Facebook kirppariryhmien yp:t ja pissan nousu päähän !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erotettu ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erotettu ap

Vieras
Onko muilla kokemuksia Facen kirppareiden yp:den mielivaltaisesta ja suorastaan naurettavasta toiminnasta. Itse myin shampoodlen settiä yhdellä reilun tuhannen ihmisen kirpulla. Unohdin kirjoittaa puhelinkuva tekstiin, en ollut enää sinä päivänä koneella ja seuraavana päivänä en kuulunut enää ryhmään. Asiaa tiedusteltuani minulle sanottiin,että rikon sääntöjä ja asiasta huomautettiin ja en reagoinut. Potkut tuli :D Siis ovatko nämä ylläpitäjät 24/7 koneella ja tavoite on vaan saada nupista kaikesta.
Eräs ystäväni erotettiin, koska hän ei osannut ladata kuvia kansioon,ei puhettakaan,että yp olisi neuvonut. Pois vaan ja oli sanottu,että ei kannata pyrkiä uudelleen. Yp:llä siis eri kirppujen yp:llä on lista ihmisistä, joita ei enää hyväksytä mihinkään.
Huijarit ovat asia erikseen, mutta tälläiset tapaukset. Kyllä on kusi noussu päähän :(

Lisäksi yp:t itse toimivat miten haluavat. No Rules omassa toiminnassa. Löysin myös kirpun, johon liityin ja siellä on yp:nä ihminen, joka nimellä mainittuna erotettiin syksyllä toiselta kirpulta.
Kummaa touhua. huutonet kunniaan :)

Olen itse yhden ryhmän ylläpitäjä. Sääntöjä on noudatettava, muutoin ylläpitäjät saavat selvitellä rehellisten ja vähän vähemmän rehellisten ihmisten kauppoja. Ikävää,että koet tulleesi väärin kohdelluksi. Mistähän listoista sinä puhut ? Ei meillä ainakaan sellaisia ole.

Joitakin sääntöjä on pakko olla, varsinkin jos ryhmän koko alkaa paisua tuhansiin. Itsekin olen kyllä yhden paikkakunnan kirpparia seurannut, jossa yp on kirjaimellisesti pilkunnussija pahimmasta päästä. Hänen kommenttejaan ja sääntöjen muuttelua jne. seuratessa en yhtään ihmettele, miksi ukot ovat alkaneet perustaa omia kirpputorejaan faceen :D

Hauskinta on seurata sivusta, kun yksi yp sanoo että tuo tekee väärin, vaikka toinen yp on just vartti sitten neuvonut toimimaan sillä lailla. Ts.eivät tiedä itsekään mitä pitäis tehdä ja mitä ei :D

Olen aika monen naamakirjakirpun jäsen, enimmäkseen hommat toimii hyvin, mutta muutama olemattoman vallan sokaisema pikkuhitleri-yp on osunut kohdalle.

Ja ne säännöt joissain paikoissa; "ei saa kirjoittaa tämä, pitää kirjoittaa että mulle" jne. Omfg, ei se kaupankäynti NIIN vaikeaa ja vakavaa ole.

Sen verran vielä haluan sanoa,että jos säännöt ym. eivät ole mieleesi. Perusta oma ryhmä. Huomaat varmasti ajan kuluessa, että niitä sääntöjä on pakko olla, että homma toimii ja todellakaan en puhu mistään pilkunviilaamisista yms. vaan ihan selkeästi kuvien sääntöjen mukaisesta laittamisesta. Todellisen nimen käyttämisestä ym. Homma pitää yrittää pitää REHELLISENÄ !

Voisko joku sanoa, missä kirpus noita hitlereitä ei oo eli missä pystyy järkevästi käymään kauppaa?

No miksei niitä sääntöjä voi ensin lukea ja vaikka kysyä ennalta joltain toiselta fabo-konkarilta neuvoja esim. sen kansion luomiseen?

[QUOTE="Tiia";28156110]Sen verran vielä haluan sanoa,että jos säännöt ym. eivät ole mieleesi. Perusta oma ryhmä. Huomaat varmasti ajan kuluessa, että niitä sääntöjä on pakko olla, että homma toimii ja todellakaan en puhu mistään pilkunviilaamisista yms. vaan ihan selkeästi kuvien sääntöjen mukaisesta laittamisesta. Todellisen nimen käyttämisestä ym. Homma pitää yrittää pitää REHELLISENÄ ![/QUOTE]

NIMENOMAAN! Ja se on kuulkaa vastuullista työtä valvoa useita satoja käyttäjiä. Ihan ilman palkkaa ja isolla sydämmellä tätä valvojanhommaa puurretaan!!!1 Ehkäpä nämä nurisiat ei ole tehneet koskaan työtä jossa vastuuta ;) Jatketaan Tiia samaan malliin!

Meidän alueen MOAV on ihan järkyttävä paikka nykyisin. Siellä voi ostaa vain ja ainoastaan VARAAN-sanalla. Mikään muu ei ole hyväksyttävä. Yp myös hyväksyy kansiot, eli pahimmassa tapauksessa odottelet pari päivää kansion ilmestymistä näkyville. Ennen oli tosi hyvä ja toimiva paikka (tavaraa sain menemään tosi nopeasti), mutta nykyisin ei :kieh:

Meidän alueen MOAV on ihan järkyttävä paikka nykyisin. Siellä voi ostaa vain ja ainoastaan VARAAN-sanalla. Mikään muu ei ole hyväksyttävä. Yp myös hyväksyy kansiot, eli pahimmassa tapauksessa odottelet pari päivää kansion ilmestymistä näkyville. Ennen oli tosi hyvä ja toimiva paikka (tavaraa sain menemään tosi nopeasti), mutta nykyisin ei :kieh:

Siis just tällästä mielivaltasta käytöstä. Minäkin kysyin, kuinka kuva laitetaan kansioon, oli myöhäistä kuulemma enää kysellä. Olin erotettu. Ehkä perustan oman ryhmän, jossa saa myydä ja ostaa ja en puutu toisten kauppoihin.

Muksujen merkkivaatekirppujen yp:t on toisista ryhmistä erotettuja ylläpitäjiä. En nyt ihan ekana sinne suuntaisi tai ehkä juuri sinne, jos ei säännöt kiinnosta :D

Muutamissa kirppareissa on sellaisia sääntöjä, että on lähes tulkoon istuttava koneella kun velvoitetaan vastaamaan kohteen kysymyksiin yms. paskaa.
Usein ne YP:t on lasten vaatteisiin kilahtaneita "kotiäitejä" joilla on ilmeisesti aikaa istua koneella kokoajan.

No miksei niitä sääntöjä voi ensin lukea ja vaikka kysyä ennalta joltain toiselta fabo-konkarilta neuvoja esim. sen kansion luomiseen?

Facebookin Äänekosken Ostetaan/Annetaan/myydään kirppis on kans täynnä noita ylläpidon hitlereitä! Ei heillä varmaan muuta elämää ole, kun kytätä, millon joku tekee SÄÄNTÖVIRHEEN. En nimittäin enää uskalla ostaa enkä myydä kyseisellä kirpulla mitään, kun heti tulee komettia HIRVEILLÄ CAPS LOCK-KIRJAIMILLA HUUTAEN, JA MILJOONALLA HUUTOMERKILLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maailmahan se siihen kaatuu, jos laitan tuikkukupin myyntiin ja unohdan kirjoittaa, että Kännykkäkuva.. -.- Palautettakaan ei voi suoraan antaa, kun heti lentää pihalle!

Ja vielä tuosta meidän MOAV- kirppiksestä. Siellä pitää reunuspaikkakuntalaisten kuljettaa kotiovelle tuote silloin kun ostajalle sopii, yvv pitää laittaa 2h kuluessa varaamisesta (mä kyllä laitan aina heti), ja kaupat pitää tehdä loppuun 3 vrk sisällä.

Minulla on hyvin kauppa käynyt ainakin yhdellä tässä mainutulla kirpparilla, eikä ole ongelmia ylläpidon kanssa, mutta välillä on toisten jäsenten kanssa saanut epäuskoiset huutonaurut.

Yksi kerran laittoi kysymättä lisää kuvia ihan muista vaatteista inboxiin niin, että niitä kuvia oli varmaan viitisenkymmentä. Sanoin, että tarvitsen vain tämän yhden takin, kiitos en ota muuta ja menin nukkumaan. Aamulla huomasin että minua oli huudeltu paitsi ryhmän seinällä (Phoebsi Plussalainen, tarkista yv:t HETI kansioista MUUT) ja siinä kuvan alla myös, johon olin vastannut että otan tämän.

Samoin jos ei kahdeksaan tuntiin esimerkiksi ole käynyt Facebookissa niin ollaan kyselemässä perään. Olen sanonutkin, etten asu täällä :D

itse minut on myös erotettu muksujen merkkituotekirpulta ja syynä oli ihmisten kateus.
yht äkkiä olinkin hujari ja myyn P****kaa en jaksa sen enempää alkaa provosoimaan asiasta,mutta tästä kirpputorista eiole mitään positiivista sanootavaa saatika ylläpitäjistä
Nim huutonetin tehomyyjä hy villä pisteillä joten eiköhän se kerro jotakin :-)

On kokemusta. Väittivät minun kieroilleen mitä en tehnyt. Kauheata syyttelyä ja vänkäämistä, mua ei kuunneltu yhtään, ei otettu kuuleviin korviin selitystä. Ja siis kyse niin tyhmästä asiasta että väittivät minun laittaneen mieheni asialle ja kommentoimaan mun julkaisua jotta se nousis ylös siellä.. Liian aikaisin siis, ei ollut mennyt 24h. Pari tuntia vaille muistaakseni. Ja niin, minun veljeni oli kommentoinut sitä ihan huumorilla!! Lähdin pois kun en kestänyt sitä ylimielisyyttä ja hitlerimäistä alistamista. Sivusta lukenut sitten vaan ja ihan samoin käyttäytyy muitakin kohtaan.

Mä sain huomautuksen yhdellä kirppiksillä et kuvassa pitää olla kuukausi ja vuosiluku mukana, siinä vaiheessa oli pakko kommentoida et olettaisin merkinnän 02/13 kertovan tarpeeksi, mutta toki voin lisätä 20 tekstiin jos ei muuten teksti aukea lukijoille

Yhteistyössä