The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
l
Ehkä sinulla vaikuttaa se että et osaa/pysty vielä kunnolla "nauttia" (ehkä väärä sana) siitä vapaudesta kun monesti olet kirjoittanut että antaisit vaikka oikean kätesi jos asioita voisi muuttaa.
Ehkä et vielä ole kunnolla päässyt erosta yli ja ajattelet "liikaa" sitä vanhaa elämää.
Kiitos.
Vaikea sanoa...

Olen eroajatukseen sopeutunut. Mihinkään uuteen kait en.
 
l

Kiitos.
Vaikea sanoa...

Olen eroajatukseen sopeutunut. Mihinkään uuteen kait en.
Tiedän tunteen. Kai se vaan vie oman aikansa.
Itsellä asiaan vaikuttaa ehkä se että kuitenkin elän lähes samaa elämää kuin ennen eroakin. Kun on nuo lapsetkin omassa elämässä. Ehkä jos olisin "lapseton" ajattelisin eri tavalla. En tiedä, vaikea selittää. Kun ei ole vain minä vaan minä ja lapset.
 
Mjaa... vapaus on suhteellinen käsite.

Voin vapaasti lukkumaluukussa istua lukemassa tai kattomassa leffaa. Voin vapaasti ketään häirittemättä ryypätä jos huvittaa. Ja milloin seinät alkavat kaatua päälle voin vapaasti painua nurkkabaariin.

Et sanoisin, että turhakkeena ulkoistetun poikamiesäijän vapaus ei ole kovinkaan tavoittelemisen arvoinen asia

Mut kaikkeen tottuu. Onpahan rauhallista ja rauhallisuudesta mä tykkään.

...mä tuun nyt sössöttämään hitaana hämäläisenä...

Mutta. Muhun tarttui toi lauseesi.."..turhakkeena ulkoistetun poikamiesäijän vapaus ei ole kovinkaan tavoiteltavissa oleva asia.."..

Ei varmasti olekaan. Jos sen ajattelee noin. Ja kun sen ajattelee noin, niin...siinä on vielä sitä otetta siitä, että tarvitset aikaa itsellesi ja oman elämäsi nykytilanteen hyväksymiselle. Ja eihän se vapaus silloin maistukaan eikä siinä sivussa oikein se elämäkään kovinkaan kummoiselta.

Mutta - aika tekee tehtävänsä :)

Aika auttaa ymmärtämään, että eletty elämä on juurikin sitä. Elettyä, taakse jäänyttä, kaunista ja hienoa, jota on hyvä toisinaan muistella vailla katkeruutta ja vailla kipua. Aika auttaa myös tiedostamaan ja parantamaankin niitä omia kipupisteitään, koska se antaa valmiuksia oman itsensä eheytymiselle. Aika tarjoaa, antaa mahdollisuuden kääntää elämässään uuden sivun silloin kun on hyväksynyt menneisyyden, kun on saanut valmiiksi ns. tilipäätöksen ja pystyy toteamaan että se oli hyvää, se oli parasta siihen hetkeen asti ja nyt - on edessä uusi vaihe, uusi elämä. Ja uuden elämän tuoma vapaus :).

Silloin se ei tunnu taakalta eikä ahdistavalta vaan kepeältä ja sen kanssa voi elää :). Uskaltaa katsoa uutta päivää suoraan silmiin ja antaa sen tuoda tullessaan lukuisia hienoja asioita elämäänsä, mitä vapaus voikaan ikinä tuoda - tilaisuuksia, elämyksiä, nautintoja, uusia ihmisiä, iloa, läheisyyttä. Jopa rakkautta :).

Silloin on sydän vapaa :). Vastaanottamaan sen elämän mitä on isosti edessä. Ja siihen vapauteen mahtuu isosti sitä rakkautta ja on valmis kohtaamaan sen oikeanlaisen ihmisen siinä uudessa elämäntilanteessa, uudessa ajassa :).
 
...mä tuun nyt sössöttämään hitaana hämäläisenä...

Mutta. Muhun tarttui toi lauseesi.."..turhakkeena ulkoistetun poikamiesäijän vapaus ei ole kovinkaan tavoiteltavissa oleva asia.."..

Ei varmasti olekaan. Jos sen ajattelee noin. Ja kun sen ajattelee noin, niin...siinä on vielä sitä otetta siitä, että tarvitset aikaa itsellesi ja oman elämäsi nykytilanteen hyväksymiselle. Ja eihän se vapaus silloin maistukaan eikä siinä sivussa oikein se elämäkään kovinkaan kummoiselta.

Mutta - aika tekee tehtävänsä :)

Aika auttaa ymmärtämään, että eletty elämä on juurikin sitä. Elettyä, taakse jäänyttä, kaunista ja hienoa, jota on hyvä toisinaan muistella vailla katkeruutta ja vailla kipua. Aika auttaa myös tiedostamaan ja parantamaankin niitä omia kipupisteitään, koska se antaa valmiuksia oman itsensä eheytymiselle. Aika tarjoaa, antaa mahdollisuuden kääntää elämässään uuden sivun silloin kun on hyväksynyt menneisyyden, kun on saanut valmiiksi ns. tilipäätöksen ja pystyy toteamaan että se oli hyvää, se oli parasta siihen hetkeen asti ja nyt - on edessä uusi vaihe, uusi elämä. Ja uuden elämän tuoma vapaus :).

Silloin se ei tunnu taakalta eikä ahdistavalta vaan kepeältä ja sen kanssa voi elää :). Uskaltaa katsoa uutta päivää suoraan silmiin ja antaa sen tuoda tullessaan lukuisia hienoja asioita elämäänsä, mitä vapaus voikaan ikinä tuoda - tilaisuuksia, elämyksiä, nautintoja, uusia ihmisiä, iloa, läheisyyttä. Jopa rakkautta :).

Silloin on sydän vapaa :). Vastaanottamaan sen elämän mitä on isosti edessä. Ja siihen vapauteen mahtuu isosti sitä rakkautta ja on valmis kohtaamaan sen oikeanlaisen ihmisen siinä uudessa elämäntilanteessa, uudessa ajassa :).
tärkeintä on oppia elämään yksin ja arvostamaan itseään. ilman sitä ei ole mitään annettavaa muillekaan.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
tärkeintä on oppia elämään yksin ja arvostamaan itseään. ilman sitä ei ole mitään annettavaa muillekaan.
Tämä totta :)

Ja kun oman itsensä hyväksyy kaikkinensa ja sen eletyn elämänsä ja sen vallitsevan yksinolonsakin, niin silloin se vapaus astuu kehiin :) - on vapaa näyttämään koko maailmalle sen uuden itsensä sekä uuden elämänsä, missä pärjää ja voi hyvin :).
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä