tuosta ohjelmasta tuli mieleen.. tiedätkö ketään, joka olisi ollut TIETÄMÄTTÄÄN RASKAANA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nunnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nunnu"

Vieras
siis tuo "oho, olen raskaana!"-ohjelma jossa naiset saavat tietää odottavansa vasta, kun synnytys käynnistyy. tavallisia naisia, monilla jo ennestään lapsia. ei lihomista, ei närästystä, ei vatsan tai rintojen kasvua. joillekin tehty vatsakipujen takia raskaustesti, joka negatiivinen !!! :O

ja sitten.. pum. yhtäkkiä ollaankin synnyttämässä.

tuon ohjelman perusteella tuo luulisi olevan yleistäkin, mutta tiedätkö ketään jolle oikeasti olisi käynyt noin ?

Tiedän yhden. Sai tietää 8kuukaudella olevansa raskaana.

Hoikka tanssijatyttö oli. (Ei mikään tanko-tms. kyseenalainen tanssija).

Kaverit on kertonut pari tapausta. Mutta näitä yllätyssynnyttäjiä itse en tunne.

Tasan yhden yli 20 vuoden takaa. Kouluaikana 14v kaveri. Yhtenä päivänä joutu menee kesken tunnin kouluterkkarille ku rupes olemaan niin kovat vatsakrampit ettei istumaan pystynyt. Terkka kutsu ambulanssin ja vasta siinä selvis, että krampit oli synnytyssupistuksia.
Ei ollu menkat alkanu ja oli hieman pyöreempi tyttö niin kukaan ei osannu aavistaa. Tuore mummo hoiti vauvan ja kaveri jatko koulua kuin ei mitään... ei tainnu edes kaikki koulussa tietää mitä oli tapahtunut :)

aika hurjaa ajatella, että noin voi käydä. ehkäisy käytössä, ei oireita...
nuo ohjelman vauvat ihan terveitä, mutta tuossahan olisi valtava riski saada esim. Fas-lapsi :/!

Yhden tiedän. Aamulla oli alkanut juilia mahaa ja siksi lääkäriin. Illalla oli sitten äiti :). Tästä on parikymmentä vuotta aikaa. Hoikka ihminen oli kyseessä eikä siis mitään oireita. Vatsanseutu kuulemma vähän pömpöllään, ei muuta.
Mutta eipä siitä mallista, mikäsenytolinimeltään josta juuri äskettäin oli lööppejä, välttämättä olisi uskonut.
"Uskomatonta mutta totta" juttuja

Jep. Tädin tytärpuoli meni muistaakseni umppariepäilynä sairaalaan ja siellä todettiin synnytyksen olevan käynnissä.

Onhan noita ollu.....kyllä on kaikki kuitenkin sanoneet, että jotain aavistusta raskaudesta on ollu, ei vaan ole tullu tehtyä testiä tai mentyä lääkäriin tai neuvolaan.....

Mä en vaan voi ymmärtää miten sitä raskautta ei muka huomaa? Varsinkin viimeisillään ja jos on normaalisti liikkuva lapsi niin eihän sitä voi olla huomaamatta! Jotain hyvin vahvaa asian kieltämistä ja kenties mt-ongelmia ja elämänhallinta hukassa...

... En voi tosiaankaan kuvitella, monen lapsen äitinä ja nytkin odottavana, että ei muka nainen, jolla on jo lapsia tajuaisi mistä on kyse... Kyllähän se vauva siellä masussa pyörii ja hyörii niin että sen näkee päällepäinkin.. Se ohjelma on ihan kreisi, katoin jonku jakson, jossa just joku muija, jolla oli jo muksuja, ei ollu muka tajunnut- oli ollut "kuukautisetkin" monta kuukautta (käsitin kyllä, että ei mitään säännöllisiä kuukautisia, vaan satunnaista tiputtelua (?!?!) ja et aikaisemmissakin raskauksissa olisi ollut sama juttu... Mutta nyt se oli Yllätys!!.. En tietä oliko tällä pariskunnalla joku ehkäisy käytössä... Olenkin tässä miettinyt että mahdunko itse tikutella kuitenkin tämän vauvan jälkeen aina, jos kuukautiset vähän myöhässä- oli se valitsemamme ehkäisy nyt sitten kierukka tai sterilisaatio... Ihan vaan varmuuden vuoksi..

Yksi minun tuttu, vaikka tiesikin omasta raskaudestaan, silti kysyi ihmetellen, että mitä ne ihme nykimiset on, mitä mahassa tuntuu ja että onko ne normaaleja. Raskaus puolivälissä ja liikkeitähän ne nykimiset olivat, ei vaan ollut hänellä tullut mieleenkään, että vauvan liikkeet tuntuvat sellaisilta.

Kyllähän itselläkin välillä tuntuu pulputusta mahassa, kuin vauvan liikettä, mutta se on silti suolistoperäisiä liikkeitä. Ja välillä joku elohiirikin hyppii mahalla, näkyy päällepäinkin sellainen jännä nyppäisy, vaikka sekin on vaan elohiiri, eikä vauvan potku.

Yksi minun tuttu, vaikka tiesikin omasta raskaudestaan, silti kysyi ihmetellen, että mitä ne ihme nykimiset on, mitä mahassa tuntuu ja että onko ne normaaleja. Raskaus puolivälissä ja liikkeitähän ne nykimiset olivat, ei vaan ollut hänellä tullut mieleenkään, että vauvan liikkeet tuntuvat sellaisilta.

Kyllähän itselläkin välillä tuntuu pulputusta mahassa, kuin vauvan liikettä, mutta se on silti suolistoperäisiä liikkeitä. Ja välillä joku elohiirikin hyppii mahalla, näkyy päällepäinkin sellainen jännä nyppäisy, vaikka sekin on vaan elohiiri, eikä vauvan potku.

Mullakin tulee tollasia ns. Haamupotkuja edelleen. Jos sopivasti makaa selällään ja on tiukka paita päällä niin näkyy mahan päällekin, että joku liikkuisi mahassa, mutta joku suolistoperäinen juttu se on.

Yksi kaveriporukoissa teininä pyörinyt sai nippanappa 18-vuotiaana tietää ihan viimeisillä viikoilla asiasta. Oli vielä bilettänyt koko raskausajan. Viimeksi kun kuulin muikista ja lapsestaan lapsi oli 3-4v ja toistaiseksi ihan terve, ja heillä meni silloin ainakin oikein hyvin.

Joo. Yksi tuttu odotti kolmattaan ja tajus sen vasta ekoista oikein potkuliikkeistä. Oli kuulemma ollu joka kuu menkatki....Emmää iha ymmär,mut näi tapahtu. Ite aina tienny jo ekoil viikoil. Ja nytki olen loppusuoral odotusta. Vatsa pinkeenä ja vauva ryskää nii et kylkiluut rutisee.

[QUOTE="Miisu";30810039]Joo. Yksi tuttu odotti kolmattaan ja tajus sen vasta ekoista oikein potkuliikkeistä. Oli kuulemma ollu joka kuu menkatki....Emmää iha ymmär,mut näi tapahtu. Ite aina tienny jo ekoil viikoil. Ja nytki olen loppusuoral odotusta. Vatsa pinkeenä ja vauva ryskää nii et kylkiluut rutisee.[/QUOTE]

Ettet vain minusta puhu :D just kolmatta odottaessa sain tietää/tajusin kun potkut alkoi tuntumaan. Kuukautiset oli ihan normisti kuukausittain eikä mitään oireita. Maha ei juuri kasvanu kun karppasin ja ekatki raskaudet ei näkyny noilla viikoilla juuri mitenkään. Neljäs se vasta oliki!!! Normisti menkat ja viikoilla 15-16 kauhee verenvuoto . Tein silloin vasta testin kun ajattelin ettei se muuta voi olla kuin keskenmeno vaikka en arvannu raskaana olleenkaan. No testi näytti plussaa ja soitin neuvolaan niin sanoivat että jos pahenee tai tulee kipuja niin tulla sitten näytille, muuten kotona seurata. Arvelin sen olevan alkuraskauden keskenmeno. Meni muutama viikko ja tunsin liikkeet! :D pääsin ultraan ja kas kummaa olin raskaana viikoilla 21+3! Nykyään on pakko välillä tehä testi ihan vain varmuuden vuoksi välillä :D

Yhteistyössä