Työssäkäyvät yksinhuoltajat - tuloja ja menoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viers
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viers

Vieras
Ihan noin karkeesti ottaen siis paljonko maksatte asumisesta eli saatteko minkä verran asumistukea? Mitä muita kuluja? Sähkö? Vesi? Paljonko saatte palkkaa jne?

Tahtoisin vähän hahmottaa sitä paljonko rahaa on käytettävissä.

Vuokra 600€+vesi ja sähkö n.70€/kk. Palkka nettona n.1650€ eikä senttiäkään asumistukea. Yksi lapsi josta lapsilisä ja elarit 150€. Pärjätään oikein hyvin.

Palkka nettona 2700€, lisäksi kahdesta lapsesta elatusmaksut ja l.lisät n. 600€.

Lainanlyhennys ja muut okt:n menot kuukaudessa n. 1200€. Muut laskut vaihdellen reilu 1000€. Loppu sitten ruokaan sun muuhun.

Mitään as.tukia tai sellaisia ei saada.

Kelan laskuriin, kun syötän tiedot niin ainakin antaa summan. Tulot aavistuksen paremmat kuin sulla, mutta vuokra olis todennäköisesti ehkä kovempi ja lapsia on kolme.

Mä saan palkkaa noin 1800e kuussa. Lisäksi asumistukea 250e, lapsilisiä 300e ja elareita 300e. Vuokra 1000e. Lisäksi auton kulut, sähkö, puhelimet, vakuutukset, netti, lainoja.......Riittää elämiseen mutta ei me kovin leveästi eletä.

Tulot; palkka, joka vaihtelee lisien ja km-korvausten mukaan n. 1700 - 2000€ välillä + lapsilisä + elatusmaksu (kelan minimi). Muita tukia ei tule "liian hyvien tulojen" ja "liian alhaisten" asumismenojen takia. Menoja normit okt:n asumiskulut (sähkö -> mulla sähkölämmitys, vesi, jäte, vakuutukset ym. ym.) + auton kulut ja muut laskut. Pärjätään, mutta ei tässä kroisokseksi sentään pääse tulemaan. Mä kanssa ihmettelen jatkuvasti tuota, että miksi porukka luulee, että pelkkä yh-status riittää asumis- ja toimeentulotukiin...?? Ja että niitä vieläpä voi nostella ihan rajattomasti..