän yhdessä tai rakastuuko toiseen. Näistä ei kukaan voi mennä takeeseen kenenkään kanssa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Pettäminen on hirveä asia. Vaikka kuinka yrittää ymmärtää ja antaa yhden harha-askeleen anteeksi, niin se on anteeksi anto vaan. Koko ajan kalvaa ja kalvaa ja epäily on jatkuvaa. Pettäjän vakuuttelu ei ole uskottavaa, eikä pidä ollakkaan. Luottamus on mennyt ja siksi kannattaa harkita äärimmäistä ja erota. Oli vaikka kuinka vaikeaa, mutta tärkeintä on oman rauhan saaminen. Ei se rakkaus ole ollut oikeaa, jos petturin kanssa on.

Tämä on molemminpuolista. Pettävät ne naisetkin

vierailija

Ap
Minulle ainakin on tehnyt hyvää, kun pääsee välillä seikkailemaan. Miehen typerän käytöksen takia ei tarvitse edes potea huonoa omatuntoa.

Yhteistyössä