Miten on mahdollista, että kaveri sai miehensä kanssa yhteisen asuntolainan vaikka miehellä oli luottotiedot menneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahdotontako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mahdotontako?

Vieras
Saivat yhteisen asuntolainan pankista reilu 10 vuotta sitten vaikka miehellä siis luottotiedot menneet. En ole ikinä kehdannut kysyä, että miten tuo on mahdollista. Eihän pankit lainaa myönnä jos on merkintä luottotiedoissa.

Heh. Tiedot voi olla menneet, muta velat voi olla maksettu. Pankki kyllä antaa lainan, jos on takaajia. Ei niillä luototiedoilla ole merkitystä. Pelkästään maksukyvyllä ja sen todistamisella.

[QUOTE="heh";30751547]Heh. Tiedot voi olla menneet, muta velat voi olla maksettu. Pankki kyllä antaa lainan, jos on takaajia. Ei niillä luototiedoilla ole merkitystä. Pelkästään maksukyvyllä ja sen todistamisella.[/QUOTE]

Ei ollut velat tuolloin maksettu, sen tiedän.

katson kristallipallostani: mies selvästi kävi panemassa pankinjohtajaa (en kylllä näe oliko johtaja mies vai nainen). Mutta tuo selvästi syynä.

Muuta kysyttävää palstalta; kyllä me täällä kaikkeen osataan vastata!

Kaveri sai miehensä kanssa kun velkoihin oli maksusuunnitelma, jota oli noudattanut, veloista oli maksettu yli puolet ja tulot huomioon ottaen pystyivät maksamaan maksusuunnitelman mukaiset velat plus uuden lainan.

Saivat yhteisen asuntolainan pankista reilu 10 vuotta sitten vaikka miehellä siis luottotiedot menneet. En ole ikinä kehdannut kysyä, että miten tuo on mahdollista. Eihän pankit lainaa myönnä jos on merkintä luottotiedoissa.

Mua enemän ihmetyttää, kuinka sua jaksaa kiinnostaa toisten talousasiat vielä kymmenen vuoden päästäkin, saatika yleensäkään! Mekin saatiin asuntolaina, vaikka itse olin juuri saanut tietää, että olen yksi yt-neuvottelujen takia irtisanottu..Kuinkahan moni sitäkin asiaa on mielessään vatvonut? Relax, eiköhän asianosaiset itse hoida noi pähkäilynsä..

Jep me saatiin ainakin näin et oli kunnon takaukset... Miehellä siis luottotiedot menneet ja maksuja ulosotossa vielä... Minä olin äitiyslomalla ja mies töissä.

Kuvitteellisilla summilla laskettuns: talon hinta 100000 e. Nainen ittaa 50000 e lainan ja talo on vakuutena tälle summalle. Mies ottaa samoin 50000e lainan ja hänen vanhempansa ovat takaajina

Mua enemän ihmetyttää, kuinka sua jaksaa kiinnostaa toisten talousasiat vielä kymmenen vuoden päästäkin, saatika yleensäkään! Mekin saatiin asuntolaina, vaikka itse olin juuri saanut tietää, että olen yksi yt-neuvottelujen takia irtisanottu..Kuinkahan moni sitäkin asiaa on mielessään vatvonut? Relax, eiköhän asianosaiset itse hoida noi pähkäilynsä..

Samaa meinasin juuri tulla sanomaan. Jännä tää tietty ihmistyyppi, jota jää asiat aina vaivaamaan ja pohdituttamaan, selkeästi olettavat että kaikki, mitä heille sanotaan, on jotenkin vilpillistä :-) "Toi sano, että Keuruulla satoi eilen, mutta satoikohan oikeasti? Jos se vaan huijaa? Kun ei täällä Keravalla satanu yhtään eikä Keuruullakaan, kun siellä viime kesänä kävin..."

Tiedän erään joka sai viisi vuotta sitten asuntolainan, ja nyttemmin remonttilainan vaikka luottotiedot menneet. Ja siis merkinnät edelleen.

Sama pankki kun on alla ollut yli 35vuotta ja pankkiasiansa hoitanut hyvin, tuntee pankinjohtajan pitkän ajan takaa ja koskaan ei ole ollut lainanmaksujen kanssa viivästymiä, niin ihan mahdollista.
Ei se ole mikään laki ettei lainaa saa antaa luottotiedottomalle, pankit vaan yleensä ei tuppaa tekemään niin koska se on aikamoinen riski.