The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Ota huomioon, että suurin osa kasvattajista hylkää tuollaisen pennunostajakandidaatin heti kättelyssä. Jos aletaan udella silmienväriä yms. niin ei tule kauppoja.
Sen vuoksi haluan nähdä emon ja isän.
Lisäksi samalla voin kertoa minkälaisen kodin tulen antamaan pennulle.

Että hekin ymmärtäisivät etten ole mikään extempore hommaamassa sinisilmäistä siperian huskya vaan hoksaisivat että pentu saa minun luotani hyvän kodin jossa saa toteuttaa lajinomaisia viettejään, lisäksi sen jälkeen jotkut ainakin ymmärtäisivät että haluan sinisilmäisen. Noin niinkuin bonuksena.
Ei mun ole pakko ottaa erivärisilmää tai ruskeesilmäistä.

Sen vuoksi haluan nähdä emon ja isän.
Lisäksi samalla voin kertoa minkälaisen kodin tulen antamaan pennulle.

Että hekin ymmärtäisivät etten ole mikään extempore hommaamassa sinisilmäistä siperian huskya vaan hoksaisivat että pentu saa minun luotani hyvän kodin jossa saa toteuttaa lajinomaisia viettejään, lisäksi sen jälkeen jotkut ainakin ymmärtäisivät että haluan sinisilmäisen. Noin niinkuin bonuksena.
Ei mun ole pakko ottaa erivärisilmää tai ruskeesilmäistä.
No jos prioriteetit ovat muuten kunnossa niin ok. Ykkösprioriteettina terveys, toisena luonne ja lopuksi ulkonäkö vain kiva plussa jos ensinmainitut osuvat kohdilleen.

• Tykkää
Reactions: Tweet
No jos prioriteetit ovat muuten kunnossa niin ok. Ykkösprioriteettina terveys, toisena luonne ja lopuksi ulkonäkö vain kiva plussa jos ensinmainitut osuvat kohdilleen.
Nyttenkin kun laittaa googleen "siperian husky myydään" niin ekat 20 on luultavasti samalta virolaiselta pentutehtaalta joka ilmoittelee samaan aikaan viidessä kaupungissa ja hintana on 150-400 euroa.
En todellakaan osta koiraa tuollaiselta taholta. Kaikki paperit ja todistukset rokotuksista jne löytyy mutta mitään ei ole oikeasti tehty. Lisäksi luovuttavat koirat ihan liian aikaisten, jopa 4 viikkoisina.

Ostan koiran suomalaiselta tunnetulta farmilta/kasvattajalta joka kuuluu SHS:ääään.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ai niin ja tähän että juuri tään vuoksi on hankalaa löytää se mun pentu sieltä.
Mennään ihan tepadjin järjestyksessä niin loppupäässä ei ole montaa vaihtoehtoa ja jos vaan kyttäät myydään ilmoituksia niin ei ole yhtään vaihtoehtoa.

Mää kattelin ja luin tänää (töissä) juttua noista eläinsuojelupaikoista missä on lopetusuhan alla olevia koiria kun niille ei kaikille ole ottajia...tuli kauhee surku ja heti ajattelin että sieltähän voisi ajatella joskus ottavansa. Niitäkin kun kuitenkin erilaisia ja ikäisiä niin miksi ostaa "upouusi" kun voi antaa kodin sellaiselle joka sen tarvitsee.

• Tykkää
Reactions: poika ja TrueBlood
Mää kattelin ja luin tänää (töissä) juttua noista eläinsuojelupaikoista missä on lopetusuhan alla olevia koiria kun niille ei kaikille ole ottajia...tuli kauhee surku ja heti ajattelin että sieltähän voisi ajatella joskus ottavansa. Niitäkin kun kuitenkin erilaisia ja ikäisiä niin miksi ostaa "upouusi" kun voi antaa kodin sellaiselle joka sen tarvitsee.
Katselin itse myös niitä, varsinkin viipurin koiria ja tallinnasta tulevia.
Yli rajojen tapahtuva "rescue" koira toiminta tuo suomeen kiihtyvällä vauhdilla tauteja joita ei ole edes ikinä ollutkaan ollut Suomessa.
Hylkäsin ajatuksen sen vuoksi, Suomen kennelliitolla on samansuuntainen tiedotus jossain en tiijä missä. Eli älä ota rescue koiraa muualta kuin suomesta. Ja pitäis olla suomessa syntynytkin.
Suomalaisia koiria ok ottaa ja toivottavaakin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä