Yli ysin keskiarvot koulussa, mitä teistä tuli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
KA 9,5. Suntio nykyään. Äiti leipoi musta suvun ekaa ylioppilasta mut ei kiinnostanu lukeminen. Luin puoliksi hoitajaksi ja totesin ettei ole mun ala, keskeytin. Siivosin jonkun aikaa ja hoidin lapsia, sitten sain omia ja päädyin kirkkoon töihin.

KA 9,6 yläasteella, sen jälkeen huippulukio ja useita laudatureita. Yliopistoon ekalla alalle, johon otetaan vuosittain vain yhden käden sormilla laskettava määrä opiskelijoita sadoista hakijoista. Valmistuminen todennäköisesti 21 vuotiaana ja tohtorikoulutukseen pääsisin heti, jos haluaisin.

[QUOTE="Veka";30717586]KA 9,6 yläasteella, sen jälkeen huippulukio ja useita laudatureita. Yliopistoon ekalla alalle, johon otetaan vuosittain vain yhden käden sormilla laskettava määrä opiskelijoita sadoista hakijoista. Valmistuminen todennäköisesti 21 vuotiaana ja tohtorikoulutukseen pääsisin heti, jos haluaisin.[/QUOTE]

Onko sulla kiire johonkin?

Oletko tutustunut missään vaiheessa tähän tekstiin:
World renowned scientist lost his job when he warned about GE foods - The Pusztai case

Kannattaa miettiä tarkkaan, mille omistautuu.

Maisteri, asiantuntijatyössä, palkka vähän yli suomalaisten keskipalkan.
Lääkäriksi olisi kyllä pitänyt lukea, mutta ei sitä sillon nuorena tajunnut. Olis taatusti töitä ja hyvä palkka.

Keskiarvo oli 9,6. En opiskellut lukion jälkeen mitään. Olin töissä siihen saakka, kun sain lapset, viitisen vuotta lasten kanssa kotona ja nykyään olen yrittäjä.

[QUOTE="noo";30717668]Maisteri, asiantuntijatyössä, palkka vähän yli suomalaisten keskipalkan.
Lääkäriksi olisi kyllä pitänyt lukea, mutta ei sitä sillon nuorena tajunnut. Olis taatusti töitä ja hyvä palkka.[/QUOTE]

Ollos huoleton, ei lääkärinäkään hyville palkoille pääse jos ei ole valmis tekemään ihan jumalattomasti töitä ja kantamaan myös jumalattomasti vastuuta sekä ottamaan jumalattomasti paskaa niskaan.

Tavallisten ihmisten työmäärällä pääsee korkeintaan tavallisten ihmisten palkoille, siis tavallisten fiksujen, eli tohon vähän yli suomalaisen keskipalkan.

Tiedän koska olen tehnyt elämässäni säädöt näin. Mahdollisuuksia olis toki keskittyä tienaamiseen, koskapa kansakuntamme on kasvatettu nyt niin, että joka niemeen notkoon ja saarelmaan ja joka ihmisen viekkuun aamuun illoin ja öin tarvitaan omalääkäri sekä hänen tuekseen leegio erikoislääkäreitä joka hetkeen. Tarve siis olisi hirmuinen. Olen kuitenkin valinnut tekemiseni itselleni mielekkäistä asiantuntijatehtävistä ja työmääränikin siedettäväksi enkä myöskään tee töitä sunnuntaisin enkä päivystä.

Keskiarvoni oli peruskoulusta 9,6 ja lukiosta 9,2. Ylempiä korkeakoulututkintoja yhteensä 3.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;30717690:
Ollos huoleton, ei lääkärinäkään hyville palkoille pääse jos ei ole valmis tekemään ihan jumalattomasti töitä ja kantamaan myös jumalattomasti vastuuta sekä ottamaan jumalattomasti paskaa niskaan.----

Tiedän koska olen tehnyt elämässäni säädöt näin. Mahdollisuuksia olis toki keskittyä tienaamiseen, koskapa kansakuntamme on kasvatettu nyt niin, että joka niemeen notkoon ja saarelmaan ja joka ihmisen viekkuun aamuun illoin ja öin tarvitaan omalääkäri sekä hänen tuekseen leegio erikoislääkäreitä joka hetkeen. Tarve siis olisi hirmuinen. Olen kuitenkin valinnut tekemiseni itselleni mielekkäistä asiantuntijatehtävistä ja työmääränikin siedettäväksi enkä myöskään tee töitä sunnuntaisin enkä päivystä.

Mitä tarkoittaa "mielekkäistä"?

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Ravinnon merkitys suolistosairauksiin!

Tämä on hirvittävän vakava kysymys sitten.

[QUOTE="paula";30717733]Mitä tarkoittaa "mielekkäistä"?

Crohn ja Colitis ry - CCAFIN - Ravinnon merkitys suolistosairauksiin!

Tämä on hirvittävän vakava kysymys sitten.[/QUOTE]

"Synonyymit sanalle mielekäs

tahallinen, järjellinen, järkevä, looginen, ymmärrettävä, tarpeellinen"

Ja jos tuon mielekäs -sanan eteen liittää (kuten tein) sanan "itselleni", niin siitä voinee päätellä, että mielekäs on kullekin henkilökohtainen asia.

Linkkiäsi en avannut. Ei kiinnostanut.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri;30717741:
"Synonyymit sanalle mielekäs

tahallinen, järjellinen, järkevä, looginen, ymmärrettävä, tarpeellinen"

Ja jos tuon mielekäs -sanan eteen liittää (kuten tein) sanan "itselleni", niin siitä voinee päätellä, että mielekäs on kullekin henkilökohtainen asia.

Linkkiäsi en avannut. Ei kiinnostanut.

Siinä kuulitte, muut!

Tiedoksi vaan, ettei siellä mun tekstiä ole sanaakaan, ne on tuolla:
Kemikaalikimara-

Kiitos vastauksesta kuitenkin.

Kaksi yliopistotutkintoa, teen luokanopettajan töitä, koska työ sopii minulle ja pidän siitä. Monet ei arvosta, mutta en välitä siitä, pidän lapsista ja työpäivät ovat inhimilliset verrattuna moniin aloihin, esimerkiksi juristinhommat, joissa pitää tehdä usein kymmentuntista päivää. Ylenemismahdollisuuksia ei juurikaan ole, ja palkka on noin suomalaisen keskiansion verran. Olen valinnut pienen koulun, jossa on kotoisa kyläkoulumainen tunnelma.
Aikanaan opo suositteli hakemaan insinööriksi. En tiedä, olisiko pitänyt.

Erikoishammaslääkäri. Kovaa työtä, hyvä palkka, olen tyytyväinen. Ja kyllä, peruskoulu oli liian helppo ja opetti laiskottelemaan, tästä väärästä asenteesta piti myöhemmin tietoisesti pyrkiä eroon.

Ka 9.1, kävin lukion ja ammattikorkeakoulun. Koulutukseltani olen sosionomi ja työskentelen lastentarhanopettajana. Tykkään työstäni, palkka voisi toki olla hieman parempi.

Yliopisto-opettaja, tohtorin tutkinto siis tehty. Väittelemisen jälkeen vielä mietin, että haluaisin professoriksi, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen, että tämä on sopivan leppoisaa mulle. En siis aio ryysätä ylemmäksi.

Mutta luokkamme oli täynnä nörttejä ja perus yliopisto kamaa heistä tuli .melkein kaikki siis yliopistossa eri aloilla.

Luokan pahimmasta nörtista tuli lääkäri ja parhaasta kaveristani medianomi, ka ei kai ihan 9. Myös mm. Valokuvaaja-journalisti, taidehistorioitsija, terveydenhoitaja, biologisti, mutta suurin osa meni yliopistoon.

Ryhmäavustaja päiväkodissa. Ihan kiva työtä sinänsä, mutta palkka saisi kyllä olla paljon parempi ja työsopimukset jatkua myös yli kesän (grrr...).

Mt-ongelmat estävät nykyään opiskelun aika täysin, niin hyödyllistä kuin se ammatin hankkiminen olisikin. Yliopistosta ja amk:sta ei ole mitään toivoa niiden edellyttämän itsenäisen pänttäämisen ja kirjoitustyön määrästä johtuen. Mutta ehkä esim. lähihoitajan tutkinnon pääsisin onnistuneesti suorittamaan joskus, 10-15 vuoden sisään tai jotain...

Yhteistyössä