Facebook kirppariryhmien yp:t ja pissan nousu päähän !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erotettu ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä niiiiiiin tiedän ton tunteen. Mä lensin paikallisesta kirppisryhmästä ulos, kun säännöissä oli että max. 1 kansio per jäsen. No mulla oli sit tosi iso keskosvaatepaketti, niin laitoin sille oman kansion ja yp:lle yksäriä perään, että toivottavasti se ei tässä tapauksessa haittaa. Haittasihan se, tietysti. Ja kun en heti pystynyt poistamaan kansiota vaan ainoastaan kuvat mobiililla, niin heipsan! :D
Toinen on että ostajana lensin pihalle, kun ostin tuttipulloja ja pullot olikin ihan ruskeita saapuessaan. Kyselin myyjältä asiaa, niin maitoproteiini oli kuulemma värjännyt ne, ja hän ei suostunut palautukseen. Hyvitykseen hän suostui niin että maksaa puolet summasta takaisin ja mä lähetän puolet pulloista takaisin. Käskin hänen maksaa nyt vaan sen hyvityksen tilille. Hän maksoi ja en lähettänyt pulloja takaisin. Selitin hälle, että sillä tyylillä ne kaksi käytettyä ruskeaa pulloa tulee kalliimmaksi mulle kuin uudet pullot. No hän sitten haukkui mua hulluksi, idiootiksi, typeräksi, perfektionistiksi jne ja kun kahden viikon väännön jälkeen, hän laittaa mulle että tulis hakemaan ne, niin hyväksyin asian.
Eipä myyjää näkynyt ja seuraavaksi pamahti postilaatikkoom viesti, että tekee MUSTA rikosilmon.
Maksoin myyjälle hyvityksen takaisin ja saatoin sitten laittaa että pitää nyt sitten päänsä kiinni ja hän vain jatkoi ärsyttämistäni jolloin saatoin kirjoittaa ja haukkua häntä yhden kerran idiootiksi.

No minähän sieltä kirppikseltä lensin pihalle, koska MUN pitäs pitää hermot tilanteessa kuin tilanteessa. Myyjä säilyy myyjänä vaikka myy roskiskamaa, haukkuu enemmän ja ärsyttää pitkäkestoisesti jne...

Jepjepjep, onnea vaan muille tän myyjän kanssa kaupankäyntiin :D

Ja vielä tuosta meidän MOAV- kirppiksestä. Siellä pitää reunuspaikkakuntalaisten kuljettaa kotiovelle tuote silloin kun ostajalle sopii, yvv pitää laittaa 2h kuluessa varaamisesta (mä kyllä laitan aina heti), ja kaupat pitää tehdä loppuun 3 vrk sisällä.

Tää on satavarmasti Tampereen MOAV! Niiden yp:n touhu on lähtenyt niin lapasesta, ettei pahempaa ole nähty :D Itse en tee siellä enää mitään kauppaa, mutta seuraan sivusta tätä komediaa (ja niin tekee moni muukin) :D

Jep jep :( kaveri joutui just todella pahan nöyryytyksen kohteeksi yhessä ryhmässä. Ypt julkisesti ryhmässä kyykyttivät Häntä nimellä ja valehteli kaikenlaista kauheeta. Iso määrä ryhmäläisiä haukkui Hänet siellä julkisesti. Nyt tämä yxäri äiti on niin loppu että pelkään että Hän tekee itselleen jotain peruuttamatonta, yritän auttaa mutta niin vaikean elämän jälkeen mitä kaikkea Hän on kokenut näinä vuosina + että kamelinselkä katkaistaan tälläsellä julkisella nöyryytyksellä on vaikea korjata syviä haavoja :( Toivokaa please Hänen paranemistaan <3 on hirveä tuska miettiä että kaikki uskoo mitä tollaset "naakat" keksii kun innoissaan ryhtyvät nokkimaan. Ne ei välttämättä yhtään ajattele minkälaiset lähtökohdat "uhrilla" voi olla. Joku voi ihan oikeasti hypätä sillalta tollasen kiusaamisen takia jos on jo valmiiksi ihan hajalla

akat osaa kyllä olla hankalia :D En oo vielä ihan noin pahaan törmännyt mulla kyllä se joissakin aikamoista pilkunviilaamista on. Ja kun ekan kerran menin kirppisryhmään niin olihan se aivan vieras maailma, hyvä kun löysin edes kansiot. Että uusia voisi ihan opastaakin aluksi vaikka kuinka on ne sadan kohdan säännöt olemassa :D
Jotkut vaan osaa nipottaa vaikka rennomminkin voisi ottaa vaikkei kaikki meniskään EU:n kirpputoridirektiivien mukaan ;) Kai se suuri "vastuu" ja valta sitten nousee päähän jos luonnekin on valmiiks jo sellainen että pitää jotakin kautta päästä pätemään.

Musta olis ihan mielenkiintoista olla josku yp. mut ei musta kyllä mitään hitleriä sinne sais.

[QUOTE="vieras";28156138]NIMENOMAAN! Ja se on kuulkaa vastuullista työtä valvoa useita satoja käyttäjiä. Ihan ilman palkkaa ja isolla sydämmellä tätä valvojanhommaa puurretaan!!!1 Ehkäpä nämä nurisiat ei ole tehneet koskaan työtä jossa vastuuta ;) Jatketaan Tiia samaan malliin![/QUOTE]

Ei hyvänen aika, nurisiat!! Monta nurisikaa, hmm. :D
Miten voi olla vaikeaa tajuta, että tekijä on tekijä eikä tekiä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;29707129:
Tää on satavarmasti Tampereen MOAV! Niiden yp:n touhu on lähtenyt niin lapasesta, ettei pahempaa ole nähty :D Itse en tee siellä enää mitään kauppaa, mutta seuraan sivusta tätä komediaa (ja niin tekee moni muukin) :D

Hahaa, sama tuli mieleen, hyppäsin kelkasta kun tuli toi että yp:t tsekkaa ilmot ekana ja tietty nyppii päältä parhaat kamat...:D

Annetaan/vaihdetaan, myös Tre, ihan järkkyä toimintaa, varsinkin tää yks ylläpitäjä. Jessus. Tori.fi on niiiin parhautta verrattuna FB-kirppuihin...

[QUOTE="vieras";28156138]NIMENOMAAN! Ja se on kuulkaa vastuullista työtä valvoa useita satoja käyttäjiä. Ihan ilman palkkaa ja isolla sydämmellä tätä valvojanhommaa puurretaan!!!1 Ehkäpä nämä nurisiat ei ole tehneet koskaan työtä jossa vastuuta ;) Jatketaan Tiia samaan malliin![/QUOTE]

Monessa ryhmässä se helvetinmoinen työsarka on kyllä ihan itse ylläpitäjien aiheuttamaa, niillä miljoonalla pilkunhässimissäännöllä.

Kai siinä työsarkaa riittää, jos pitää koko ajan olla päivystämässä että varattiinko tuote nyt kirjoitusmuodossa "Varaan" vai "minulle tämä" vai "voisin ostaa"..... sitten yp:t siellä kilpaa kommentoimassa ja jakelemassa varoituksia vääristä sanamuodoista, eli toisinsanoen häiritsemässä ihmisten kaupantekoa.

Jep jep :( kaveri joutui just todella pahan nöyryytyksen kohteeksi yhessä ryhmässä. Ypt julkisesti ryhmässä kyykyttivät Häntä nimellä ja valehteli kaikenlaista kauheeta. Iso määrä ryhmäläisiä haukkui Hänet siellä julkisesti. Nyt tämä yxäri äiti on niin loppu että pelkään että Hän tekee itselleen jotain peruuttamatonta, yritän auttaa mutta niin vaikean elämän jälkeen mitä kaikkea Hän on kokenut näinä vuosina + että kamelinselkä katkaistaan tälläsellä julkisella nöyryytyksellä on vaikea korjata syviä haavoja :( Toivokaa please Hänen paranemistaan <3 on hirveä tuska miettiä että kaikki uskoo mitä tollaset "naakat" keksii kun innoissaan ryhtyvät nokkimaan. Ne ei välttämättä yhtään ajattele minkälaiset lähtökohdat "uhrilla" voi olla. Joku voi ihan oikeasti hypätä sillalta tollasen kiusaamisen takia jos on jo valmiiksi ihan hajalla

No aika hauras pitää olla, jos on jonkun kirpputorisivuston " nöyryytyksistä" sillalta hyppäämässä. Kyse on kuitenkin asiasta josta on äärimmäisen helppo päästä eroon ja joka ei ole mitenkään olennainen yhtään miltään kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiukan järkeä;30733090:
No aika hauras pitää olla, jos on jonkun kirpputorisivuston " nöyryytyksistä" sillalta hyppäämässä. Kyse on kuitenkin asiasta josta on äärimmäisen helppo päästä eroon ja joka ei ole mitenkään olennainen yhtään miltään kannalta.

Tietyt elämäntilanteet voi tietenkin olla aika rankkoja, ettei siihen mitään ylimääräistä tarvitse.

[QUOTE="joopajoo";30733337]Tietyt elämäntilanteet voi tietenkin olla aika rankkoja, ettei siihen mitään ylimääräistä tarvitse.[/QUOTE]

nimenomaan. Kun on mielentila täyttää vakavan masennuksen tunnusmerkit esim. tavaran putoaminen lattialle voi aiheuttaa monen tunnin itku raivarin. Jos sellaisessa tilassa olevaa henkilöä toiset ahdistelee syyttä ja valehtelee sinusta kaikkea pahaa julkisesti niin että saatat jopa menettää tulevan työpaikkasi sen takia ja osan tuttavistasi, on hermoromahdus varma..ja kaikki vaan siksi että tarvitsit apua (eräässä tapauksessa tämä oli tilanne). Harva ymmärtää mitä masennus todella onkaan jos sitä ei ole itse käynyt kantapään kautta läpi. Toivon että ihmiset osaisivat kaikissa keskusteluissaan ottaa huomioon toisten tunteet. Me ei koskaan voida tietää kuka totisesti kantaa sydämessään suurta tuskaa ja surua tai suunnittelee itsemurhaa. Yksi ilkeä sana voi aiheuttaa totista tuhoa toiselle. "Rakasta lähimmäistäsi kuten tahtoisit itseäsi rakastettavan" <3 Please...Peace . ps. olisimmeko todella valmiita kantamaan sydämissämme vastuun siitä, että tahallinen loukkaava käytöksemme aiheutti toiselle niin suurta surua että jätti henkensä...ihan vain ajatuksena.

nimenomaan. Kun on mielentila täyttää vakavan masennuksen tunnusmerkit esim. tavaran putoaminen lattialle voi aiheuttaa monen tunnin itku raivarin. Jos sellaisessa tilassa olevaa henkilöä toiset ahdistelee syyttä ja valehtelee sinusta kaikkea pahaa julkisesti niin että saatat jopa menettää tulevan työpaikkasi sen takia ja osan tuttavistasi, on hermoromahdus varma..ja kaikki vaan siksi että tarvitsit apua (eräässä tapauksessa tämä oli tilanne). Harva ymmärtää mitä masennus todella onkaan jos sitä ei ole itse käynyt kantapään kautta läpi. Toivon että ihmiset osaisivat kaikissa keskusteluissaan ottaa huomioon toisten tunteet. Me ei koskaan voida tietää kuka totisesti kantaa sydämessään suurta tuskaa ja surua tai suunnittelee itsemurhaa. Yksi ilkeä sana voi aiheuttaa totista tuhoa toiselle. "Rakasta lähimmäistäsi kuten tahtoisit itseäsi rakastettavan" <3 Please...Peace . ps. olisimmeko todella valmiita kantamaan sydämissämme vastuun siitä, että tahallinen loukkaava käytöksemme aiheutti toiselle niin suurta surua että jätti henkensä...ihan vain ajatuksena.

Onko ikinä tullut mieleesi, että joku toinenkin voi olla se masentunut, vaikkapa se kirppisryhmän yp, tai kuka tahansa muu "pärjäävän" näköinen.

Mä en kestä näitä yleisitkijöitä. Jos noin heikoilla jäillä luistelee niin anti mennä sitten. Ei netti ole mikään auttamispaikka. Ja joo, kestän tämän "vastuuni" aivan hyvin.

[QUOTE="Mitämitä";30732979]Millane ihminen tekis tällasta että varastaa toisen avustuksista?[/QUOTE]

Ymmärsit täysin väärin. Kyseessä myyntipalsta, jossa yp tsekkaa ilmoitukset ennen niiden julkistamista. Eli kattelee että josko ois jotain kivaa just hänelle.

En ole puhunut mistään avustuksista, tietääkseni???

Monessa ryhmässä se helvetinmoinen työsarka on kyllä ihan itse ylläpitäjien aiheuttamaa, niillä miljoonalla pilkunhässimissäännöllä.

Kai siinä työsarkaa riittää, jos pitää koko ajan olla päivystämässä että varattiinko tuote nyt kirjoitusmuodossa "Varaan" vai "minulle tämä" vai "voisin ostaa"..... sitten yp:t siellä kilpaa kommentoimassa ja jakelemassa varoituksia vääristä sanamuodoista, eli toisinsanoen häiritsemässä ihmisten kaupantekoa.

Niimpä...ite liityin vasta yhteen ryhmään ja seurattuani ylläpidon keskinäistä vääntöä sallituista sanamuodoista ja kilometrin pitusesta säännöstöstä, taidan erota samantien...

Yhteistyössä