Kuinka nuorelle te sanotte et karvat pitää ajaa pois?

• Viestiketjun aloittaja "Inka"
  • Ensimmäinen viesti
"Inka"
Sehän on rikos antaa karvojen kasvaa intiimi alueille. Kerrotteko jo 7-vuotiaalle että karvat pitää ajaa pois heti kun ne kasvaa, vai minkä ikäisille olette alkaneet sanomaan karvojen ajelun tärkeydestä?

[QUOTE="Inka";30821141]Sehän on rikos antaa karvojen kasvaa intiimi alueille. Kerrotteko jo 7-vuotiaalle että karvat pitää ajaa pois heti kun ne kasvaa, vai minkä ikäisille olette alkaneet sanomaan karvojen ajelun tärkeydestä?[/QUOTE]

sehän on rikos tehdä näin typeriä aloituksia

"anonyymi"
En ole puuttunut asiaan. Mutta häkellyin kyllä kun minulle selvisi kuka minun geelit käyttää. Syytin miestä pitkään geelin häviämisestä (parranajossa käytti joskus kun vaahto oli loppu), mutta sitten olikin joku vaihtanut uuden terän varteen ja siinä vaiheessa ymmärsin tyttärien lainaavan minun höylää.

Sen jälkeen ostin molemmilla omat höylät ja sovittiin että ilmoittavat jos geeli on vähissä.

Enkä siis aja posliiniksi vaan rajaan sen verran että ei pursota uikkareiden rajan yli.

En tiedä mistä tuo karvattomuusintoilu tulee. Minusta oli jotenkin aikuismaista kun alkoi tupsu kasvamaan. Ja huomasi kainalossa ensimmäiset hengettömät haituvat. Jaloissakin on kiitettävästi karvaa, mutta en ole niitä ajellut pois. Miehen hively itse asiassa tuntuu paljon kivemmalta karvaisella iholla. Ja mies totesikin joskus pitävänsä ennemmin karvoista kuin sängestä.

"veeras"
No minä olen taas ajellut nyt kaikki alapääkarvat itse pois...ja no olen "piilotellut sitä tyttäreltäni joka vasta 12v...tytär sitten itse mainitsi, että kellään ei ole alapääkarvoja, äiti sullakaan.....ja tytär nyt sitten jo "trimmailee " siis leikkelee ja lyhentelee karvoja, vaikkei niitä tuon ikäisellä paljoa olekaan vielä...no kielsin sitten höyläämästä vielä, kun voi tulla haavoja...Olimme viikonloppuna kylpylässä ja sielää kyllä suurimmalla osalla oli alapääkarvat aivan luonnontilassa...että missäs ne kaikki sheivatut olivat..

Hyvä äiti
Ilman muuta murrosiän kynnyksellä puhutaan asiasta jos ei itse ole aiemmin ottanut puheeksi.
Opetellaan vaikka yhdessä että miten jalat voi sheivata.

Kyllä meillä tytöt saa itsensä siistiä.

"anonyymi"
Uimahallissa olen minäkin ihmetellyt kuluneen talven aikana kun en suoranaisesti yhtään posliinia ole nähnyt. Vai onko se sitten kesän villitys?

Tytär 14 ja hänelle on opastettu höylän turvallinen käyttö noin vuosi sitten, mutta ei ilmeisesti sitä käytä koska pakkaus on pysynyt niillä sijoillaan. Silloin oli hirveä hätä kun muutkin kuulema ajelee. Onneksi osaa olla erilainen nuori.

Totesi vielä jotenkin koomisesti isälleen maailman olevan epäreilu kun miehet saa vaan olla ja naiset joutuu laittautumaan :D Ja tähän isänsä totesi että ei kukaan naisiakaan siihen pakota, jos ei naiset itse.

Enpä tuota minäkään nyt suoranaisesti sheivaile. Joskus lyhentelen vähän puskaa ja sen verran rajaan että pysyy bikinirajan sisäpuolella. Kainalokarvatkin tuossa mainittiin niin ne on kyllä ihan luonnontilassa. Katsoa sitten kun alkaa kesähelle tulemaan että saisiko sillä hikoiluun helpotusta. Meillä mies ajelee kainalokarvat kesän kuumimpina kuukausina ja hänellä huomaa ainakin selkeästi hiena hajun vähentyvän. Ja deodoranttikin kestää pettämättä päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä äiti;30822110:
Ilman muuta murrosiän kynnyksellä puhutaan asiasta jos ei itse ole aiemmin ottanut puheeksi.

Ei kaikille edes tule semmosia kinttukarvoja että niitä ajella pitäs. Ent jos siun tytöt ei oo samalla kannalla että pitäs opetella?

Boobabe
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä äiti;30822110:

Miksi? Ymmärrän jos haluavat ajella ja kysyvät sulta neuvoa.

Tyttären äiti
Tyttärelleni on aina ollut omat höylät ja intiimivaahdot saatavilla. Hän on pienestä pitäen nähnyt, että sheivaan sääret, kainalot ja alapääni, joten hän saa tehdä kuten haluua, oman mielensä mukaan. Käyttää niitä tai olla käyttämättä. Sama juttu tamponien kanssa. Ennen kuin hänellä alkoi menkat, varustin hänen wc:nsä tamponeilla, string-pikkuhousunsuojilla, siteillä, kukkaistuoksuisilla pikkuhousunsuojilla ja muutamalla intimiipesunesteellä. Täydennystä siinä wc:ssä tarvitaan nykyään ainoastaan tamponeille, string-pikkuhousunsuojille ja pesunesteille. Kertakäyttösheivereitä on pesuhuoneessa riittävästi.

[QUOTE="Inka";30821141]Sehän on rikos antaa karvojen kasvaa intiimi alueille. Kerrotteko jo 7-vuotiaalle että karvat pitää ajaa pois heti kun ne kasvaa, vai minkä ikäisille olette alkaneet sanomaan karvojen ajelun tärkeydestä?[/QUOTE]

Minulla on tähän mennessä 8 aikuista tytärtä. Yhdellekään ei ole tulut mieleen sanoa, mitään "karvojen pois ajelemisesta".

"Riipputisurupuska"
Ja aikuistumisen tärkein elementti on karvojen ajelu...??

No, olen yrittänyt ohjeistaa tyttölapsilleni muita elämän tärkeitä asioita kuin sheivailu...Teinineiti taitaa ajella kainalonsa ja alapäätään, mutta ne ovat hänen asiansa ja alueensa enkä ole niistä sen enempää purpattanut kuin normaalin puhtaanapidon ja hygieenianhoidon tärkeyden..

Pienempi näyttää itse hoitavan itsensä nuoresta iästään huolimatta..

Joskus tuntuu, että normaalin arjen tärkeimmät asiat jäävät tyystin sivuun tämän ulkonäkövouhotuksen ja paineen kanssa, mutta minkäs sille voi...

Ehkä vanheneminen tuo siihen sitten jonniinlaisen järjen hivenen tai sitten se vouhkaaminen vaan lisääntyy...onhan ikääntyminen monelle "järkyttävä" kriisi..

Minulla on tähän mennessä 8 aikuista tytärtä. Yhdellekään ei ole tulut mieleen sanoa, mitään "karvojen pois ajelemisesta".
No eipä äitikään meille koskaan sanonu että pitäs. Vaikka se itse ajeli ja sitä kautta nähtiin että semmostakin voi tehä jos haluaa. Just semmonen asia joka on jokasen oma päätös miten karvansa pitää tai häätää.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
No eipä äitikään meille koskaan sanonu että pitäs. Vaikka se itse ajeli ja sitä kautta nähtiin että semmostakin voi tehä jos haluaa. Just semmonen asia joka on jokasen oma päätös miten karvansa pitää tai häätää.
Minä olen itse aina ajellut. Osa lapsista myös. Osa ei. Ei ole ollut kynnyskysymys kenellekään. Eikä taida olla muuallakaan - paitsi tuolle yhdelle fetisistille palstalla?

Minä olen itse aina ajellut. Osa lapsista myös. Osa ei. Ei ole ollut kynnyskysymys kenellekään. Eikä taida olla muuallakaan - paitsi tuolle yhdelle fetisistille palstalla?
Joillekin se on ainoa oikea tapa ja sitä sitte tuputetaan muillekin. Mutta kun asiaa ajatteleee, jos karvattomuus olisi niiiin olennaista ja tärkeää ja se ainoa oikeasti toimiva tapa, eikai olisi naisia jotka eivät ajele.

HippuTAR
Ihan saavat ite päättää mitä karvoilleen tekevät. Tolle vanhimmalle oon ostanu vehkeet ja neuvonu kuinka höylää käytetään. Suosittelin sille kyllä että ajelis kainalokarvat koska hällä on tosi voimakkaan hajuinen hiki, kainalokarvojen ajelu auttais asiaa... Mutta eipä toi oo niitäkään ajellu.
Likka mieeluummin käyttää aikansa piirtämiseen, historian tutkimiseen, eläinten ominaisuuksien tutkimiseen, pelisuunnitteluun yms. Ei sillä aikaa riitä karvoille, koska sitä ei moiset vois vähempää kiinnostaa.

Yhteistyössä