Jopas oli virpojia

Ei ollut aikomustakaan luopua siitä vitsasta, nähtävästi yksi oli vaan tehty. Eli sillä lorulla piti saada palkka ja sitten vielä kysytään, että saako ottaa kaksi lakupotköä. Tällänen kolmen pojan kopla kävi meillä.
Jotenki alko nyt vituttaa.

Veikkaampa että kuolee tämäkin perinne seuraavien vuosien saatossa. Tosin ainahan on ollut virpojien joukossa vähän isompia poikaporukoita, jotka ovat esimerkiksi käyneet jostain repimässä ties mitä risuja joita koristeetta ja normivaatteissa tarjoavat karkkia vastaan :D

vieras*
[QUOTE="...";30747531]Joo, kirjoitin jo toiseen ketjuun, että itse en enää edes avaa ovea, kun noin laiskoja pentuja pyörii lähinurkilla.[/QUOTE]

Ovatko teillä kaikki virpojat samanlaisia? Mistä voit tietää, kun et edes avaa ovea?

Meillä ei käynyt yhtään ap:n kuvailemaa tyyppiä ja virpojia olen palkinnut jo kymmeniä vuosia.

niih
Mä oon aina ollu varautuneena virpojille, mutta yksikään ei ole tänne koskaan uskaltanut tulla.
Asutaan nuorisosäätiön talossa, niin liekö vanhemmat varoittaneet pienokaisiaan eksymästä kyseiselle talolle kolkuttelemasta =)

viera.s
Minun lapseni oli ensimmäistä kertaa virpomassa kaverinsa kanssa, minä ja kaverin äiti kuitenkin mukana, kun lapset alle kouluikäisiä. Pari kertaa unohtivat antaa vitsat, joten passitettiin takaisin antamaan ne. :)

Sellainen pieni mielipide-eroavaisuus oli kyllä minun ja kaverin äidin kanssa, että minusta molempien kuuluisi antaa vitsat, mutta kaverin äiti ohjeisti loppuvaiheessa kun virpomisvitsat olivat jo vähissä antamaan vaan yhden vitsan. En alkanut väittämään vastaan ja kai useimmille se yksi vitsa on ihan ok, kun lapsia ei sentään ollut mitään isoa kööriä vaan vain se kaksi. Ja useimmiten antoivat kuitenkin molemmat sen. Meillä kävi sinä aikana kun oltiin kotona yhdet virpojat ja hekin antoi vaan yhden virpomisvitsan, enkä minä siitä nyt hernettä nenään vetänyt, vaikka tosiaan oikeaoppisesti minusta jokaisen palkkaa odottavan kuuluisi se antaa.

"Määä"
Meillä kävi joskus neljä poikaa 20-senttiset risut kädessä yrittämässä virpomista. Sanoin että kun on kunnon oksat niin onnistuu. Tulivat parin tunnin päästä uudestaan koristelluin oksin :D. Tiedä sitten olivatko itse koristelleet vai lahjoneet jotkut tytöt antamaan omistaan.

vierass
No en minäkään yhden lakupötkön takia viittisi hienoa vitsaa sulle antaa, s..t.nan vitsavaras. Hanki ens vuonna kunnon rullikarkit... lakupötkö, voi ny yhyren kerran...

bbierass
No meillä käyneet olivat ihan kohteliaita ja tarjosivat ok vitsatkin, mutta jostain syystä olivat pukeutuneet halloween-/ vappuasuihin, osalla aivan tavalliset ulkovaatteet! Tai tavalliset ulkovaatteet ja jotkin vappukorvat.

suklaamun
Meillä kävi viiden! pojan kööri virpomassa. Antoivat vain yhden vitsan, sekin kovasti kalju ja vähän koristeltu. Vieraan oloisia, maaseudulla kun yleensä tunnetaan naapuritalojen muksut... Jokaiselle kyllä kelpasi suklaamunat ja kolikot.

"..."
Ovatko teillä kaikki virpojat samanlaisia? Mistä voit tietää, kun et edes avaa ovea?

Meillä ei käynyt yhtään ap:n kuvailemaa tyyppiä ja virpojia olen palkinnut jo kymmeniä vuosia.
Meillä kävi noin viitisentoista pimpottajaa viime vuonna. kahdella virpojalla oli kunnolla koristellut vitsat (molemmat tässä meidän kanssa samassa talossa asuvia lapsia), muilla oli noita yhden koristeen risuja. Ja en usko, että taso olisi tänä vuonna ollut yhtään sen parempi, joten jätin avaamatta.

vierass
[QUOTE="Määä";30748242]Meillä kävi joskus neljä poikaa 20-senttiset risut kädessä yrittämässä virpomista. Sanoin että kun on kunnon oksat niin onnistuu. Tulivat parin tunnin päästä uudestaan koristelluin oksin :D. Tiedä sitten olivatko itse koristelleet vai lahjoneet jotkut tytöt antamaan omistaan.[/QUOTE]

Pistivät varmaan kotiin muilta kertyneet kiertoon :D

gsdfssdf
Ei se vika virpojissa ole. Katsokaa millaiset vanhemmat näitä lapsia kasvattaa. Sitten voi katsoa peiliin. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Minä minä ja minun mielipide - sukupolven satoa aletaan korjata pian.

• Tykkää
Reactions: Äidin blogi
.....
No joukossa tyhmyys tiivistyy, varmaan saaneet päähänpistoksen lähteä itse virpomaan kun näkivät että muutkin menee ja saa rahaa ja nannaa. Ei näistä välttämättä vanhemmat edes tiedä, jos on kyseessä jo vähän isommat mukelot. Minusta voi ihan sanoa rauhallisesti mutta jämäkästi että palkkaa saa koristeltua vitsaa vastaan.

Noin muuten en kyllä tajua mitä nillitetään esim. jostain koristeiden määrästä. Mitä väliä, oikeasti. Jollekkin 3-4 vuotiaalle se kaksi höyhentäkin on saattanut tuottaa paljon tuskaa ja kyyneleitä, että sellaiset on kymmeneen vitsaan jotenkuten kiinni saanut. Tai se on vaan pienen lapsen oma taiteellinen näkemys. Sitten on myös perheitä, joissa lapsilla asiat yksinkertaisesti ei ole niin hyvin että vanhemmat ostaisi heille koristeita millä vitsoja voisi koristella, saatikka hienoja noitarytkyjä päälle yms. Itse kyllä silti heillekin virpomisen ilon haluan sallia.

Meillä on käynyt aina vain asiallista porukkaa virpomassa, joskus vähän köyhemmin eväin ja välillä runsaimmin. Ainoastaan kerran kävi 3 mustalaisteiniä (about 15 -> vuotiaita) "virpomassa", ja heille ei avattu ovea. Simple. Enpä noiden vuoksi herjaisi kaikkia pieniä virpojia, suurin osa virpojista on ihan asiallista porukkaa. Samaa ei voi sanoa meistä kaikista aikuisista.....

Yhteistyössä