Keksi sanalle hoikka joku muu synonyymi, kuin laiha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ökökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ökökö

Vieras
Olen ruvennut inhoamaan kyseistä sanaa ihan olan takaa ja en halua minusta sanottavan niin koskaan. Tarvitsisin jotain synonyymejä sanalle hoikka. Muita, kuin sana laiha.

Sorja on mielestäni mukava adjektiivi.

Käytän sitä yleensä hoikan sijasta, koska "hoikka", "hoikistunut" kuulostaa ihan siltä kuin ois vedetty pintti ykkösellä alas ja sitten on iskenyt hikka.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="Paras";30716670]Paras synonyymi on ehdottomasti mielestäni "siro".[/QUOTE]

Minä olen siro mutten ole laiha. silti sanotaan siroksi koska olen pieni ja hentoluinen.

no google tarjoaa toinen toistaan parempia synonyymejä :D

epätäydellinen, hento, hintelä, hoikka, köyhä, kehno, kuiva, kuivakka, luiseva, mehuton, mitätön, niukka, ohut, puiseva, puutteellinen, rasvaton, vaatimaton, vajavainen, vähäinen, väritön, vetelä, voimaton, heikko, siro, hieno, ponneton, mieto, laihahko, nälkiintyneen näköinen, solakka, hoikka, kallistaa, kallistua, nojata, nojautua, petite, lepto-, gaunt, sorja, maigrir, laimistua

Joo ei hoikka ja laiha ole sama asia, eikä hoikka ole "luuviulu", "kuivan kesän orava" tmv. kenenkään muun kuin mielisairaan läskin mielestä.

Ja ei, en implikoi, että lihava olisi mieleltään sairas vaan tarkoitan lihavaa, jonka todellisuudentaju on hämärtynyt ja joka tosissaan kuvittelee hoikkien olevan jotain luukasoja ja lihavien terveesti kurvikkaita.
Sama ilmiö siis kuin anorektikoilla, mutta toisinpäin. Vääristynyt kehonkuva.

Joo ei hoikka ja laiha ole sama asia, eikä hoikka ole "luuviulu", "kuivan kesän orava" tmv. kenenkään muun kuin mielisairaan läskin mielestä.

Ja ei, en implikoi, että lihava olisi mieleltään sairas vaan tarkoitan lihavaa, jonka todellisuudentaju on hämärtynyt ja joka tosissaan kuvittelee hoikkien olevan jotain luukasoja ja lihavien terveesti kurvikkaita.
Sama ilmiö siis kuin anorektikoilla, mutta toisinpäin. Vääristynyt kehonkuva.

Tai se oikeasti pari kiloa normipainon yläpuolella oleva kauhistelee olevansa tosi lihava. Vaikka minusta se määre koskee vaikka minua jolla on todella liikaa kiloja. Tai se hoikka määrittelee sen samaisen valaaksi jolla on vain muutama lisäkilo normirajaan. Kuka tahansa joka näkee tilanteen vääristyneenä. Mutta että minusta laiha on selkeästi rajan alapuolella kun luut näkyy. Hoikka on normaalipainossa kuitenkin. Eikä keho meillä kaikilla ole samanlainen, joku on kurvikas saman kokoinen kun toinen tasasempi samoilla mitoilla. Minusta ei koskaan tule siroa vaikka olisin miten normipainossa. Kroppa on sen mallinen.

Yhteistyössä