Nuhaiset lapset lennolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hennia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hennia

Vieras
Meillä olisi parin päivän päästä edessä neljän tunnin lento ja lapset tietysti nuhassa ja yskässä.Muutoin voivat hyvin.Onko kellään kokemuksia nuhaisena lasten kanssa lentämistä, miten olette lääkinneet ja miten on lento sujunut?

Ei todellakaan sairaita lapsia koneeseen tartuttamaan muita. Mikä helvetti saa mamman edes harkitsemaan täydellisen itsekkäitä ja totaalisen typeriä tempauksia? Viekö äitiys viimeisetkin järjen rippeet sieltä omasta kuupasta? Uskomatonta.

Itsellä on paha allerginen nuha ja lentäminen on tuskaa. Itse en veisi nuhaisia lapsia koneeseen. En muiden matkustajien vuoksi enkä lasten itsensä. Itse lensin reilu viikko sitten nuhassa ja varsinkin laskun aikana kipu korvissa oli sietämätön ja edelleen toinen korva on lukossa lennon jäljiltä. Käytin nenätippoja ja buranaa, mutta ei niistä mitään apua ollut.

Reilusti vaan nenäsuihketta, että nenä pysyy mahdollisimman auki, ja kipulääkettäkin tarpeen mukaan. Eihän pelkkä yskä/nuha ole syy olla lähtemättä reissuun eikä tosiaan ole este lentokoneeseen menolle (vrt. kuka lähtee junaan nuhaisen ja yskäisen lapsen kanssa, eikä ajattele kanssamatkustajiaan...) Ei kukaan lääkäri kirjoita lapselle todistusta matkustuskiellosta eikä kuulukaan.

Reilusti vaan nenäsuihketta, että nenä pysyy mahdollisimman auki, ja kipulääkettäkin tarpeen mukaan. Eihän pelkkä yskä/nuha ole syy olla lähtemättä reissuun eikä tosiaan ole este lentokoneeseen menolle (vrt. kuka lähtee junaan nuhaisen ja yskäisen lapsen kanssa, eikä ajattele kanssamatkustajiaan...) Ei kukaan lääkäri kirjoita lapselle todistusta matkustuskiellosta eikä kuulukaan.

Itse asiassa kirjoittaa. Suomen käytännöistä en tiedä mutta me ollaan saatu lentokielto 2 kertaa Espanjassa lasten flunssien takia. Olivat sen verran tukossa ja toisella heistä oli punoitusta korvissa mutta ei varsinaista tulehdusta vielä. Lentokielto siis napsahti ja päästiin Suomeen takaisin vuorokausi myöhässä alkuperäiseen paluupäivään nähden molemmissa tapauksissa. Nämä lentokiellot tulivat siis kahden eri lomamatkan aikana.

Voi teitä itsekkyydestä syyttävät ystävät.Kertokaahan kuinka moni teistä peruisi viikon lomamatkan pienen nuhan tai yskän vuoksi vain kanssaihmisiä ajatellakseen.Kuinka moni teistä jättää aamubussiin nousun/töihin menon tms.jottei kukaan teiltä saisi tartuntaa.Ehkäpä siellä bussissa on joku,joka on juuri lähdössä lomalle!Lapset ovat nuhasta huolimatta päiväkotikuntoisia,kotona syödään,leikitään ja ulkoillaan normaalisti.Ja toisin kuin luullaan lentokoneessa ei ilmastoinnin vuoksi taudit tartu ihan niin helposti kuin luullaan.Itse olen nuhassa ollut lentokoneessa ja tiedän sen korvakivun.Halusin ainoastaan kuulla,jos matkalle on lähdetty niin lapset ovat pärjänneet asianmukaisen kipulääkkeen avulla.Lisään vielä sen,että lapset käyvät lääkärillä ennen lähtöä ja se ratkaisee sitten lähdemmekö vai emme.

Kai teillä on matkavakuutukset kunnossa niin saatte matkan siirrettyä tai peruttua lääkärintodistusta vastaan helposti jos lapset eivät olekaan lentokunnossa lähtöpäivänä?

Enpä ole kyllä tässä nuhassa lapsille särkylääkkeitä antanut,kun vointi nuhasta huolimatta ollut hyvä.Ja älkää nyt "syyttelevät' panikoidu eivät ole nämä lapset olleet hoidossa teidän kullanmuruja tartuttamassa.Ja kiitos vaan syytöksestä niin kysykää vaan työnantajalta minkä verran olen poissa ollut töistä koska en ole lapsia särkylääkkeissä hoitoon vienyt.Ja kiitos asiallista kommenteista:) Olisi ollut vain mukavaa kuulla miten lento sujunut lapsilla pikkunuhassa (jos lääkäri ei estettä lennolle näe).

Tänä keväänä tytöltämme löytyi korvatulehdus neljää päivää ennen lentomatkaa. Oli muutenkin räkäinen ja tukkoinen. Antibiootit ehtivät toki vaikuttaa jo muutaman päivän ja pahin oli varmasti takana. Lääkäri ohjeisti antamaan särkylääkettä tuntia ennen lähtöä ja uuden lääkkeen vielä ennen laskua. Oli siis sen verran pitkä lento. Nasolinia nenään ennen nousua ja laskua ja korvatippoja varmuuden vuoksi mukaan. Pärjäsimme näin eikä lapsi kipuillut. Vähän oli korvia kutittanut, tyttö on jo neljä ja osaa kertoa. Itse olen joskus lentänyt tukkoisena ja se lasku oli yhtä hel*ettiä ilman mitään troppia.

Yhteistyössä