Voinko minä ottaa isäni taloon kotivakuutuksen?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Isä ei halua tai kykene vakuuttaa taloaan, joten voinko minä ottaa lapsuudenkotiini eli tähän isän asuntoon kotivakuutuksen? Pelkään, että jos taloa ei vakuuteta, niin käy todella huonosti esim. vesivahingon tai vaikka tulipalon sattuessa.
 
Et voi jos talo ei kerran ole Sinun. Jokainen vakuuttaa (tai jättää vakuuttamatta) oman omaisuutensa.
Laskun voit tietenkin maksaa, sitähän ei kenenkään tarvitse tietää kuka maksaa. Mutta jos isälläsi on luottotietohäiriöitä niin ei saa vakuutusta tehtyä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos isäsi luottotiedot ovat kunnossa niin menkää yhdessä vakuutusyhtiöön ja tehkää se vakuutus, maksaahan voit vakuutuksen kuten edellä sanoin. Vai eikö isäsi suostu lähtemään? Vaikka lääkärirreisun yhteydessä?
 
ap.
Jos isäsi luottotiedot ovat kunnossa niin menkää yhdessä vakuutusyhtiöön ja tehkää se vakuutus, maksaahan voit vakuutuksen kuten edellä sanoin. Vai eikö isäsi suostu lähtemään? Vaikka lääkärirreisun yhteydessä?
Joo, ei suostu lähtemään kotoaan minnekään. Ei käy lääkärissäkään. Ruokaostoksetkin tulee suoraan kotiin. Enkä tosin tiedä onko luottotiedotkaan kunnossa.

Isossa pulassa ollaan, me kaikki, jos isän kodille käy jotain. :(
 
No niinhän minä kirjoitin.

Tarkoitin kuitenkin sitä, että minne isän sitten majoittaa... ei suostu lähtemään kotoaan minnekään, ei minun luokseni eikä sairaalaan. Ei suostuisi edes väliaikaiseen majoitukseen meille eikä muuallekaan. Olisi minullakin suuri huoli isästä, kun on jo nytkin. :(
Vittu, kys se niin vaan on, että isäs saa tuhota omaisuutensa miten haluaa, eikä sulla ole siihen mitään valittamista.
 
vierass
Jos talosta on kyse, niin ei kotivakuutus riitä, se korvaa vain irtaimiston. Taloon tarvitsee kiinteistövakuutuksen.

Ja nykyään onnistunee hankkia ne netin kautta. Sinä saat maksaa ne isäsi puolesta, jos haluat, ei sitä kukaan estä.
 
ap.
Jos talosta on kyse, niin ei kotivakuutus riitä, se korvaa vain irtaimiston. Taloon tarvitsee kiinteistövakuutuksen.

Ja nykyään onnistunee hankkia ne netin kautta. Sinä saat maksaa ne isäsi puolesta, jos haluat, ei sitä kukaan estä.
Eli voin ottaa kiinteistövakuutuksen (joka sisältää irtaimiston?) omalla nimelläni ja maksaa sen? Vai pitääkö se ottaa isän nimellä? Eikö se silloin ole jotenkin laitonta?
 
nnnn
Mutta onko talo todella isäsi? Ettei äitisi ole kuollut...?

Ja mitäpä jos surkuttelun sijaan yrittäisit tukea isää. Se että hän tiluuttaa ruuan suoraa kotia on yleensä hyvä asia.
Isälläsi on koti, sähköt, vettä, ruokaa. Asiat on aika hyvin. Mitä siinä kenenkään tarvii surkutella miten kauheessa tilanteessa muka on.
Siis miks johonkin tilapäis asutukseen??? Pois omasta kodista?
 
ap.
Mutta onko talo todella isäsi? Ettei äitisi ole kuollut...?

Ja mitäpä jos surkuttelun sijaan yrittäisit tukea isää. Se että hän tiluuttaa ruuan suoraa kotia on yleensä hyvä asia.
Isälläsi on koti, sähköt, vettä, ruokaa. Asiat on aika hyvin. Mitä siinä kenenkään tarvii surkutella miten kauheessa tilanteessa muka on.
Siis miks johonkin tilapäis asutukseen??? Pois omasta kodista?
Mistä niin ajattelit että äiti olisi kuollut? Ei, hän ja isä on eronneet aikoja sitten.

Talo on isän nimissä. Koti on vielä, sähkötkin koska minä maksoin laskun. Ruokaa on koska MINÄ tilaan sen hänelle, itse ei muuten söisi mitään...

Ja JOS jotain kävisi, niin sitten pitäisi miettiä tilapäistä majoitusta. Jos ei ole vakuutusta, joka sen korvaisi.
 
Petos
Mun nenään tässä haisee vakuutuspetoksen valmistelu. AP haluaa varmistaa, että sairaan isänsä talo on vakuutettu ja haluaa tuikata sen tuleen heti kun se vaan on mahdollista mahdollisten vakuutusrahojen toivossa.
 
sairaanhoitajatar
Voisit ottaa yhteyttä isääsi hoitavaan lääkäriin ja sosiaalityöntekijään. Tilanteessa voisi miettiä, onko isäsi kykenevä hoitamaan asioitaan ja tarvitseeko hän (väliaikaista?) edunvalvontaa. Minusta tilanne on paljon vakavamman ja huolestuttavamman oloinen kuin pelkän vakuutuksen hankkiminen...
 
"jooo"
Ota yhteyttä sos.toimistoon tai soita lääkärille ja maistraatin kautta isäsi edunvalvonnan alaisuuteen. Meillä isä samanlainen,tosin alkoholisti. Me lapset on hoidettu hänen asioita jo useita vuosia ja nyt sit tehtiin edunvalvonta sopimus eli asiat helpompi hoitaa ihan virallisesti. Kannatan.
 
[QUOTE="jooo";30694164]Ota yhteyttä sos.toimistoon tai soita lääkärille ja maistraatin kautta isäsi edunvalvonnan alaisuuteen. Meillä isä samanlainen,tosin alkoholisti. Me lapset on hoidettu hänen asioita jo useita vuosia ja nyt sit tehtiin edunvalvonta sopimus eli asiat helpompi hoitaa ihan virallisesti. Kannatan.[/QUOTE]

Vai niin, eli sun mielestä isukki pakkohoitoon ja holhoukseen, jotta ap saa myydä isukkinsa talon, jolla kuittaa oman kulutusjuhlansa velkoja. :headwall:
 
"carelia"
Soita vakuutusyhtiöön ja kerro, että haluat ottaa isäsi taloon kotivakuutuksen ja maksaa sen, koska isälläsi ei ole siihen varaa. Siinä se. Olen ottanut ja maksanut toiselle ihmiselle kotivakuutuksen ja ei tarvinnut mitään suostumuksia. Kotivakuutus sisältää kyllä vakuutuksen kiinteistöllekin, hinnassa se näkyy mitä vakuutus sisältää.

Näille vänkääjille, että ehkä aapeen kannattais ottaa isälleen henkivakuutus(jos semmoisen saa) ja sitten vasta polttaa talo tai myydä se...
 
"AV-mamma"
Vakuutusyhtiöstä voi kysyä virkailijaa myös kotiin. Meille tuli ihan pyytämättäkin, joten miksei voisi tulla pyytämällä. Soitto vakuutusyhtiöön selvittää jo paljon, he ovat innokkaita niitä myymään ja varmasti keksivät sopivan keinon!

Tsemppiä sulle, älä välitä noista tämän ketjun ankeuttajista. He varmasti kärsivät paljon omassa elämässään, ja ovat netissä löytäneet keinon jakaa pahaa oloaan.
 
vierailija
Kiitos tiedoista. Juuri etsin tietoja ja sain vaatauksen.Elä välitä noista muista asiattomista kommenteista. Heillä ei ilmeisestikkään ole sydäntä eikä läheistä, joka olisi samassa tilanteessa. Itsellä äitini asuu rivarissa. Viimme vuonna hänellä oli iso vesivahinko keittiössä. Samassa yhteydessä remontointiin saunatilat, jotka olivat homeessa ja hän.itse ei ymmärtänyt tilanteen vakavuutta. Hänellä ei ollut vakuutusta. Osa toki meni talonyhtiön piikkiin mutta halvemmaksi olis tullu jos olisi ollut vakuutus. Hänelle harkitsen myös edun valvonnan hankintaa ihan turvallisuuden vuoksi. Hän ei ymmärrä että joku ruoka on jo vanhaa ja ei voi syödä. Joka kerta laitan homeisia ja pilsntuneita ruokia pois. Hän ei ymmärrä hän ei kohta voi asua yksin koska on itselleen vaaraksi..Ei suostu ottamaan ruokapalveluja vastaan , kodin hoito.käy kerran viikossa lääkkeet jakamassa.
 

Yhteistyössä