Entä jos mielisairas olisi joku muu läheinen esim äiti tai sisar? Sukulaisia kun ei voi vaihtaa..Missä menee raja?
Entä ne, joiden sairaus aiheuttaa kyvyttömyyden haluta mitään?Raja menee miun mielestä siinä, et haluaako tehdä omille asioilleen mitään.
Esimerkiksi vaikeasti masentunut voi olla todella aloitekyvytön ja haluton "tekemään omille asioille mitään". Itse pahimpien masennusjaksojeni aikana olen lähinnä maannut sängyssä syömättä ja peseytymättä, kun pelkät arjen normaalit askareet ja itsestä huolehtiminen tuntuivat ylitsepääsemättömän raskailta.Raja menee miun mielestä siinä, et haluaako tehdä omille asioilleen mitään.
Jos ei sen vertaa vaivaudu panostamaan, että nousis sängystä ylös ja hankkis apua, niin huh huh. En todellakaan kattelis tollasta hetkeäkään, ei elämää voi vaan pysäyttää, kun tuntuu raskaalta.Esimerkiksi vaikeasti masentunut voi olla todella aloitekyvytön ja haluton "tekemään omille asioille mitään". Itse pahimpien masennusjaksojeni aikana olen lähinnä maannut sängyssä syömättä ja peseytymättä, kun pelkät arjen normaalit askareet ja itsestä huolehtiminen tuntuivat ylitsepääsemättömän raskailta.
Riippuu varmaan tapauksesta. En osaa sanoa.Entä ne, joiden sairaus aiheuttaa kyvyttömyyden haluta mitään?
Sie puhuit masennusjaksosta, eli on myös niitä parempia jaksoja välissä.Esimerkiksi vaikeasti masentunut voi olla todella aloitekyvytön ja haluton "tekemään omille asioille mitään". Itse pahimpien masennusjaksojeni aikana olen lähinnä maannut sängyssä syömättä ja peseytymättä, kun pelkät arjen normaalit askareet ja itsestä huolehtiminen tuntuivat ylitsepääsemättömän raskailta.
Sun mielensairaus on just sitä luokkaa mitä en katselis. Masennukseen löytyy sentään parannuskeijoja. Tyhmyyteen ja idiotismiin ei. Ne pahalaatuisia ongelmia joita niiden kantajat ei koskaan edes tunnista ja varsin yleisesti heidän kuvitelma omasta ylivoimaisuudesta on vähintäänkin harhainen.Jos ei sen vertaa vaivaudu panostamaan, että nousis sängystä ylös ja hankkis apua, niin huh huh. En todellakaan kattelis tollasta hetkeäkään, ei elämää voi vaan pysäyttää, kun tuntuu raskaalta.
Onhan niitä! Niiden aikana menin lujempaa kuin olisi todellakaan tarpeellista, en nukkunut juuri yhtään, laiminlöin töitäni, juhlin pitkin viikkoa, tein typeryyksiä todellakaan ajattelematta asioiden seurauksia. Elin esimerkiksi vastuuttomasti yli varojeni, seuraamuksista piittaamatta.Sie puhuit masennusjaksosta, eli on myös niitä parempia jaksoja välissä.
oot oksettavaJos ei sen vertaa vaivaudu panostamaan, että nousis sängystä ylös ja hankkis apua, niin huh huh. En todellakaan kattelis tollasta hetkeäkään, ei elämää voi vaan pysäyttää, kun tuntuu raskaalta.