The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
IhQ
Huomenta..mikä lie sisäinen kello herätti puol 6, yritin sit viel vähäsen torkkua mut ei, varttia vaille nousin kahvia keittää. Pitäs melkein suihkussakin keretä käymään..kuhan nyt sais eka silmät auki.


Majurille isot tsemppaukset tälle päivälle, toivon että ne lääkärit olis keksineet jonkin toimivamman tempun. Oot kyl jo ihan tarpeeks sairastellut :( hali.
 
  • Tykkää
Reactions: Bitch
Huomenia allesammans :)!

Ja mitä ihmettä - meinaako se oikeesti tehdä jotain juhannustalvea vai mitä:eek:?! Täällä ainakin on ihan liian vilakkaa ja tuulee niin että pöwwöstänsä saa kiinni pidellä, kunnon puuskia ja pyörityksiä - harakoillakin on näemmä melkoista tekemistä kun räpiköivät nuissa tuiverruksissa...

Nooo, josko noi tuulet toisivat sitä aurinkoa ja lämpöä esiin kun puhaltelevat taivaankannen tyhjäksi pilvistä :)

Mutta - silmät tuikkimaan vaan tänäänkin ja nauttimaan päivästä, mitä ikinä se tuokaan tullessansa - toivottavasti vain pelkkää hyvää :)

Ja Majurille tsemppiä isosti tähän päivään :) *halaa*!
 
Juhannuksen sää näyttää epävakaiselta. Lämpötilat ovat laajalti 15-20 asteessa.

Juhannusviikon alussa maanantai ja tiistai ovat viileitä, tuulisia ja epävakaisia. Eniten sataa pohjoisessa, muualla voi tulla sadekuuroja. Lämpötilat ovat pohjoisessa alimmillaan viiden asteen tienoilla ja etelässä ylimmillään 15 asteessa. Rakeet ovat mahdollisia.

Viikon keskivaiheilla lämpenee vähän.

– Ylimmillään ollaan 18 asteen vaiheilla, sadekuuroja tulee yhä paikoin. Torstaina lännessä tulee mahdollisesti yhtenäisempiä sateita, sanoo MTV Uutisten meteorologi Miina Manninen.

Lämpötilaero etelän ja pohjoisen välillä tasoittuu ja viikon puolivälin jälkeen koko maassa lämpötilat ovat 15 asteen molemmin puolin.

Miltä näyttää sitten juhannuksen ennuste? Tämän hetken ennusteen mukaan Suomen eteläpuolella on perjantaina matalapaineen keskus, joten sateiden todennäköisyys on suurin etelässä, mutta muuallakin voi tulla sadekuuroja.

– Sää on juhannuksen tienoilla vaihtelevaa, tyypillistä suomalaista kesäsäätä. Lämpötilat ovat laajalti 15-20 asteessa. Sadekuuroja tulee etenkin iltapäivisin, ukkonenkin voi jyrähdellä. Aamuisin on todennäköisesti aurinkoista ja iltaisin selkeää, ennustaa Miina Manninen.

Juhannuksen tuulista on tulossa heikkoja tai kohtalaisia.



Huomenta :)
 
No eikä:eek: ?! Sehän pukkaa sitten pitsillisiä villapöksyjä kohta uudestaan jalkaan....nöyyyy :D!

Toisaalta onhan se aika eksoottista lähteä keskikesän juhlaa viettäsessään tekemään lumienkeleitä:rolleyes:...
Muistellaanpa viime vuotta.

Viime vuoden juhannus oli jopa poikkeuksellisen kolea, sillä juhannusyönä lämpötila laski paikoin jopa pakkasen puolelle. Hallaa mitattiin Etelä-Suomea myöten. Juhannuksen tienoilla päästiinkin rakentamaan jopa lumiukkoja.
Viime kesänä juhannusta vietettiin paikoin jopa varsin kylmässä säässä: Jyväskylässä mitattiin aattona 12,7 astetta ja esimerkiksi Sodankylässä vaivaiset 4,6 astetta.

Iltalehti kokosi kuvakoosteen juhannussäistä. Koosteesta selviää, että juhannusta on vietetty sekä ihanan aurinkoisissa säissä että suorastaan hyytävissä tunnelmissa.



http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015061519868576_uu.shtml
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Paheksun juhannussäätä.

:cautious:
Sama vika. (nyt mun ei tarviinut kirjoittaa tota sanaa eli pääsin helpolla :D)

Toisaalta onhan siinä puolensa ja puolensa - eipähän tule niitä synkkiä uutisia, jos on viileää...mutta voi jukupätkä, kyllä mä ainakin toivon viimeiseen asti, että sieltä tulee se kiva aurinkoinen rintama parkkeeraamaan just Suomen ylle juhannukseksi :)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Oon kyllä sitä mieltä että viileät keväiset kelit on parhaita. Helteet voi väistyä suomen luonnosta lopullisesti ja +15 voidaan sopia ylimmäksi lämpötilaksi. En oo koskaan tykännyt kesävaatteista enkä käytä bikineitä .Auringossa palaa ja paarmat on helvetistä. Mukava keli lenkkeillä kun on just ja just sopivan lämmin pitkänhihaisessa ja ohkaisessa takissa.

Vähän jännitti avautua näin. Koitan kerätä tykkäyksiä, mutta tämä kommentti saattaa sabotoida ne iäksi..
 
Oon kyllä sitä mieltä että viileät keväiset kelit on parhaita. Helteet voi väistyä suomen luonnosta lopullisesti ja +15 voidaan sopia ylimmäksi lämpötilaksi. En oo koskaan tykännyt kesävaatteista enkä käytä bikineitä .Auringossa palaa ja paarmat on helvetistä. Mukava keli lenkkeillä kun on just ja just sopivan lämmin pitkänhihaisessa ja ohkaisessa takissa.

Vähän jännitti avautua näin. Koitan kerätä tykkäyksiä, mutta tämä kommentti saattaa sabotoida ne iäksi..

jos heivaat maksimilämpöä vaikkapa kolme astetta ylemmäs niin olisin taipuvainen ajattelemaan samoin
 
Suomen kesä on muutenkin niin karmaisevan lyhyt - ja vähäluminen :D - että siihen nähden vois niitä lämpimiäkin päiviä oikeesti jo olla :). En mä nyt niiden polttavien ja paahtavien helteitten perään huutele, niitten paikka on muualla minne ne jotenkin sopiikin kaikin puolin paremmin, mutta kyllä nyt kesällä saa mittari heilahtaa helposti parinkympin paremmalle puolelle. Edes muutamaksi päiväksi huoletta.

Järvivesien lämpenemistä mä kyllä odotan tohkeissani. Kesään kuuluu niin olennaisena osana uiminen ja ne vesiriekkumiset ja rento rantaelo, täällä kun on uimahallitkin kiinni kesän aikana, joten...

Josko se heinäkuussa sitten viimestään ymmärtäisi lämmetä sopivasti, liika on aina liikaa (mätäkuussa vallankin - mä oon aina ällönnyt tuota nimeä ja ällöän vieläkin :D). Kyllä tästä tulee meille kaikille se sopivin kesä, jokaiselle jotakin :).

Ja vaikka nyt ulkona tuuleekin kovaa, niin onneksi - ainakin täällä, sori jos ei muualla - paistaa aurinko joten saa sitä nostettakin ilmaiseksi huomaamattaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä