Kuinka monella paikkakunnalla olet eläissäsi asunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Seitsemällä paikkakunnalla (lapsena vanhemmat muuttivat paljon). Minulla on taipumusta nostalgisointiin, joten jokainen aiempi paikkakunta herättää kaipuun ja haikeuden fiiliksiä. Jos yhden näistä nostan, niin viihdyin opiskelupaikkakunnalla Jyväskylässä, jossa oli kauniit keskisuomalaiset maisemat ja nuorekkaan vireä tunnelma. Siellä asuu väkilukuun suhteutettuna paljon opiskelijoita, joten monella on vielä elämä alussa.

Seitsemällä paikkakunnalla (lapsena vanhemmat muuttivat paljon). Minulla on taipumusta nostalgisointiin, joten jokainen aiempi paikkakunta herättää kaipuun ja haikeuden fiiliksiä. Jos yhden näistä nostan, niin viihdyin opiskelupaikkakunnalla Jyväskylässä, jossa oli kauniit keskisuomalaiset maisemat ja nuorekkaan vireä tunnelma. Siellä asuu väkilukuun suhteutettuna paljon opiskelijoita, joten monella on vielä elämä alussa.

Minä en viihtynyt Jyväskylässä, mutta se johtui varmasti paljon myös elämäntilanteesta, ei paikkakunnasta.
Minun ja sisarusteni yhteinen huvila on Laukaan Tarvaalassa ja siellä on kaunista ja seesteistä - hyvinkin viihtyisää.

Niinpä, oma elämäntilanne vaikuttaa varmasti eniten, missä viihtyy. Minullakin oli Jyväskylässä myös vaikeita hetkiä, mutta kokonaisuus jäi plussalle ja nykyään siellä on ihana käydä.

Äkkiä laskien 8 paikkakunnalla, niistä isoin osa on Tampereen ympäristössä, kotoisin olen etelä-pohjanmaalta ja jos täältä johonkin muuttaisin niin varmaankin Tampereelle. Turku oli kiva ja tykkäsin työpaikastani, ainut huono oli pitkä matka kotikonnuille.

Neljällä. Kolmella ekalla alle 2 ja 1/2 vuotiaana joten eipä niistä juuri muistoja oo.

En tykkää tästä paikasta... Kersana ja nuorena oli ihan ok. Jos voisin tästä nyt muuttaa mihin haluaisin niin muuttaisin Tampereelle.

Olen nyt jo vähän vanhempi, mutta ennen 30 ikävuotta on tullut asuttua 10 eri kaupungissa ja yhdessä niistä 3 erikertaa eli luvuksi tulee 12 mikään niistä ei ole jäänyt mieleen erityisen rakkaana, enkä soisi kenellekään samanlaista kiertämistä, tekee hallaa ihmissuhteille, tuttuja kyllä tuli, muttei yhtään ystävää. Turussa oli hyvät ruokapaikat ja Pohjoiskarjalassa upea luonto.

Asunto on ollut kuudella paikkakunnalla ja neljässä olen ollut oikein kirjoillakin. Sydäntä lähinnä ovat lapsuuden kotikunta ja nykyinen kotikaupunki. Ja taitaa olla jo niin, että nykyisessä kaupungissa olen asunut kauemmin, kuin lapsuuden kaupungissa.

Synnyinkaupungistani lähdin 150 km päähän töihin, sitten löysin miehen ja muutettii sieltä noin 50 km päähän, toiseen kaupunkiin. Sieltä tultiin sitten yhdessä synnyinkaupunkiini ja nyt asutaan sen naapurikunnassa, joka taas on mieheni kotikunta. Täältä lähdetään sitten hautausmaalle.

Yhteistyössä