Minulla on toki vain yksi lapsi, mutta en koe olevani yhtään piipussa. Mies lähtee ma-aamuna ajamaan työpaikkakunnalleen ja minä jään kahdestaan lapsen kanssa, kunnes mies palaa perjantai-iltana. Herätykset ovat aikaisin joka aamu, mutta vastaavasti menen samaan aikaan nukkumaan lapsen kanssa eli klo 21 ainakin 2-3 arki-iltana viikosta, niin jaksan. Parina iltana jään valvomaan, katselen telkkaria, luen kirjaa, roikun netissä tms. Heti kun tullaan päiväkodista putsaan kuravaatteet. Sillä aikaa kun lapsi istuu pikkukakkosen edessä, minä valmistan tai lämmitän ruuan. Teen kerralla ruokaa 2-3 päivää varten, joten useimmiten on vaan lämmityshomma ja minulle jää vähän omaa aikaa, kun lapsi istuu olkkarin lattialla syömässä ja katsomassa telkkaria. Pyykkiä pesen viikolla pari koneellista, pyykit suoraan koneesta kuivausrumpuun, joten ripustusvaihe jää väliin. Välillä minulla monta päivää kuivat pyykit sängyn päällä ennen kaappeihin laittoa, mutta mitäpä siitä. Lattioita en siivoa isommin kuin kerran viikossa. Otan harjan kanssa pahimmat paikat n. kerran päivässä, jos jotain roskaa on. Yleensä teen perussiivouksen perjantai-iltana tai lauantaina, jolloin voin pyytää miestä miestä luuttuamaan tai pesemään vessan (imuroinnissa tai lakaisemisessa hän ei ole tarpeeksi huolellinen). Pyykkiä mies pesee ihan oma-aloitteisesti ja käy Prismassa perjantaina ennen kotiintuloa. Lauantaina tai sunnuntaina lähden yksin kaupungille. Jos jaksa, teen jonkun ruuan valmiiksi miestä tai lasta varten, jos en jaksa, he syövät kalapuikkoja tai makkaraa ja pussimuusia tms. valmista. Minä käyn kaupoissa, kirjastossa, elokuvissa tai tapaan ystäviäni kaupungilla. Syön aina kaupungilla, koska nautin siitä.
Meidän koti ei ole aina tip top, mutta toisaalta kun ollaan arkisin niin paljon poissa kotoa, ei se ehdi niin hirveästi sotkeentuakaan... Kyllähän samat rutiinit toistuvat arkisin, mutta vastapainoksi kannattaa järjestää kivaa tekemistä itselleen, ettei mene tylsäksi, varastaa pieniä hetkiä itselleen. Minä ihmettelen sinun miehesi työtä, miten se voi olla sellaista ettei hänestä ole koskaan apua mihinkään :O