• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
No kato kun mä pompin jo tuolla vesisateessakin, niin oli pakko kiskasta nää ihanuudet jalkaan :), paljain jaloin en nyt viittinyt postilaatikolle juosta, kun ei tässä houkuttele saada mitään räkistä edelleenkään...melko rivakasti satelee vettä, katolta kuuluu ihanan rauhoitteleva ropotiropoti :)

On se tääkin vaan ihanaa, sadepäivä :) <3
Joo, ei sitä välttämättä viitsi mennä paljain jaloin ulos :)
Sataa sillain tasaisesti alas kun ei pahemmin käy tuulikaan. Välillä vähemmän, välillä enemmän.
 
Mutta hei, päivä kutsuu mukaansa :) eli meillä kohta syödään lämpimiä sämpylöitä ruuan kans ja sen jälkeen tämän kotisirkuksen kanssa vain tiistaipäivän seikkailulle :)

Mä laitan tähän lopuksi Sania tulemaan :). Tällä on niin jännä ääni, että mitä enemmän kuuntelen, sitä enemmän kyllä tykkään...jotain keijumaista tossa äänessä on, hurjan ainutlaatuinen vire :)

Anna päivän viedä mennessään eli seuraa sydäntäs ja nauti :) <3, nähdään :)

 
Huh, mulla on rankaa kun mun vauva nukkuu niin älyttömän hvyin niin tulee itekkin nukuttua ihan överipitkään.. Siinä sitä pörröä suoritaan puoleltapäivin ja mietitään mitä keksis tekemistä kun muu maailma on jo touhunnut koko aamun..:confused: Että huomenta!
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Bitch
Viileä alkukesä enteilee tavallista runsaampaa mansikkasatoa, kerrotaan Hedelmän- ja marjanviljelijäin liitosta. Toiminnanjohtaja Hannu Salon mukaan viileä sää kuitenkin viivästyttää satoa parilla viikolla.

– Säät vaikuttavat siihen, miten marjoja saadaan talteen. Aika näyttää, kun sinne asti päästään, sanoo Salo.

Salon mukaan runsaat sateet tai pitkä hellejakso voivat vaikuttaa marjojen kypsymiseen. Helle kypsyttää marjat liian nopeasti, liiallinen sade taas tekee marjojen rakenteesta huonompaa.

Myös mustikkaa saadaan tänä vuonna poimittavaksi hyvin. Luonnonvarakeskuksen mukaan mustikan runsas kukinta ja onnistunut pölytys enteilevät runsasta mustikkasatoa.

Kylmät sääjaksot myöhästyttävät kuitenkin mustikankin kypsymistä. Etelä- ja Keski-Suomessa pääsato kypsyy poimittavaksi vasta heinäkuun loppupuolella.

Kainuun pohjoisosissa ja Lapissa mustikan pääsato kypsyy elokuun alkupuolella.

Sateet jatkuvat yhä

Kesän sateinen sää näyttää jatkuvan vielä monta päivää, eikä helteistä ole toivoa lähiaikoina. Tämä viikko on viileä, ajoittain tulee sade- ja ukkoskuuroja.




 
Päivää. :)
Tuli sateinen, harmaa ja viileä päivä.
Silmä alkaa olemaan jo lähes :cool:normaali.
Kaupassa käyty :)
 
Heipähei :)

Sukujuhlat tuli vieteltyä. Olin kotona sunnuntaina 6 jälissä, tein töihin ruoat, simahdin sohvalle 8 jälissä, nukuin kellon soittoon saakka yhellä vessäheräämisellä, sit eilen tein sen 16h työpäivän ja illalla nukahdin 11 maissa sohvalle ja nyt sitte tunti aikaa heräilin. Josko alkais pääseen tähän arkeen kiinni. pyykkiä pitää pestä ja suihkussa ja kaupassa käydä, ennenku pitää lähtee töihiin taas :)

Et ole pahemmin ehtinyt muuta tekeen kun nukkuun ja oleen töissä vkl jälkeen :)
Mutta hyvä juttu kuitenkin kun uni on maistunut :)
 
Huh, mulla on rankaa kun mun vauva nukkuu niin älyttömän hvyin niin tulee itekkin nukuttua ihan överipitkään.. Siinä sitä pörröä suoritaan puoleltapäivin ja mietitään mitä keksis tekemistä kun muu maailma on jo touhunnut koko aamun..:confused: Että huomenta!
Ole vain tyytyväinen että vauva nukkuu hyvin ja itsekin saat nukuttua :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja (Laura)
Päiväkahviaika. Kuka vei mun energiat, ihan tappoväsynyt ja ärtynyt olo. Ollaan syöty, pesty ja puettu ja muksu on leikkinyt ja piirrellyt. Joku kun täällä vielä siivoaisi, niin hyvä.
*halaa*...kuule, sitä samaa hämmästelen täällä itekin, on meinaa päällänsä niin sumuinen olotila, ettei varmaan ikinäkoskaanmilloinkaan:eek:. Että mitäs ihmettä tää nyt on?

Vettäkin tullut toooosi paljon, tässä välissä pisit tulemaan kunnon pomppusadetta, mä pistin siivoomiseksikin ja pyyllärimuijaksi ja ehdin vielä silitysraudankin kans seurustella ja erotuomaroidakin, kun ipanat vähän tuulettelivat tässä päitänsä :D...mutta jestas että nyt sitten on semmonen olo, että päikkäreillekö tässä pitää mennä :)

Mutta vesisadehan rauhottaakin, sillä on vähän semmonen unettava vaikutus :)
 
*halaa*...kuule, sitä samaa hämmästelen täällä itekin, on meinaa päällänsä niin sumuinen olotila, ettei varmaan ikinäkoskaanmilloinkaan:eek:. Että mitäs ihmettä tää nyt on?

Vettäkin tullut toooosi paljon, tässä välissä pisit tulemaan kunnon pomppusadetta, mä pistin siivoomiseksikin ja pyyllärimuijaksi ja ehdin vielä silitysraudankin kans seurustella ja erotuomaroidakin, kun ipanat vähän tuulettelivat tässä päitänsä :D...mutta jestas että nyt sitten on semmonen olo, että päikkäreillekö tässä pitää mennä :)

Mutta vesisadehan rauhottaakin, sillä on vähän semmonen unettava vaikutus :)
Sotkuinen koti vie energian. Mutta tätä pitää vielä jaksaa. Vasta kun maalausurakka on ohi, niin saan työhuoneen tavarat takisin sinne sisään ja pääsen kunnolla siivoamaan ja järjestämään paikkoja.
 
Ja katopas vaan - Bichinen on taas vaihtunut siihen jodlaavaan tyyppiin :D...itseasiassa tossahan taitaa olla se riemullinen ilme päällänsä kun kesähessut ovat olleet työntouhussa isolla sykkeellä :rolleyes:

...ei vais - koetahan olla rennosti siellä niitten kollien kanssa, kaitpa ne kuitenkin parhaansa yrittävät ja jos eivät - niin näytä who's the Boss :)
 
Sotkuinen koti vie energian. Mutta tätä pitää vielä jaksaa. Vasta kun maalausurakka on ohi, niin saan työhuoneen tavarat takisin sinne sisään ja pääsen kunnolla siivoamaan ja järjestämään paikkoja.
No mutta toi on vaan hetkellistä :) - mietis vaan sitä, miten ihanaa sitten onkaan, kun koko antoisa mutta niin isosti ilahduttava projekti on ohitse ja kaikki taas kuosissansa paikkoja myöten :)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä