olisitko silti "tehnyt" lapsesi?
Itse luulen, että olisin suurperheellinen, vaikka olisin elänyt sinkkuna...
Itse luulen, että olisin suurperheellinen, vaikka olisin elänyt sinkkuna...
Joo. ihmiset ovat erilaisia tuossa asiassa.Jos en olisi tavannut eksää niin ei olisi edes sitä yhtä lasta.
Olisit kuitenkin pitänyt sitä miestä "oleellisena" perhekoollesi?No ei tuohon nyt osaa mitään sanoa kun ei tiedä koska/minkä ikäisenä sitten olisi tavannut jonkun toisen sellaisen miehen kenen kanssa olisi alkanut lapsia "suunnitteleen".
Uskon, että monikaan ei olisi yksin "tehnyt" lapsia. Se kiehtoo minua. Mitenkään kiistämättä tai kyseenalaistamatta tunteitasi, tahtoisin tietää miksi et?No siinä mielessä kyllä etten yksin ollessani olisi lapsia tehnyt.
Olin 26v kun ensimmäinen lapsi syntyi, nyt niitä on kolme.
Jos olisin esim "saanut" ensimmäisen lapsen 36-vuotiaana, lapsia saattaisi olla vähemmän.
Pidän lapsista. Nautin elämästä heidän kanssaan. Nautin suurperheellisyydestä ja olen siinä "hyvä"."Mummeliisa", mika Sua viehattaa saada lapsia yleensakaan?
Mitä tarkoitat tuolla että pitkä tauko ei ollut hyväksi, siis miten se näkyy? Varsinkin lapsissa?Joo. ihmiset ovat erilaisia tuossa asiassa.
Itse jälkiviisaana luultavasti "tekisin" lapsia nopeammin ensimmäisen puolison kuoleman jälkeen. Pitkä tauko ei ollut hyvästä lapsille eikä minulle.
Lapset surevat sitä taukoa. Siis nämä jo aikuiset, jotka tauon ymmärtävät.Mitä tarkoitat tuolla että pitkä tauko ei ollut hyväksi, siis miten se näkyy? Varsinkin lapsissa?
Valitsitko sinkkuäitiyden tietoisesti vai oliko se jotain mihin "ajauduit"?Jälkiviisaana en olisi ruvennut äidiksi yksinäni, kuten olen tehnyt.
En tosin osaa arvioida paljon "isä" olisi pelastanut, mutta varmasti jotain kuitenkin.
Mua vähän harmittaa kun sisko on 14v. nuorempi.Lapset surevat sitä taukoa. Siis nämä jo aikuiset, jotka tauon ymmärtävät.
Minulla on esikoisen ja kuopuksen välillä 22 vuotta ikäeroa. He ovat hyvin läheisiä.Mua vähän harmittaa kun sisko on 14v. nuorempi.
Ei se läheisyyteen vaikuta. Olen siskon kanssa läheinen.Minulla on esikoisen ja kuopuksen välillä 22 vuotta ikäeroa. He ovat hyvin läheisiä.
Ei vaikuta ei.Ei se läheisyyteen vaikuta. Olen siskon kanssa läheinen.
Ajauduin.Valitsitko sinkkuäitiyden tietoisesti vai oliko se jotain mihin "ajauduit"?
Et pidä hyvänä keinohedelmöitystä?Ajauduin.
Ehkä tämä sellaiselle ihmiselle sopisi, joka tosissaan haluaisi (olisi aina halunnut) äidiksi ja äidiksi tulo olisi unelman toteutuminen.
Henkilökohtaiset arvot tosin sellaiset, että niissäkin tapauksissa olisi parasta tehdä lapsi vaikkapa homomiehen kanssa ja näin saisi itse toisen vastuullisen lapsen elämään, lapsi ei olisi isätön ja mies saisi lapsen (heille kun ei ole mahdollista yksin lasta hankkia).