The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kas, musta ja strippaliinastahan tulee kohta kavereita. Se tuli vastaan hakemaan puolikkaan linkka-asemalta ko vein pojan manseen. Tuli sit puhetta ämpäristä ja se kerto et ne on jo ehtiny saamaan riitaa aikaseks tän hyypiön juomisesta. Sit se halus tietää miks me aikanaan erottiin, ja se oli sangen yllättynyt kuullessaan et hänen rakas miehensä on alkoholisti. Toivottelin niille onnea ja sanoin, et mut tavottaa puhelimella jos kaipaa vertaistukea.
Ja toki kävi ilmi myös, että mä oon kauhee pettäjä enkä infoa pojan kuulumisia ämpärille, eikä hän voi vietää poikansa kanssa niin paljon aikaa ko hän haluais. Antakaa mun kaikki kestää.
Toi on sinänsä surku. Jos oon oikein ymmärtäny, niin Ämpäri ei ole iällä pilattu, eikä niinollen ole ehtinyt juomaan itteään siihen pisteeseen mistä ei ole paluuta.
Kandeis huomata vielä kun se vielä on mahdollista.

Tosta eteenpäin kun seuraavat kakskyt vuotta marinoi itteään viinalla, niin jonain päivänä herää ja huomaa, että viimeinen paluukyyti normaaliin elämään meni kymmenen vuotta sitten. Eikä juomisessakaan ole vuosiin ollut mitään hauskaa.

Voit sanoa Ämpärille, että mä sanoin.
Mut älä edes kysy mistä tiedän.

Heipä vaan rakkaat!

Tämä päivä on mennyt takapihalla, katselin kun ruoho kasvaa. Työpuhelin kiinni.
Ai_van mahtavaa :kiss: :)!

Niin kuule sua aattelin aamuseltaan, kun huomenien toivotuksien joukossa en sua nähnytkään...sieluni silmin kyllä siut näin, kun nukuit levollisena ja vaan käänsit kylkeä :)

...kasvoiko ihan kohisemalla, se ruoho :rolleyes: :hug: :kiss:...?

Ai_van mahtavaa :kiss: :)!

Niin kuule sua aattelin aamuseltaan, kun huomenien toivotuksien joukossa en sua nähnytkään...sieluni silmin kyllä siut näin, kun nukuit levollisena ja vaan käänsit kylkeä :)

...kasvoiko ihan kohisemalla, se ruoho :rolleyes: :hug: :kiss:...?
Kyllä se vaan melkoista huminaa piti, saattoi kyllä olla puiden ja pensaiden silmut jotka myös kasvoivat.

Huikkasin naapurin mummun kaffelle ja rupateltiin hyvän aikaa. Siinä on sitten kadehdittava rouvasihminen, pitkän matkaa yhdeksääkymmentä käy ja itse leikkaa pensasaitansa ja nurmikkonsa. Pää on kuin partaveitsi ja jutut sellaisia että saa vedet silmissä nauraa. Nytkin kirosi kun ei löytynyt huulipunaa mistään ja oli nuohooja, komia nuorukainen, tulossa!

Kyllä se vaan melkoista huminaa piti, saattoi kyllä olla puiden ja pensaiden silmut jotka myös kasvoivat.

Huikkasin naapurin mummun kaffelle ja rupateltiin hyvän aikaa. Siinä on sitten kadehdittava rouvasihminen, pitkän matkaa yhdeksääkymmentä käy ja itse leikkaa pensasaitansa ja nurmikkonsa. Pää on kuin partaveitsi ja jutut sellaisia että saa vedet silmissä nauraa. Nytkin kirosi kun ei löytynyt huulipunaa mistään ja oli nuohooja, komia nuorukainen, tulossa!
Tänään on kyllä ollutkin semmoinen päivä, että silmissä - ja korvissakin - on huomannut luonnon kasvuvoimahumahduksen :)..täällä vielä kelikin hellinyt kunnolla, parhaillaan niin ihana ja lämmin ilta- aurinko paistamassa, että pistää hiukan hötkyilyttämään...

Ja hyvänen aika sentään, miten ihana naapurin mummeli :heart:! Asennekin niin kunnossa, helposti pystyn tuon huulipunapuutostilanteen näkemään :D...pilkettä silmäkulmassa sitä olla pitää ja paljon!

...voisin veikata villisti, että varsin on saanut nuohoojan vienokainosti punastelemaankin :rolleyes: :D...

• Tykkää
Reactions: Bitch
Toi on sinänsä surku. Jos oon oikein ymmärtäny, niin Ämpäri ei ole iällä pilattu, eikä niinollen ole ehtinyt juomaan itteään siihen pisteeseen mistä ei ole paluuta.
Kandeis huomata vielä kun se vielä on mahdollista.

Tosta eteenpäin kun seuraavat kakskyt vuotta marinoi itteään viinalla, niin jonain päivänä herää ja huomaa, että viimeinen paluukyyti normaaliin elämään meni kymmenen vuotta sitten. Eikä juomisessakaan ole vuosiin ollut mitään hauskaa.

Voit sanoa Ämpärille, että mä sanoin.
Mut älä edes kysy mistä tiedän.
Ämpäri täyttää seuraavaks 30. On juonu 16-kesäsestä asti. Luulis tajuavan et viina on ongelma, jos kolme parisuhdetta ja perhe on hajonnu sen takia. Kävi se aiemmin lääkärilläkin ton takia ja söi lääkkeitäkin tähän vaivaan, mut heti ko ero virallistu niin lääkkeet lensi romukoppaan ja eipä oo sit ongelma tuntunu haittaavan.

En sano sille mitään enää. Ei oo mun ongelmani, niin kauan ko puolikas siitä kärsi eikä nää isäänsä humalassa. Oppikoon kantapään kautta tai olkoot oppimatta, oma häpeänsä. Strippaliinalle ja pojalleen annan täyden sympatiani jos niiden tilanne tosta kärjistyy.

...joo, se on nyt kuulkaas niin, että...mä lähden pomppimaan ja hyppimään ja viuhtomaan tonne ulos tohon ihanaan aurinkokylpyyn :wave:..jos vaikka saisin sitä rauhottumista aikaiseksi :rolleyes: :D...

Eli lenkille lompspomps mutta jatkakaahan te pulinata ja illan viettoa :)....näkyillään!

Ämpäri täyttää seuraavaks 30. On juonu 16-kesäsestä asti. Luulis tajuavan et viina on ongelma, jos kolme parisuhdetta ja perhe on hajonnu sen takia. Kävi se aiemmin lääkärilläkin ton takia ja söi lääkkeitäkin tähän vaivaan, mut heti ko ero virallistu niin lääkkeet lensi romukoppaan ja eipä oo sit ongelma tuntunu haittaavan.

En sano sille mitään enää. Ei oo mun ongelmani, niin kauan ko puolikas siitä kärsi eikä nää isäänsä humalassa. Oppikoon kantapään kautta tai olkoot oppimatta, oma häpeänsä. Strippaliinalle ja pojalleen annan täyden sympatiani jos niiden tilanne tosta kärjistyy.
Ämpäri taitaa kans olla niitä ihmisiä jotka joku muu ajaa juomaan ja joka ei koskaan ole syypää eroihin tai riitoihin

Ämpäri taitaa kans olla niitä ihmisiä jotka joku muu ajaa juomaan ja joka ei koskaan ole syypää eroihin tai riitoihin
Joo, toki kotikasvatuskin vaikuttaa. Kunnon äiti, rakas ex-anopintekeleeni, suhtautuu aikuisen lapsensa alkoholismiin ja lääkitykseen kommentilla "Mitä sääkin niitä pillereitä popsit, ihan turhaa paskaa. Ihan normaaliahan se on kun viikonloput venyy."

Joo, toki kotikasvatuskin vaikuttaa. Kunnon äiti, rakas ex-anopintekeleeni, suhtautuu aikuisen lapsensa alkoholismiin ja lääkitykseen kommentilla "Mitä sääkin niitä pillereitä popsit, ihan turhaa paskaa. Ihan normaaliahan se on kun viikonloput venyy."
Se on aina helpompi työntää pää perseeseen ja vähätellä ongelmaa. Muuten voisi tulla ajatus, että omassa kasvatuksessa oisi jotain vikaa

Pertti38
Mitähän vitun pillereitä on keksitty alkoholismiin?
Jollet tarkoittanut antabusta nin kaikki loput on vaan ensin hengissäpysymisen kannalta toosi deekuille annettuja tai sitten mahdollisiman vähän riippuvuutta aiheuttavia unilääkkeitä kas kun deeku ei saa unta ilman viinaa.

Toi on taudinkuvaan kuuluva oire. Ihan jokaisella juopolla.

Alkoholismi menee aina saman kaavan mukaan, ihan poikkeuksetta. Kyse on vaan siitä millä kohtaa juoppouden aikajanaa sattuu olemaan. Jos juoppo elää tarpeeksi pitkään, niin hän herää siihenkin päivään mis juominen ei tartte syitä, tekosyitä eikä tartte syyllistää ketään.

Jollet tarkoittanut antabusta nin kaikki loput on vaan ensin hengissäpysymisen kannalta toosi deekuille annettuja tai sitten mahdollisiman vähän riippuvuutta aiheuttavia unilääkkeitä kas kun deeku ei saa unta ilman viinaa.
Samoja lääkkeitä kun masennuksen hoitoon, SSRI-lääkkeitä. Korjaa aivojen serotoniinitasoa joka usein häiriintyy pitkään jatkuneen/runsaan alkoholinkäytön seurauksena. Ei ne viinanhimoa poista eikä estä ryyppäämästä, mutta niiden tarkoituksena on auttaa aivoja tuottamaan mielihyvää mikä on kadonnut selvinpäin olemisesta ja jota alkoholisti paikkaa viinalla.

Viimeksi muokattu:
Mulla on semmoista kuin nalmefeeni. Kauppanimeltään Selincro.

Salpaa mielihyväkeskusta. Pilleri naamaan ennen huikanottoa. Muutaman tuopin kun otat, niin "fiilikset" ei enää siitä nouse vaikka kiskoisit viinaa ämpärillisen.

Ei välttämäti toimi kaikilla, mut meikäläisellä jää röökinpolttokin kolmannekseen milloin ton pillerin otan.

Antabus on perkeleen keksintö.

Pertti38
Samoja lääkkeitä kun masennuksen hoitoon, SSRI-lääkkeitä. Korjaa aivojen serotoniinitasoa joka usein häiriintyy pitkään jatkuneen/runsaan alkoholinkäytön seurauksena. Ei ne viinanhimoa poista eikä estä ryyppäämästä, mutta niiden tarkoituksena on auttaa aivoja tuottamaan mielihyvää mikä on kadonnut selvinpäin olemisesta ja jota alkoholisti paikkaa viinalla.
SSRI lääkkeet ei toimi niinkuin niiden kuvitellaan toimivan vaan laittavat koko ihmisen sekaisin. Ei mitään mielialalääkkeitä alkoholismin hoitoon!!!!!
EI!.

Terapia on sellaine joka oikeasti auttaa, lääkkeet saavat vaan menettämään sun minuutes jne muutenkin sekaisin niistä.

Terapia ja Hyvät Ystävät.

SSRI lääkkeet ei toimi niinkuin niiden kuvitellaan toimivan vaan laittavat koko ihmisen sekaisin. Ei mitään mielialalääkkeitä alkoholismin hoitoon!!!!!
EI!..
Pillereitä on moneen lähtöön.
Mirtazapiinin vaikutusmekanismista mä en tiedä höykäsen pölähtävää, mut mielialalääkkeenä se toimii jos ei ota viinaa. Mut kaks kaljaa viikossa nollaa sen vaikutuksen ihan täysin.
SSRI- pillereillä mä en o huomannu mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Otti viinaa tai ei.
Venlaflaksiinin kaltaisilla SNRI- lääkkeillä sit on vaikutusta. Niitä kun popsii, niin ei huvita edes juoda. Mut ei kyl huvita mikään muukaan. Voi olla vaik viikon paskat housuissa eikä sillekään asialle huvita tehdä mitään. Ryyppääminenkin on terveempää kuin noiden popsiminen.

sifu
Pillereitä on moneen lähtöön.
Mirtazapiinin vaikutusmekanismista mä en tiedä höykäsen pölähtävää, mut mielialalääkkeenä se toimii jos ei ota viinaa. Mut kaks kaljaa viikossa nollaa sen vaikutuksen ihan täysin.
SSRI- pillereillä mä en o huomannu mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Otti viinaa tai ei.
Venlaflaksiinin kaltaisilla SNRI- lääkkeillä sit on vaikutusta. Niitä kun popsii, niin ei huvita edes juoda. Mut ei kyl huvita mikään muukaan. Voi olla vaik viikon paskat housuissa eikä sillekään asialle huvita tehdä mitään. Ryyppääminenkin on terveempää kuin noiden popsiminen.
Venlafaxin ei ole vaikuttanut mun juomiseen. Juon niin kuin ennenkin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä