The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Minkälaisen viritelmän teit :D
Taulukoukut ja aloitin keskimmäisestä taulusta ja laitoin vatupassilla vaateriin. Vähän teippiä kulmiin ettei karkaa. Vasaralla otin mittaa taulun reunasta puoliväliin ja käänsin vasaran ensin toiselle sivulle ja pläts, siihen toisen reunapalan taulukoukku ja taas teipin palalla asemointi vaateriin ja sama toiselle reunapalalle.
Ei mikään professionaalikiinnitys, mutta kelpaa.
 
Taulukoukut ja aloitin keskimmäisestä taulusta ja laitoin vatupassilla vaateriin. Vähän teippiä kulmiin ettei karkaa. Vasaralla otin mittaa taulun reunasta puoliväliin ja käänsin vasaran ensin toiselle sivulle ja pläts, siihen toisen reunapalan taulukoukku ja taas teipin palalla asemointi vaateriin ja sama toiselle reunapalalle.
Ei mikään professionaalikiinnitys, mutta kelpaa.
Pääasia että ovat kiinni toisissaan :)
Ja ihan näppärästi laitettu :)
 
Huomenna on yhteinen vapaapäivä, silloin ei nikkaroida vaan lähdetään retkelle. Mutta sitten, tarviin kattomaalia ihan ekaksi. Keittiön katossa on ruma jälki, jäi vanhasta liesituulettimesta. Samaa maalia vedän vessan kattoon ja alan paikkaamaan vesivaurion jälkiä. Ensin katto ja seinät saa vähän paikkausta, en ala vaihtamaan niiden väriä. Seinissä on jälkiä,mkun tutkittiin vaurion laajuutta. Lattia viimeiseksi, mutta pohdin sitä vielä. Osaprojekteina homma on helpompi hoitaa ja lopettaa sopivaan kohtaan, jos alkaa hirvittää.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Toffeella on 3 taulua jotka haluaa toisiinsa kiinni että tulisi yksi kokonainen taulu.

Eli kuten tuossa mun kuvassa nuo 3 erillään olevaa mutta niistä täytyisi saada yksi.
Joo, ton olen ymmärtänyt. En vaan tiedä taulujen kokoa, enkä seinän materiaalia.

Vasarointivahingot kuulostivat huolestuttavilta. Timpurin säännöt kuuluvat: ”Mittaa kahdesti, sahaa kerran” ja ”Kun lyöt vasaralla peukaloosi, niin lyö hiljaa”.

Taulut naamalleen lattialle. Tukirima yläreunaan. Halutessa myös alareunaan. Porakone käteen, muutama esiporattu reikä, ohuet ja oikeanmittaiset ruuvit niin kokonaisuus on kasassa.
Sit ripustushelat kiinni tukirimaan. Vasta sitten mittaamaan mihin kohtaa seinään kannattaa laittaa ripustusruuvit.

Ei tartte vasaroida seinää tai tauluja pilalle.

Kait ne liimallakin saa yhteen, mut siinä saattaa syntyä kappale joka ei muuttoa ajatellen mahdu ovesta eikä ikkunasta. Liiman kestävyyttä ei tarvitse epäillä, Sikaflexillä sinun vessanpönttösikin on kiinni lattiassa.
 
Niinpä :D

Ehditkö sinä lepäileen/rentoutuun ollenkaan lomalla (n)
Juu, aina välillä ja yleensä iltaisin. Mutta tämä puuhailu on täydellistä vastapainoa omalle työlle eli hyvä lomaprojekti. Aina pitää olla jotain puuhaa, täysin laiskana en osaa olla. Tirpalla oli tänään hauskaa mun kanssa rautakaupassa. Katseltiin ja ihmeteltiin juttuja ihan rauhassa. Päivässä ei paljon kerkeä noita juttuja tehdä, kun täytyy olla muksun kanssa. Hankin tänään myös askartelua varten tarvikkeita eli seuraavaa sadepäivää varten on taas materiaalia.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Joo, ton olen ymmärtänyt. En vaan tiedä taulujen kokoa, enkä seinän materiaalia.

Vasarointivahingot kuulostivat huolestuttavilta. Timpurin säännöt kuuluvat: ”Mittaa kahdesti, sahaa kerran” ja ”Kun lyöt vasaralla peukaloosi, niin lyö hiljaa”.

Taulut naamalleen lattialle. Tukirima yläreunaan. Halutessa myös alareunaan. Porakone käteen, muutama esiporattu reikä, ohuet ja oikeanmittaiset ruuvit niin kokonaisuus on kasassa.
Sit ripustushelat kiinni tukirimaan. Vasta sitten mittaamaan mihin kohtaa seinään kannattaa laittaa ripustusruuvit.

Ei tartte vasaroida seinää tai tauluja pilalle.

Kait ne liimallakin saa yhteen, mut siinä saattaa syntyä kappale joka ei muuttoa ajatellen mahdu ovesta eikä ikkunasta. Liiman kestävyyttä ei tarvitse epäillä, Sikaflexillä sinun vessanpönttösikin on kiinni lattiassa.
Mä en olekaan timpuri ja en tajua ihan oikeasti mitään näistä hommista. Yritän tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta. Kyllä mä tänkin ajattelin etukäteen, mutta toteutus ei sitten toiminutkaan kuvittelemallani tavalla. Antaisin kyllä oikein mielelläni jonkun muun tehdä nämä, mutta sellaista henkilöä ei ole.
 
Juu, aina välillä ja yleensä iltaisin. Mutta tämä puuhailu on täydellistä vastapainoa omalle työlle eli hyvä lomaprojekti. Aina pitää olla jotain puuhaa, täysin laiskana en osaa olla. Tirpalla oli tänään hauskaa mun kanssa rautakaupassa. Katseltiin ja ihmeteltiin juttuja ihan rauhassa. Päivässä ei paljon kerkeä noita juttuja tehdä, kun täytyy olla muksun kanssa. Hankin tänään myös askartelua varten tarvikkeita eli seuraavaa sadepäivää varten on taas materiaalia.
Joo, ei kai tuollaisia tekisi ellei tykkäisi ja lomalla on kuitenkin aikaa paremmin kuin töiden jälkeen.

Erilaisempi kauppa tirpallekin :)
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
vierailija
Katto- ja seinämaalia on vessaan, mutta ennen sitä aloitusta täytyy saada entiset hommat loppuun. Mun älli ei nyt leikkaa noiden taulujen kanssa.
kaksipuolinen teippi:)
✔ Scotch Kaksipuolinen Teippi 19mm*1,5m - Muut tarvikkeet - Tokmanni
Kaksipuolinen Scotch teippi sopii mainiosti esimerkiksi peilien ja muiden painavien esineiden kiinnittämiseen kosteissa tiloissa. Enimmäiskantokyky 30 cm per 2 kg. Ei sovellu tapetille, herkille pinnoille eikä suoraan kosketukseen veden kanssa.
 
Mä en olekaan timpuri ja en tajua ihan oikeasti mitään näistä hommista. Yritän tehdä yrityksen ja erehdyksen kautta. Kyllä mä tänkin ajattelin etukäteen, mutta toteutus ei sitten toiminutkaan kuvittelemallani tavalla. Antaisin kyllä oikein mielelläni jonkun muun tehdä nämä, mutta sellaista henkilöä ei ole.
Milloin kädessä on vasara, niin kaikki näyttää naulalta.

Mut se vasara on harvoin se oikea työkalu.

Kotitalouskäyttökelpoinen akkupora/ruuvinväännin kahdella akulla ei ole kaljalaatikkoa kummoisempi investointi, tai no ehkä vähän. Lelut on lapsille, niillä ei edes askartele.

Ja kun tulee aika porata nelkytmillistä reikää kahdeksan tuuman hirteen, niin unohdetaan ne kotikoneet täysin.
 
vierailija
Laiska äiti, muksulle iltapalaksi Weetabixia.
Ikean syyrä kaikki :)
Onko Ikean huonekalujen kokoaminen yhtä taistelua? Huikeimmat mokat tuovat vertaistukea - Asuminen - Ilta-Sanomat
Ikean huonekalut ovat edullisia osin siksi, että ne täytyy lähes aina koota kokonaan itse.

Kokoamisvaiheessa ei kaikki useinkaan mene kuin Strömsössä, ja lopputuloksena voi olla uuden sisustuselementin tai käyttöhuonekalun sijaan kiroilua, ruuvien availua ja ohjelehtisen loputonta tavausta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä