Sairaalakassin sisältö, onko yhtään järkevä?

  • Viestiketjun aloittaja pakkauskoko
  • Ensimmäinen viesti
pakkauskoko
H-hetki käsillä ja oon pakkaillu sairaalakassia etukäteen. Onko mitään tolkkua?
- omia vaatteita (löysät housut, leggarit, pari imetys t-paitaa, toppi)
- imetysliivit x2
- villasukat
- liivinsuojia (kesto)
- hygieniavälineet
- käteistä
- myslipatukoita ja pari pillimehua + salijuomapullo vedelle, kuulemma kätevä jos joutuu kummallisissa asennoissa salissa olemaan niin siitä saa juotua miten päin vaan
- kännykän laturi

Vauvalle
- kantoliina
- kotiintulovaatteet (mies tuo kun lähdetään)

Miehelle
- vaihto t-paita
- iso paita johon mahtuu vauva sisälle iho-kontaktiin

Vielä pakattavaa mitä tulee mieleen
- ipad + laturi
- kamera


Mitä tuumitte? :)
 
pakkauskoko
Kiitos vastauksistanne! Huulirasva on tossa hygieniavälinepussukassa :) Ajattelin käyttää mahdollisimman paljon omia vaatteita, sairaalan kuteet on musta päällä ihnottavia ja hiostavia, jouduin kerran niitä käyttämään enkä toiste mielelläni pitkiä aikoja niissä hengailisi. :)
 
pakkauskoko
Hei, käteistä laskin pikkukukkaroon nyt 20€ ja risat päälle. Mies voi käydä nostamassa lisää tietenkin jos tuntuu ettei riitä. :) On esikoinen kyseessä juu. Hyvä vinkki, eipä pahitteeksi oo jos tulpat mukana! :)
 
pakkauskoko
Effemy, pakkasin siihen hammasharja, matkakokoisen tahnan, ponnareita ja panta, pienen Decubal tuubin omalle iholle, huulirasva, lanoliini, hiusharja, matkakokoinen shampoo ja höylä. Tiedän höylän aiheuttavan huvitusta mut inhoon sänkeä kainaloissa ja siis sitä varten mukana :D Lähdön hetkellä toivon muistavani heittää kassiin vielä dödön mukaan. Mitä sä oot pakannut? Jos sais siitä ideoita puuttuuko vielä jotain :)
 
  • Tykkää
Reactions: Effemy
"yhdenäiti"
Ilmeisesti et halua käyttää sairaalavaatteita. Itselläni oli omat sandaalit mukana. Sairaalakengät on kamalat. Kantoliina ei varmaan tule käyttöön vielä sairaalassa, kun vauvan käsittely on muutenkin hakusessa. Minulla oli valmiiksi pakattuna pikkukassi itselle ja toinen kassi, jossa oli tavarat, jotka otetaan jos saadaan perhehuone. Kotona oli lisäksi vauvan kotiutumisvaatteet kaukalossa miehen helposti löydettävissä. Ei saatu perhehuonetta, joten hyvä, ettei tavaraa ollut liikaa.
Kameran paristot tai laturi on myös hyvä olla. Korvatulpat, jos huonetoverit häiritsevät.
 
Enpä vielä mitään mut suunnitellut oon jo. Noita samoja mut täytyy kans kirjottaa toi höylä isolla lapulle kun itsekään en siedä sänkeä kainaloissa :D Korvatulpat mulla kanssa on listalla kun jostain luin et saattaa tulla tarpeen. Onneks on aikaa vielä miettiä. Onnea pian edessä olevaan koitokseen =)
 
vierass
Jätä ne omat vaatteet suosiolla. Ne sotkeentuu kuitenkin, kun maito, veri ja hiki valuu. Ensimmäisen kanssa ne voivat helposti sotkeutua pissaan ja kakkaankin, kun siirtelee vauvaa pesupisteeltä hoitopöydälle. Sairaalan vetimet on helppo vaihtaa toisiin ja heittää likaantuneet muiden pestäväksi.

Yhtenä yönä meni niin vaatteet kuin sänkykin uusiksi, kun kaikki nesteet lähti liikkeelle ja kaikki oli niin märkää kuin olisi ämpäristä kaadettu vettä. Villasukille ei mitään käyttöä olisi ollut.
 
Ihan hyvä
Minullakin oli omat tossut mukana. Mutta niiden pitää olla pestävät, muuten kannat kaikki mikrobit kotiisi sairaalasta.

Ja pidin pääosin omia vaatteita, sairaalahousuja pidin jalassa kun olivat parhaat sektion jälkeen. Samoin ne ihanat verkkoalushousut, ihan parhaat sektion jälkeen, ehkä alatiesynnytyksenkin?
 
pakkauskoko
Yhdenäiti, kiitos!! Olin ajatellut aikaa sitten ottavani Reino- tossuni mukaan ja nyt meinas päästä unohtumaan. Ne siis ehdottomasti vielä pakkaan :)

Bbierass, hehheh, toivon ettei lähtö ole niin myrskyisä ettei ehtisi puhelinta napata mukaan ;)
 
Ihan hyvä
Ja vaikka joku onkin sitä mieltä ettei omia vaatteita, niin itse olin tyytyväinen kun olin varannut melko ison fleecetakin mukaan, sellaisen sisällä pidettävän siis. Oli ihan ehdoton.
 
pakkauskoko
Kiva kyllä kuulla vähän kokemuksia noiden omien vaatteiden käytöstä, ei ehkä oo itellä ihan realistiset kuvat siitä eritemäärästä. Vielä. :D
Ja hyvä huomio toi että pestävät tossut, täytyy tää tossuasia pohtia vielä!

Effemy, kiitos ja tsemppiä sullekin loppuraskauteen ja tietenkin itse koitokseen!! :)
 
Bbierass
Kiva kyllä kuulla vähän kokemuksia noiden omien vaatteiden käytöstä, ei ehkä oo itellä ihan realistiset kuvat siitä eritemäärästä. Vielä. :D
Ja hyvä huomio toi että pestävät tossut, täytyy tää tossuasia pohtia vielä!

Effemy, kiitos ja tsemppiä sullekin loppuraskauteen ja tietenkin itse koitokseen!! :)
Sairaalavaatteet on helpot mutta ohan kaameat...kolmen vauvan kanssa olen käyttänyt niitä, mutta nyt jos menisin synnyttään, ottaisin kasan supermukavia omia vaatteita mukaan. Vaikka jonkin oloasun/ yöpaidan/ aamutakin.
 
Effemy, pakkasin siihen hammasharja, matkakokoisen tahnan, ponnareita ja panta, pienen Decubal tuubin omalle iholle, huulirasva, lanoliini, hiusharja, matkakokoinen shampoo ja höylä. Tiedän höylän aiheuttavan huvitusta mut inhoon sänkeä kainaloissa ja siis sitä varten mukana :D Lähdön hetkellä toivon muistavani heittää kassiin vielä dödön mukaan. Mitä sä oot pakannut? Jos sais siitä ideoita puuttuuko vielä jotain :)
HOITOAINE HOITOAINE. Mä unohdin ton ja hiusharjan, oli kaameessa kunnossa fleda ja kamerat vaan kävi vieraitten tulessa katsomaan vauvaa. Meni hetki kotona, että sain takut hiuksista pois.
 
akava
Minullakin oli ajatus käyttää omia vaatteita, mutra lopulta oli aika kätevää kun sai milloin vain hakea "mieleiset" puhtaat vaattet sieltä komerosta ja likaiset siihen huoneessa olevaan pyykkipönttöön. Aika paljon olis tullut kotiin tosi likaista pyykkiä heti kotiuduttua pestäväksi... Lähtöpäivänä olin omilla suihkussa käynnistä asti :) omia sukkia, löysillä varsilla oli. Onneksi, ne sairaalan niin lörppöjä. Ja omat "crocsit". Sai koneeseen kotona ja pihakengiksi. Älä vaan reinoja vie sairaalaan!!! Tai minä en ainakaan haluaisi niitä sieltä enää kotiin ottaa...
 
Kiva kyllä kuulla vähän kokemuksia noiden omien vaatteiden käytöstä, ei ehkä oo itellä ihan realistiset kuvat siitä eritemäärästä. Vielä. :D
Ja hyvä huomio toi että pestävät tossut, täytyy tää tossuasia pohtia vielä!

Effemy, kiitos ja tsemppiä sullekin loppuraskauteen ja tietenkin itse koitokseen!! :)
Se hikoilun määrä mitä ne hormoonit aiheuttaa muutaman päivän synnytyksen jälkeen öisin on jotain ihan uskomatonta, ainakin minulle oli. Piti koko ajan vaihtaa puhdasta päälle. Se tais jotenkin liittyä siihen maidon tuotantoon jos oikein muistan, hikoilin kyllä vielä kotonakin öisin todella pahasti.
 
Puuh
Se hikoilun määrä mitä ne hormoonit aiheuttaa muutaman päivän synnytyksen jälkeen öisin on jotain ihan uskomatonta, ainakin minulle oli. Piti koko ajan vaihtaa puhdasta päälle. Se tais jotenkin liittyä siihen maidon tuotantoon jos oikein muistan, hikoilin kyllä vielä kotonakin öisin todella pahasti.
Entäs se haju!!! Mulla ainakin haisi se hormonihiki niiiiin kamalalle, että olin ihan tyytyväinen, että sai napata puhdasta ylle ja antaa jonkun muun huolehtia siitä likapyykistä :)
 
"Veera"
Yksi vaatekerta omia vaatteita riittää, minusta ne synnärikaavut on oikein kivoja ja käteviä juuri ihokontaktiin, imetyspaitaan on vaikea sitä lasta tunkea sisälle..

Miehelle jos vaan löytyy niin vetoketjullinen collegetakki tai napitettava paita on paras ihokontaktia varten, vauva on helppo sinne sujauttaa ilman toisen apua.

Kertakäyttöliivinsuojia on muutamat kyllä siellä liberolaukussa, kai sitä vielä sairaalassa jaetaan. Tuskin se maito ehtii sairaalassa nousta jos kaikki menee hyvin niin ei niitä kyllä ees tarvi.

Karkkia ottaisin ja kännykän/kameran laturit.
 

Yhteistyössä