Huuto.netistä..kauan odottaisit myyjän postitusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jemilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jemilla

Vieras
Huusin suht kalliin jutun (yli 100e..) ja maksoin sen viikko sitten. Myyjä lupas lähettää viim. sunnuntaina mut ei lähettänyt. Sit lupas lähettää toissapäivänä maanantaina ja lupas laittaa seurantakoodin, ei tapahtunut. Tavara ois pitänyt mulla olla jo tänään siis viim.
Myyjä ei ole oikein vastaillut edes yhteydenottoihin vaikka olen monta spostia pistänyt. Tänään laittoi että anteeksi viivästys, postittaa tänään. Jotenkin en jaksa uskoa. Tosi turhauttavaa. Ärsyttää todella. Minkä palautteen tälle voi edes antaa saamatta itse negaa tms.? Siis jos nyt lähettää tavaran. Jos ei lähetä niin aion tehdä poliisille ilmoituksen ja pian. Mulla on jotenkin huijattu olo jo nyt. Lupaus on lupaus ja olin siinä uskossa et postitus on tapahtunut jo ma eikä ilmoittanut mitään vaikka oli silloin luvannut asian hoitaa.
Huoh. Miltä tämä kuulostaa? Mitä tekisit? Entä palaute? Mitä jos en saa tuotetta esim. pe mennessä?

Millainen palautehistoria myyjällä on? Se yleensä kertoo jo paljon myyjästä. Älä sano, että myyjä on nollapalautteinen tunnistautumaton myyjä, joka myy uusia puhelimia tai muumimukeja. Jos et tänään saa sitä lähetystunnuta, niin pistä viestiä, että että aiot tehdä rikosilmoituksen, jos sitä tunnusta ei tule pian. Anna selkeät, mutta realistiset aikarajat, mihin mennessä pitää mitäkin tapahtua ennenkuin teet sen ilmoituksen. Omat ja lasten sairastelut voivat muuttaa joskus suunnitelmia ja hyvistä aikeista huolimatta ne postitukset voi venyä.

Neutraalia palautetta voi harkita kommentilla, että postitus viivästyi luvastusta.

[QUOTE="huoh";30724636] Ja kuka muka lähettää sunnuntaina?[/QUOTE]

Minä ja moni muu. Tuossa on vajaan sadan metrin päässä kauppa, mistä löytyy niin postin pakettiautomaatti kuin matkahuollon piste. Ei ne sieltä ennen maanantaita lähde eteenpäin, mutta postituksen voin hyvinkin tehdä silloin, jos ostaja on samasta pankkiryhmästä ja maksu näkyy heti tilillä. Eniten kauppoja syntyy viikonloppuisin.

Palautteet pelkkiä positiivisa joita muutamakymmen. On tunnistautunut. Odottelen nyt ainakin perjantaihin mut koodi pitäis tänään tulla. En vaan ymmärrä miksi luvataan jos petetään lupaukset ja itse toimin lupausteni mukaisesti..

Jos myyjä ei antanu mitään syytä siihen ettei oo toiminu luvatusti nii en kauaa odottelis. Tommoset myyjät pilaa koko hemmetin huutsikan idean.. toivon ettei sua oo huijattu mut varaudu siihe.. poliisille vaa ilmotus ellei tän viikon perjantaihi oo kone sulla luvatussa kunnossa.

Onko ne positiiviset palautteet kuinka vanhoja? Vieläkö niistä näkee kohteiden tiedot: eli onko tyyppi ollut myyjänä vai ostajana ja minkä arvoisia tavaroita ollut? Joskus huijarit kerää mainetta ostamalla pieniä halpoja tavaroita ja sitten vasta alkaa itse huijaamaan kun positiivisia palautteita tullut. Onko niissä palautteissa mitään kommenttia tyyliin "hieman hidas postitus mutta muuten OK"? :D

Jotkut vaan oikeesti myös on vähän hajamielisiä tai huolettomampia, eikä pidä niin tärkeenä tollasia asioita, että voihan se olla kyse jostain semmosestakin. Ehkä minä sinuna ainakin siihen perjantaihin odottaisin ja sitten jos ei mitään olisi kuulunut, laittaisin viestiä että jos ei tavara tai rahat tule takaisin XX päivään mennessä, niin rikosilmoitus.

Älä nyt stressaa mistään kostonegoista.

[QUOTE="lolo";30725002]Osta jatkossa postiennakolla ja niin, että on avaus ja tarkistusmahdollisuus. En ikinä uskaltaisi maksaa vieraan tilille 100 e.[/QUOTE]

Maksoin 140e ja kysyin laittaako postiennakolla. Ei suostunut.

Itse en kyllä vielä hermostuisi. Nyt vasta keskiviikko. Itsellänikin tullut joskus viivästyksiä, riittää, että tulee jokin pieni asia ja postiin meno estyy siltä päivältä.

No, tänään tuli postissa paketti. Tässä on vaan se että kohteessa luki et uudenveroinen kuntoluokituksessa mutta itse tuotteessa oli jotain ihme tarrajälkiä(revitty tarra pois ja ei olla otettu tarrajämiä irti vaan on sellainen tahmea n. 3x3cm kohta) sekä siellä missä pitäisi tarra olla kiinni niin repsottaa puoliksi irti. Näistä ei mitään mainintaa kohteessa vaan että uudenveroinen. minkä palatteen kaiken kaikkiaan antaisit? pelkään että saan itse negan tai neutraalin jos annan muuta kuin positiivisen?

No, tänään tuli postissa paketti. Tässä on vaan se että kohteessa luki et uudenveroinen kuntoluokituksessa mutta itse tuotteessa oli jotain ihme tarrajälkiä(revitty tarra pois ja ei olla otettu tarrajämiä irti vaan on sellainen tahmea n. 3x3cm kohta) sekä siellä missä pitäisi tarra olla kiinni niin repsottaa puoliksi irti. Näistä ei mitään mainintaa kohteessa vaan että uudenveroinen. minkä palatteen kaiken kaikkiaan antaisit? pelkään että saan itse negan tai neutraalin jos annan muuta kuin positiivisen?

Riippuu paljon siitä mistä tavarasta on kyse. Jos astiasta on kyse, niin kyllä sitä tarrajälkineenkin voi uudenveroiseksi sanoa, ne saa itse poisteltua. Jos taas on kyse vaikka jostain, missä on joku huokoinen pinta ja mistä niitä tarrajälkiä ei oikein saa poisteltua, niin silloin voi valittaa.

Yhteistyössä