Hormonikierukka ja alavatsakivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Koska se on laitettu? Mun kaverilla oli alavatsakipuja ja outoja tuntemuksia, kävi lääkärissä ja huomattiin että se olin ihan päin peetä siellä.. :$

Reilu vuosi sitten...

Minkälaisia outoja tuntemuksia?

Mä en oikein tarkalleen tiedä. Sano vaan et jotenkin vihlasee ja tuntuu vaan siis oudolle..

Mulla m.irena ollut n 1,5v ja on noita kipuja alavatsassa ja myös toi säteily jalkaan edelleen! Vuodot poissa mutta joskus sotkuista "jotain" tulee. Pari kk sitten kävin tarkistuttamassa gynellä mistä johtuu ja onko paikallaan. Kyllä oli siinä missä pitikin ja noi tuntemukset olivat hänen mielestään ihan normaalia... Ja se töhnä kans.

Mulla kanssa Mirena ja ollut vihlaisuja ala vatsassa. Kävin niistä lääkärillä ja totesi, että 'ihan normaalia' ja kierukkakka oli paikallaan.
Näistäkin olis mun mielestä voinut sanoa ennenkuin se kierukka laitettiin. Nyt taas 2 päivää ollut ala vatsa niin kipeä, että en pysty edes koulussa käymään. Myös todella turvonnut. Soitin lääkäriin ja käski seurata viikon ajan.?!

Minulla on ollut vatsakipuja aika kovia olen ottanut särkylääkettä Burana 400 mg noin 5 x päivässä aluksi sit väheni 2 Burana panacol voi ottaa lisäksi ja tuntuu kummalliselta

Mulla oli kovia selkäkipuja ja sitten alkoi olemaan myös järkyttävän kipeä alavatsa aina pari pvä ennen menkkoja. Päädyin ottamaan sen pois kun en kestänyt enää. Paikallaan kyllä oli mutta jostain syystä kroppa varmaan hylki sitä ja siks nuo kivut. Poistamisen jälkeen kivut loppui kuin seinään.

Itselleni selvisi lisääntyneiden, vihlovien kipujen ja tiputtelun syyksi kierukan pois paikoiltaan lähtemisen. Tarkistuksessa ensin näkyi, että kaikki oli OK, mutta käskystäni poistaa koko kapistus kynekologi huomasikin, että kierukka oli ollut jo niin kauan pois paikoiltaan, että kudos oli tarrannut siihen jo kiinni jolloin kierukka oli vain pakko repiä irti. Se sattui aivan jumalattomasti! Meni aikaa, kun uskalsin edes laitattaa uuden hormonikierukan. On ainoa ehkäisy joka minulle sopii. :/ Pillereillä tuli keskenmeno.

Itsellä laitettiin 2 vrk sitten Mirena kierukka juuri menkkojen loppumisen jälkeen. Sattu aika paljon laitto kun ei meinannut kuulemma mennä, varmaan jonku puoli tuntia sitä runnottiin. Sen jälkeen menkkakipumaista kipua ja pientä vuotoa. Vuoto on nyt jatkunut ja kipu alavatsassa ja säteily jalkoihin alkaa oleen sitä luokkaa että nukkuminen ei onnistu särkylääkkeistä huolimatta. Taidan käydä otattamassa pois..

Onko kierukka oikeassa paikassa? Kannattaa tarkistuttaa. Gynekologit osaa asettaa sen paremmin kuin tk-lääkärit. Mun piti vaihdattaa yksi kierukka, kun oli väärässä paikassa.