Minne on jäänyt karppaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karppaajaksiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karppaajaksiko

Vieras
Jotain kolme vuotta sitten siitä kohisi kaikki. Nyt ihmiset on Jutta -dieettien lumoissa. Tässä olen tuota dieettiä pähkäillyt josko sillä yrittäisi karistaa ylimääräiset 10 kg. Karppi -sivustolla kävin tutustumassa ja kovin rasvapitoinen on tuo dieetti. Hiilihydraatit on mulle se ongelma ja olen aivan hulluna leipään ja leipä minut on lihottanutkin. Jotain pitäisi siis saada tilalle ja sehän on sitten kaikenjärjen mukaan kasvikset ja proteiini, mutta sitten tuo karppaus vannoo vielä rasvan nimeen ja ilman rasvaa ei kuulemma laihdu kunnolla. Tuo rasva vain on ongelma, kun se vähän iljettää ja sitä pitää syödä aika lailla ja vieläpä eläinperäistä. Pekonikin on hyvää rapeana ja pienenä määränä leivän päällä mutta kokonainen pekoni-muna -ateria iljettää. Kovin innokas juuston syöjäkään en ole ja siihenkin mulla kuuluu leipä. On tää vaikeaa :) Onko muilla karppaus -kokemuksia?

Vähensin leivän nollaan. Ruualla syön kasviksia ja lihaa. Pyrin vähentämään viljaa, mutta tavoitteeni ei ole poistaa sitä ruokavaliostani kokonaan. En täytä itseäni rasvalla, koska suvussa sydänsairauksia, vaan pyrin syömään hedelmiä ja vihanneksia ja jos viljaa niin kokojyvää ja mahdollisimman kuitupitoista. :) Hyvin on sujunut tähän asti. Sallimalla välillä vähän viljatuoteitta, ei ole iskenyt mitään pullahimoja. :)

Mä olen karpannut jo viisi vuotta ja karppaan edelleen. En tosin syö suuria rasvamääriä ja hiilihydraatteja sen verran että aamuisin puuro tai päivän aikana ruisleipää sekä pari lasia maitoa. Paino pysyy helposti kurissa eikä nälkä vaivaa. Eikä mitään vaaleaa leipää tai perunaa ole edes tehnyt mieli moneen vuoteen.

Vähensin leivän nollaan. Ruualla syön kasviksia ja lihaa. Pyrin vähentämään viljaa, mutta tavoitteeni ei ole poistaa sitä ruokavaliostani kokonaan. En täytä itseäni rasvalla, koska suvussa sydänsairauksia, vaan pyrin syömään hedelmiä ja vihanneksia ja jos viljaa niin kokojyvää ja mahdollisimman kuitupitoista. :) Hyvin on sujunut tähän asti. Sallimalla välillä vähän viljatuoteitta, ei ole iskenyt mitään pullahimoja. :)

Tuota olen kokeillut monet kerrat ja mm. Jutan superdiettiiä. Ongelma on se hirveä nälkä. Rasva pitäisi ilmeisesti nälän poissa. No täytyy jatkaa tutustumista ja miettiä miten tuon toteuttausi. Mulla kun iskee oikea nälkä niin siihen ei auta kuin leipä. Mulla on hirveä hiilarihimo, ja josko sen saisi pois ihan uudella dieetillä. Täytyy lähteä voi, kerma ja kermaviili -ostoksille ja kokeilla jotain rasvaista juustoakin maistuisiko vaikka salaatissa.

No, on muuta tekemistä ihmisillä, oppimista yms? Tässä uusinta uutista:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/laakelistojen+sekamelska++moni+saa+reseptin+yli+viidelta+laakarilta/a1057920

No se karppaushan on niin helppo toteuttaa, kunhan jättää kokonaan ostamatta jauhot ja sokerit:-)

Ihmiset vaan sekoittavat vihannekset hedelmiin - siis yksi hedelmä päivässä riittää hyvin! Juureksilla voi makeuttaa ruokia, jotka muuten olisivat liian suolaisia jne. Mantelijauhetta voi hyvin käyttää vehnäjauhon tilalla jne. Se vaan on niin yksinkertainen juttu lopulta, et ei moni usko... Mut ei kaikki tee sitä laihtumistarjoituksessa, vaan just pysyvän hyvän olon takia!

Täysjyvä on yhtä terveellistä kuin sahanpuru - siis vaarallista, joka tullii suoliston! - jos se ei ole luomua, sillä niiden käytössä saa käyttää niin paljon glyfosaattia (suorakylvö) ja k orrenvahvistajia, että... No, moni varmaan luulee, et se olis loppunut, kun ei palstalla lue:-)

Kaupassa mantelijauheen menekki kertoo kyllä sen, että karppaajia täytyy olla todella paljon:-)

Karppaus on tainnut siirtyä jossain määrin gluteenittomaan ruokavalioon.. Siinä perustavoitteet ovet lähes sama eli viljojen välttely. Minä jätin viljat ja sokerit lähes kokonaan pois vuosi sitten ja 20 kg tipahti pois 6kk:n aikana ilman nälkää. En ollut fanaattinen, mutta arkipäivän elämässä pyrin välttämään. Kävin alussa karppien sivuilla hakemassa vinkkejä resepteihin ja muokkasin niitä itselleni mukavammiksi... itselle myös liika rasva tökkii. Kilot ovat pysyneet poissa enkä kaipaa vieläkään leipää. Alussa oli outoa, mutta pahimpaan tuskaan leivoin siemenleipää... puoli vuotta meni ennen kuin hoksasin yhtenä päivänä etgen viikkoon ole ajatellut leipää.

[QUOTE="paula";30774375]No, on muuta tekemistä ihmisillä, oppimista yms? Tässä uusinta uutista:
Lääkelistojen sekamelska - Moni saa reseptin yli viideltä lääkäriltä -

No se karppaushan on niin helppo toteuttaa, kunhan jättää kokonaan ostamatta jauhot ja sokerit:-)

Kaupassa mantelijauheen menekki kertoo kyllä sen, että karppaajia täytyy olla todella paljon:-)[/QUOTE]

Virus livahti potilastietojärjestelmään - Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri kielsi Facebookin käytön -

Ja kertoo se siitäkin, että ihmiset ovat tervehtyneet omin avuin:-)

Karppaus on tainnut siirtyä jossain määrin gluteenittomaan ruokavalioon.. Siinä perustavoitteet ovet lähes sama eli viljojen välttely. Minä jätin viljat ja sokerit lähes kokonaan pois vuosi sitten ja 20 kg tipahti pois 6kk:n aikana ilman nälkää. Kävin alussa karppien sivuilla hakemassa vinkkejä resepteihin ja muokkasin niitä itselleni mukavammiksi... itselle myös liika rasva tökkii. Kilot ovat pysyneet poissa enkä kaipaa vieläkään leipää. Alussa oli outoa, mutta pahimpaan tuskaan leivoin siemenleipää... puoli vuotta meni ennen kuin hoksasin yhtenä päivänä etgen viikkoon ole ajatellut leipää.

Leipurit eivät tainneet ymmärtää juttua alkuunkaan, kun alkoivat lisätä leipiin vehnäproteiinia. No, sen takia moni varmaan pettyi koko systeemiin eikä kukaan ole sanonut, et se vehnäproteiini on just sitä gluteenia... ja se sairastuttaa!

Ei olla enää vain yksittäistapauksia. Tervehtymislistaus - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Oletko nähnyt? Tiedän, että tuota moni ei ole, pitkä tarina;-)

Yhteistyössä