The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
päivää täälläkin putsailtu ja tiskattu silti käytiin kampoodissa syömässä :) tänään siellä tapahtu outoo tyby kyl muistaa kaiken tuolin kävi hakee vaihdettiin paikkaa kun lelu nurkan vierestä löyty paikka ja oli innoissaan jo siitä kun kuuli mennäänkö megongiin diggaan siitäkin et siellä hyvä musiikki.

sitten kun oltiin syöty tyby leikki ja mä naukkailin ruokateeni :) no sitku lähettiin niin tyby laitto lelut omaan laatikkoon kynät omaan purkkiin ja kirjat niille kuuluville paikoilleen ja laitto viellä tuolit pöydän alle järjestykseen ja lisäks pyys multa paperia ja pyyhkäs lattiiaa. siis mä aina pyyhkässen ravintolassa lattialta jos ruokaa pudonnu lattialle tai se nolottais lähtee siivoomatta.

sitten kotona tyby pyys vettä ja meni kastelemaan kukkia :) ah.

että näin menny päivä tääl.
Heii...teillähän on ollut huikeen hieno päivä :). Ja niin herttainen seuralainenkin sulla menossa mukana, tyttöshän varmaan sulattaa väen leveään hymyyn vaan touhutessaan ja tehdessään - näpsäkkyys kunniaan vaan! Ja - oo hyvänen aika ylpeänä siitä, että esimerkki on osunut ja uponnut :)

:wave:

Suu ja silmät täynnä hiekkaa, mutta oon niiiiiin onnellinen kun pääsi kunnolla duuniin. :cool:
Pian saunaan ja sit sapuskanlaittoa ja ilta ihanassa seurassanne sivusilmällä jotain ohjelmaa vilkuillen...

9mmm
Saankos mä nyt sitten olla loppuillan ihan vaan jouten :snotty:...vai haenko raipan ja roimin itteni tuonne ulos kirmailemaan näemmä vesisateen piiskattavaksi?

Huh, päivän liikenteelliset suoritukset tehty, toivottavasti - yksi vellos on vielä kylillä mutta oletan että kerran on sinne omin voimin ittensä roudannutkin, niin osaapa tuo sieltä takaisinkin tulla. Kiukkusta porukkaa tuntuu olevan, nälkä painaa päälle, tekasin suitsait pöperöö uuniin ja nyt vain pitäs malttaa odotella....

Sitten jos laittais vaikka sitä saunaakin :)...
saunaan vaan lämmittelemään :) mitäs ruokaa laitoit tänään ?

:wave:

Suu ja silmät täynnä hiekkaa, mutta oon niiiiiin onnellinen kun pääsi kunnolla duuniin. :cool:
Pian saunaan ja sit sapuskanlaittoa ja ilta ihanassa seurassanne sivusilmällä jotain ohjelmaa vilkuillen...
..ja onneksi vaan suut ja silmät täynnänsä, että on helpompi puhdistaa :rolleyes:

Tuuliko siellä päin hurjasti, kun täällä on pyörittänyt menemään semmoisilla puuskanvoimilla, että hyvin on hiukset sekaisin....jaa, vois tietty olettaa, että siellä ois voinnu tuullakin, kerran sitä hiekkaa on melkein joka vakosessa :snotty:....mutta vaan melkein :D

saunaan vaan lämmittelemään :) mitäs ruokaa laitoit tänään ?
Uunissa tulee ite tehtyjä broileripyöryköitä pitkästä aikaa ja sen kaveriksi heitin riisiä...ja sitten mulla on tossa valmiina jo porkkanaraastetta (se on ipanoitte suursuosikki, hyvä jos itelle jää tosta läjästä mitään) ja ihan perustavisvihersalaattia :).

Jos noilla nyt lähtis näitten kiukkusten olotilat nousuun....

edit. ...tiiä sitten taas noitten makunystyröitten kanssa, kun ovat tänään olleet tämän vähäisen ajan, mitä nähnyt, melkoisina tuuliviirinä kaikki :O

9mmm
Uunissa tulee ite tehtyjä broileripyöryköitä pitkästä aikaa ja sen kaveriksi heitin riisiä...ja sitten mulla on tossa valmiina jo porkkanaraastetta (se on ipanoitte suursuosikki, hyvä jos itelle jää tosta läjästä mitään) ja ihan perustavisvihersalaattia :).

Jos noilla nyt lähtis näitten kiukkusten olotilat nousuun....

edit. ...tiiä sitten taas noitten makunystyröitten kanssa, kun ovat tänään olleet tämän vähäisen ajan, mitä nähnyt, melkoisina tuuliviirinä kaikki :O
maiskis kyl kelpais syönkin ne ruuat minkäs kastikkeen teit? mä tykkään raasteesta tosipaljon. mikäs ollu tuuliviirisyyden alullepania ? vai sitä normia kaikkea heti meininkii. ite meen nyt tekee uunimakkaroita juustolla ja lohkoportui salaatilla :) uuni makkaroita viimeks koulus :)

..ja onneksi vaan suut ja silmät täynnänsä, että on helpompi puhdistaa :rolleyes:

Tuuliko siellä päin hurjasti, kun täällä on pyörittänyt menemään semmoisilla puuskanvoimilla, että hyvin on hiukset sekaisin....jaa, vois tietty olettaa, että siellä ois voinnu tuullakin, kerran sitä hiekkaa on melkein joka vakosessa :snotty:....mutta vaan melkein :D
Todella hurja puuskittainen tuuli sekä Vantaalla että kotosalla. Kamala kerrassaan!

IhQ
Ynngghhh.
Mikähän hitto siinä on et vaikka kuinka suunnittelee että ku kotiin pääsee niin tekee sitä ja tätä mut sitten...ei jaksa yhtään mitään.
Tänään oon kotiintuloni jälkeen..öö..syönyt, keittänyt ja juonut kahvit, laittanu pyykit pyörimään ja kävin kaivelemassa komerosta lasten kesäkenkiä, ihan vaan nähdäkseni mahtuuko ne enää vai tarviiko läkseä kenkäkaupoille.

Ja kun tarttis omat vaatteet käydä läpi, silleen ihan kunnolla, pois semmoiset mitä en käytä...nii ja laittaa jonnekin myyntiin ne että sais rahaa ostaa uusia..Mitenhän pitkään oon valittanut tätä samaa asiaa.:ashamed:sorryt..

9mmm
9MM tosi ihanankuuloinen typy siulla siel. Niin pieni/nuori vielä ja silti osaa jo vaikka mitä :) Huolehtii asioista ja laittelee.
onhan täälläkin sitä tempperamenttista vänkäämistä. Mut tiiäkkö mitä tavallaan näin mä funasin ku tyby synty itellä koskaan myöskään ollu rutiineita tai säännönmukaisuutta enhän mä sillon muitten ihmisten puheista rutiineista välittänyt pidin sitä "kalkkisten" puheena mutta luin jotain filosofin kirjaa miten lapsi syntyy tyhjänä tauluna ja kasvattaja totuttaa lapsen siihen malliin mitä itse tekee josta lapsi oppii eli toistolla. rutiini yllättäen helpottaa arkea kun muistaa pitää siitä kiinni se taas voi laajentaa lapsen oppimiskykyä :) paremmin kuin ei rutiinit ja tarkotan tätä pikkusta ikää jolla rakennetasn pohja myöhemällä iällä sitten luovuutta itsenäiseen ei niin rutiiniseen ajatteluun vaan kehittää silmää taiteelliseen puoleen.

sori näin pitkä mut tykkään puhella näistä :)

maiskis kyl kelpais syönkin ne ruuat minkäs kastikkeen teit? mä tykkään raasteesta tosipaljon. mikäs ollu tuuliviirisyyden alullepania ? vai sitä normia kaikkea heti meininkii. ite meen nyt tekee uunimakkaroita juustolla ja lohkoportui salaatilla :) uuni makkaroita viimeks koulus :)
Currykastikkeen :p...

Nää, mikä lie näillä hiertää...no toi yks tuittuilee tämän päivän peruutetuista suunnitelmistaan kavereittensa kanssa, niin onhan se tietty tylsää miilustella kotosalla - villinä veikkaan että ruuan jälkeen käy ulko- ovi :)...ja nää kaksi nyt rutisee omiansa, ei sen kummempaa syytä - elämisen riemua :)

Ei muuta kuin syömään :)

9mmm
Currykastikkeen :p...

Nää, mikä lie näillä hiertää...no toi yks tuittuilee tämän päivän peruutetuista suunnitelmistaan kavereittensa kanssa, niin onhan se tietty tylsää miilustella kotosalla - villinä veikkaan että ruuan jälkeen käy ulko- ovi :)...ja nää kaksi nyt rutisee omiansa, ei sen kummempaa syytä - elämisen riemua :)

Ei muuta kuin syömään :)
laita nyt sinne kastikkeen sekaan muutama chili ja mä diggaan tosi paljon curry kastikkeesta nam pullia viellää aaah nälkäää. noi pettymykset lapsena jos ei kaverit tuukkaan mitään yks äkävystyttämimmistä jutuista ku frendien kaa oli niin siistiä olla . ei ihan viellä uunissa kypsyy mutta nyt meen valmistaa loppu preppikset :)

Ynngghhh.
Mikähän hitto siinä on et vaikka kuinka suunnittelee että ku kotiin pääsee niin tekee sitä ja tätä mut sitten...ei jaksa yhtään mitään.
Tänään oon kotiintuloni jälkeen..öö..syönyt, keittänyt ja juonut kahvit, laittanu pyykit pyörimään ja kävin kaivelemassa komerosta lasten kesäkenkiä, ihan vaan nähdäkseni mahtuuko ne enää vai tarviiko läkseä kenkäkaupoille.

Ja kun tarttis omat vaatteet käydä läpi, silleen ihan kunnolla, pois semmoiset mitä en käytä...nii ja laittaa jonnekin myyntiin ne että sais rahaa ostaa uusia..Mitenhän pitkään oon valittanut tätä samaa asiaa.:ashamed:sorryt..
Ai, ettet oo tehnyt mitään???...oothan tehny :)...ja ei kait joka päivä tartte olla sinkoilemassa pitkin poikin ja töhöttämässä, kyllä se pitää vaan kuunnella sitä omaakin olotilaa ja jaksamista - pitää osata höllätä ja olla rennostikin. Sitten katos on sitä virtaa seuraavalle päivällekin, jolloin antaumuksella raivaa niitä kaappeja tai siivoaa tai tekee mitä nyt tekeekään.

Homma kerrallaan omaa itseensä unohtamatta, nääs :)...

IhQ
onhan täälläkin sitä tempperamenttista vänkäämistä. Mut tiiäkkö mitä tavallaan näin mä funasin ku tyby synty itellä koskaan myöskään ollu rutiineita tai säännönmukaisuutta enhän mä sillon muitten ihmisten puheista rutiineista välittänyt pidin sitä "kalkkisten" puheena mutta luin jotain filosofin kirjaa miten lapsi syntyy tyhjänä tauluna ja kasvattaja totuttaa lapsen siihen malliin mitä itse tekee josta lapsi oppii eli toistolla. rutiini yllättäen helpottaa arkea kun muistaa pitää siitä kiinni se taas voi laajentaa lapsen oppimiskykyä :) paremmin kuin ei rutiinit ja tarkotan tätä pikkusta ikää jolla rakennetasn pohja myöhemällä iällä sitten luovuutta itsenäiseen ei niin rutiiniseen ajatteluun vaan kehittää silmää taiteelliseen puoleen.

sori näin pitkä mut tykkään puhella näistä :)
Totta. Rutiinit helpottais arkea varmasti ja paljon.

Miulla itelläni on hankaluuksia ajankäytönsuunnittelun ja osittain rutiinienkin kanssa. En vaan meinaa saada omiakaan asioitani pysymään hanskassa ja siks tunnen itteni usein huonoksi äidiks kun lapsetkin tuntuu tekevän asiat millon sattuu miten sattuu.

Toki peruskäytöstavat, liikennesäännöt yms. on opetettu ja yritetty "takoa" päähän mut ei meillä oo varmaan ikinä tehty mitään kello kädessä, sillä tavalla että täsmälleen samaan aikaan joka päivä tapahtuis jotain..vaan on oltu enempi suurpiirteisiä, vai mikähän se oikea sana tähän olis.

laita nyt sinne kastikkeen sekaan muutama chili ja mä diggaan tosi paljon curry kastikkeesta nam pullia viellää aaah nälkäää. noi pettymykset lapsena jos ei kaverit tuukkaan mitään yks äkävystyttämimmistä jutuista ku frendien kaa oli niin siistiä olla . ei ihan viellä uunissa kypsyy mutta nyt meen valmistaa loppu preppikset :)
Oiskin chiliä :p...mutta kun ei oo, niin melko simppelin perinteisellä kastikkeella täytyy mennä. Jos mä tonne oisin chiliä laittanu, niin ainakin kaks ois heti kiekassu :D...

Näille oli tullu jotain kommunikaatiohäsää, yks oli puhunu ja toiset ymmärtäny miten olivatkaan ja homma olikin jo sillisalaattia :D...no, huomenna ihan uudet viserrykset menossa.

Ja hyvin tuntuu ruoka kelpaavan :)...ja toi mörriyskin katoavan :).

Nyt on niin komia tuuli, että helvetin kyytiä lakanat koneeseen ja pihalle kuivumaan! Ja ruoka uuniin ja imuri käteen ja jääkaappi pitää siivota ja ja ja ja. Mistä tää energiapuuska tuli? Pitäskö istua, ottaa kuppi kaffee ja odottaa että mieli palautuu normaaliksi?

IhQ
Ai, ettet oo tehnyt mitään???...oothan tehny :)...ja ei kait joka päivä tartte olla sinkoilemassa pitkin poikin ja töhöttämässä, kyllä se pitää vaan kuunnella sitä omaakin olotilaa ja jaksamista - pitää osata höllätä ja olla rennostikin. Sitten katos on sitä virtaa seuraavalle päivällekin, jolloin antaumuksella raivaa niitä kaappeja tai siivoaa tai tekee mitä nyt tekeekään.

Homma kerrallaan omaa itseensä unohtamatta, nääs :)...
Ai joka päivä..öhhöm..tuntuu et joka päivä on laiskapäivä, hommat jää seisomaan enkä pääse ees alkuun ikinä.

Todella hurja puuskittainen tuuli sekä Vantaalla että kotosalla. Kamala kerrassaan!
Kato, nyt vasta hokasin sut :snotty:...joo, täälläkin on tuulettanut kunnolla, välistä tuntui aivan siltä että menee luihin ja ytimiin, siis tosi kylmästi pyöritti, hyrrr....

Ja sadellut on pitkin päivää, ropoti ropoti, aamusellaan vain pikaisesti näytti aurinkoa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä