Kuinkas kauan aiot huomenna virikehoidattaa jälkikasvuasi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt hoitaja

Vieras
Muistutan, että päiväkodissa jokainen virikehoitolapsi on liikaa varsinkin iltapäivisin ja ennen juhlapyhiä. Kuinkas kauan aiot omaasi tai omiasi huomenna virikehoidattaa?

Ei oo lapsia enää hoitoon. Mutta hei haloo, huomenna on ihan normaali työpäivä vielä

Ei ole ainakaan silloin kun hoitotyötä tehdään rankan viikon jälkeen vajaalla miehityksellä vuoroja venyttäen. Osa hoitajista kun on jo lomilla, mutta virikeäidit ja isät eivät sitä mitenkään halua ottaa huomioon.

Kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä et voisi panostaa lapseesi, että hän saisi vähän mukavammat kesäiset oltavat kuin päiväkodin hikisen pienet ja meluisat tilat?

Ei ole ainakaan silloin kun hoitotyötä tehdään rankan viikon jälkeen vajaalla miehityksellä vuoroja venyttäen. Osa hoitajista kun on jo lomilla, mutta virikeäidit ja isät eivät sitä mitenkään halua ottaa huomioon.

Kysymys kuuluu: Miksi ihmeessä et voisi panostaa lapseesi, että hän saisi vähän mukavammat kesäiset oltavat kuin päiväkodin hikisen pienet ja meluisat tilat?

Koska meidän lapsi tykkää niiin kauheasti olla päiväkodissa että aina vapaapäivinäkin kysyy että miksei pääse päiväkotiin.

Hei kyllästynyt! Vanhemmillakin on huomenna normaali työpäivä. Samalla lailla hekin joutuvat tekemään vajaalla miehityksellä, kun osa työkavereista lomailee

Hei kyllästynyt! Vanhemmillakin on huomenna normaali työpäivä. Samalla lailla hekin joutuvat tekemään vajaalla miehityksellä, kun osa työkavereista lomailee

Voi hyvä ihminen, kysymykseni on virikehoidattajille, eikä työssä käyville. Jos oikeasti ei pääse töistään, minkä sille voi.

Mutta eikö niin, että jokainen töissä raatava on esim. huomenna iltapäivänä iloinen kaikista huomaavaisista eleistä? Ja kun puhutaan lapsen hoitosuhteesta, kyseessä on vielä vähän eri asiat kuin jossain muussa palvelualalla. Kasvatuskumppanuus edellyttää huomaavaisuutta myös sieltä vanhempien puolelta.

Jos joku ei yrittämälläkään ole huomenna saanut elämäänsä järjestettyä siten, että ehtii vähän aiemmin päiväkodille, ymmärrän sen. Mutta en sitä, ettei viitsitä yrittääkään.

Mä niin ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Työssäkäyvät vanhemmat hakee huomenna lapset mahdollisimman aikaisin. Sitten seisot virikelapsen kanssa 1 1/2 h pihalla ja yrität selittää sille: "Ei kello ole vielä kovin paljon, kaikki kaverit on vaan tänään haettu paljon aikaisemmin. Kyllä sun isä/äiti kohta tulee..."

Mä niin ymmärrän mitä ap tarkoittaa. Työssäkäyvät vanhemmat hakee huomenna lapset mahdollisimman aikaisin. Sitten seisot virikelapsen kanssa 1 1/2 h pihalla ja yrität selittää sille: "Ei kello ole vielä kovin paljon, kaikki kaverit on vaan tänään haettu paljon aikaisemmin. Kyllä sun isä/äiti kohta tulee..."

Niin, tuollainen kurjuus virikehoitoon on liittynyt jo vuosia. Tuon lisäksi halusin tuoda esiin sen, miten moinen vaikuttaa hoitajien työssä jaksamiseen.

Mistä muuten aina tiedätte kenen vanhempi on kotona päivät tekemättä töitä/opintoja kotoa käsin? Kertooko vanhemmat sen vai miten oletatte jos siis ei ole vauvaa kotona hoidettavanaan. Jotkut vissiin vauvankin kanssa opiskelevat jos on nukkuvampaa sorttia...
Ei tarvitse kilahtaa, kysyn ihan mielenkiinnosta.

N. 4 tuntia. Mut lapsi ei enää olekaan päiväkodissa, vaan mulla on hoitaja kotona jonka palkan maksan ihan itse. Mutta hän nimenomaan juuri sitä varten, että pitää lapselle seuraa ja keksii muita "virikkeitä", kun tabletin tuijottelun sillä aikaa, kun itse olen töissä. Ja ihan koko kesän ajattelin "virikehoidattaa" lapseni tällä hoitajalla, koska lomani on vasta elokuussa. ;)

Meillä on vauva, joten päiväkodissa 99% varmuudella ajatellaan esikoisen olevan virikehoidossa. No eipä ole kuitenkaan, vaan itse opiskelen JA hoidan yritykseni asioita. Vauvan kanssa ollessa nämä onnistuvat, mutta isomman lapsen kanssa eivät, siksi esikoinen on hoidossa. Eikä mulla muuten ole yhtään vähemmän töitä huomiselle, vaan lyhyemmän viikon takia tavallista arkipäivää enemmän tehtävää. Joten saattaa olla, että lapsemme haetaan vasta 16 jälkeen, muttei todellakaan siksi, että vanhemmat laiskottelisivat vauvan kanssa kotona vaan siksi, että vauvasta huolimatta sekä töitä että opiskelua riittää yötöiksi asti.

Meillä tyttö mun huomisen aamuvuoron ajan hoidossa, vaikka mies kotona. Mies tekee kattoremonttia ja se ei onnistu ton naperon kanssa, jolla menoa on, mut äly ei päätä pakota. Huominen on toinen hoitopäivä tälle viikolle, loppuviikko taas vapaata. Ja kyllä. Mulla on morkkis asiasta, mutta en ole löytänyt muutakaan ratkaisua asiaan. En näe järkeä maksaa kotiin tulevalle hoitajalle, kun joka tapauksessa tän kesäkuun muutamasta hoitopäivästä maksetaan maksimi kuukausimaksu täysillä päivillä. Just oli mun kanssa kaksi viikkoa lomalla tyttö.

Kuinka kauan aiotte huomenna, ylihuomenna, sitä seuraavana päivänä virikehoidattaa sukulaisvanhuksianne?
Meillä vanhustyössä ei levätä raskaan työviikon jälkeen koska mitään työviikkoa ei edes kolmivuorotyössä varsinaisesti ole.
Silti meillä tehdään töitä ahtaissa tiloissa vajaalla miehityksellä lomien ja sairaslomien takia.

Toivottavasti varsinkaan sinä ap et kuormita meitä hoitajia pitämällä sukulaisvanhustasi kotihoidon/laitoshoidon/palveluasumisen varassa :sneaky:

Kuinka kauan aiotte huomenna, ylihuomenna, sitä seuraavana päivänä virikehoidattaa sukulaisvanhuksianne?
Meillä vanhustyössä ei levätä raskaan työviikon jälkeen koska mitään työviikkoa ei edes kolmivuorotyössä varsinaisesti ole.
Silti meillä tehdään töitä ahtaissa tiloissa vajaalla miehityksellä lomien ja sairaslomien takia.

Toivottavasti varsinkaan sinä ap et kuormita meitä hoitajia pitämällä sukulaisvanhustasi kotihoidon/laitoshoidon/palveluasumisen varassa :sneaky:

(y)

Muistutan, että päiväkodissa jokainen virikehoitolapsi on liikaa varsinkin iltapäivisin ja ennen juhlapyhiä. Kuinkas kauan aiot omaasi tai omiasi huomenna virikehoidattaa?
Olen pahoillani puolestasi, että vaarannan työpaikkasi, palkkasi ja paikkasi yhteiskunnassa, mutta EN YHTÄÄN.
Sen sijaan virikehoidan ilmaiseksi kolmea lasta omieni ohella.
Tajuan tekoni yhteiskunnallisen vastuuttomuuden.

Yhteistyössä