kertokaas vinkkejä, miten voin yllättää/hyvittää miehelle kun loukkasin häntä omien sanojensa mukaan pahimmalla tavalla?

• Viestiketjun aloittaja puolikas sydän
  • Ensimmäinen viesti
puolikas sydän
Mies lähti pois,kun halusi muutaman päivän välimatkaa. Loukkaantui kuulema niin pahasti ettei paluuta ole ja haluaa eron. On ennenkin uhannut erolla suuttuessaan. En väheksy hänen tunteitaan, haluaisin vain hyvittää miehelle edes murusen verran kun palaa kotiin. Olemme täällä lasten kanssa ja nyt olisi viikonloppuaikaa keksiä jotain. Kertokaa mikä sulattaa miehen sydämen ja saa miettimään asioita uudelleen?

En ole pettänyt, pahoinpidellyt yms...meillä on ollut rankkaa kommunikaatio vaikeuksien, miehen masennuksen ja minun uupumuksen vuoksi kun paljon on jäänyt hoidettavakseni. Mies on sanonut että rakastaa, mutta tilanne sai nyt viimeisen käänteensä hänen mukaansa.

Miehen ajatusmaailma on aina ollut, että asioista, jotka liittyvät jollain tavalla häneen, ei saa jutella ulkopuolisille. Näin olen toiminut vuosien ajan ja nyt ei viimeisin murhe pysynyt sisällä. Mies sai kuulla että olin jutellut miehen ja minun riidasta ystävälleni, kerroin hänelle miten harmitti kun mies haukkui ja uhkaili riidan aikana. Itse olin myös äänessä, paheeni on se että, yritän jutella viimeiseen asti, en siis hauku, huuda tms. Mies kun ei jaksa keskustella niin hermostuu yrityksestäni.

VINKKEJÄ KEHIIN ? :)

bbierass
No en tiedä mitä tuossa pitäis niin hyvitellä. On normaalia puhua ystävän kanssa. Kerro, että toivoisit hänen palaavan kotiin,ja haluat puhua. Jos lähdet tuohon tunnetilaan ja draamaan mukaan, niin tavallaan vaan heität bensaa liekkeihin.

puolikas sydän
Olen kyseenalaistanut jo vuosia sen, miten kukaan voi olla puhumatta murheistaan kenellekään...minulle ei ole ainakaan toiminut. Mies ei yhtään näe asiaa minun kantilta, että olen vuosia pitänyt kaiken sisälläni ja kun olen vain ihminen, puhumisen tarve tulee joskus. Suurin osa murheistani liittyy miehen ja minun väleihin, hänen logiikan mukaan pidän kaiken se?laisen sisälläni.

Mies sanoi jo suhteemme alussa että, jos hän kuulee minun puhuneen meidän asioita jollekin niin ottaa eron. Yritin selittää parhaani mukaan että on vain inhimillistä että vuosien hiljaisuuden jälkeen kävi näin. Ei ollut kuulema mitään väliä,olen pettänyt hänet yhtä pahasti kuin jos olisin pettänyt häntä !?

Höhhh
Alkuperäinen kirjoittaja puolikas sydän;30686570:
Mies sanoi jo suhteemme alussa että, jos hän kuulee minun puhuneen meidän asioita jollekin niin ottaa eron.
Jos noin, niin eipä tuo suhde pitkälle kanna. Tai ainakaan ns. loppuun asti.

Anteeksi nyt, mutta kuulostaa aivan kamalalta noilta osin teidän suhteenne. Kyllä mä sen ymmärrän, ettei kaikesta kuulukaan puhua mutta haukkuminen ja uhkailu on sit niitä asioita joista pitää voida kertoa. -Haukkujan mielipiteestä välittämättä.

puolikas sydän
Anteeksi nyt, mutta kuulostaa aivan kamalalta noilta osin teidän suhteenne. Kyllä mä sen ymmärrän, ettei kaikesta kuulukaan puhua mutta haukkuminen ja uhkailu on sit niitä asioita joista pitää voida kertoa. -Haukkujan mielipiteestä välittämättä.
niin, nuo kaksi asiaa mainitsin ja juttelin että turhauttaa tuollainen käytös...ja se oli pettämiseen verrattavissa oleva virhe, kuulema. Miten saan miehen ymmärtämään että joku mättää hänen ajatus maailmassa? Olen yrittänyt kaiken mahdollisen järkipuheen mutta ei ota yhtään kuuleviin korviin vaan minun ajatukset on sieltä ja syvältä. Tuntuu että miehellä on tosi huono itsetunto ja hän tosi hukassa itsensä kanssa.....

"Vieraana"
Mun mies on samanlainen. Mistään häneen liittyvästä ei saisi puhua. (Tosin meillä ei saa edes hänen lähisukulaisilleen kertoa sellaisiakaan asioita, että missä käy töissä ym.). Aikoinaan teki myös tuota, että häipyi, kun olin tehnyt jotain, mistä ei pitänyt. Onneksi se on vuosien myötä jäänyt. Mä olen kuitenkin puhunut muutaman ystävän kanssa meidän asioista, luotan, ettei tule menemään miehen korviin. En aio lähimmille ystävilleni ruveta esittämään mitään, vaan kerron niin kuin asiat ovat.

ehdotan, että
et ole moksiskaan miehen lähdöstä. Jos haluaa mennä, niin anna mennä; ei ole sinun tehtäväsi elää yksin hänen sääntöjensä mukaan.

Veikkaan, että palaa kotiin myös kun huomaa, ettet ole enää kynnysmattona.

ken leikkiin lähtee
Itse en alkaisi keksimään mitään hyvityksiä erolla uhkailevalle miehelle. Jos olen selittänyt asian ja pahoitellut sitä, niin se saa riittää. Oma masentunut mieheni suuttui myös jostain ja kirjoitti saman tien eropaperit. En lähtenyt mukaan miehen leikkiin, vaan sanoi, että en hyväksy erolla uhkailua. Sanoin, että jos hän haluaa eron, niin erotaan, mutta se viedään loppuun asti ja hän saa hoitaa sen itse. Siihen loppuivat eropuheet.

häntä pystyyn
Halleluja, mikä ukko sulla. Aivan kohtuuton vaatimus tuo, ettei saa puhua murheistaan muille, varsinkaan, jos ukon oma käytös on noin tylyä ja epäreilua. Kannattaisi sitten ukon itse käyttäytyä asiallisesti, jos ei halua että hänestä leviää jotain ikävää muiden korviin. Nimenomaan pitääkin kertoa ulkopuolisille, jos toisen käytös on uhkaavaa.

puolikas sydän
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30686602:
Keskustella kannattaa.

Yleensäkin riidat pitäisi ratkaista keskustelemalla eikä järjestämällä jotain yllätyksiä tms.
Ihan samaa mieltä olen. Mies sanoi että hän tarvitsee muutaman kk hiljaisuutta että jaksaa taas keskustella, on kuulema liian rankkaa jutella yhtään mistään. Keskustelemallahan ne riidat ratkeaa, paitsi jos keskustelu tyssää heti kun mielipiteitä pitäisi sanoa puolin ja toisin. Mies kuuntelee lauseen pari, sitten pyytää hiljaisuutta. Ei ota kantaa eikä nimenomaan keskustele. On vaikuttanut ettei hän oikein osaakaan vuorovaikutteista keskustelua toisen kanssa ja on tosi epävarma sellaisessa tilanteessa.

lillifii
Anteeksi, jos mielipiteeni loukkaa, mutta päästänpähän ilmoille kuitenkin: Kukaan itseään arvostava nainen ei olisi tuollaisessa suhteessa.

Sinun ei tarvitse tuossa tilanteessa lepytellä ketään, se on toisin päin. Ja sinulla on oikeus puhua tunteistasi kenelle vain.

Ljl
Kysyisin samaa kuin TiiBii: oletko todella sitä mieltä että sinun tehtäväsi on hyvitellä asiaa?

Asioista puhumise kieltäminen voi olla tapa kontrolloida toista, pitää ohjaksia käsissään. Hänhän saa sinut selvästi pelkäämään itseään. Kannattaisiko sinun ottaa yhteys vaikka terveyskeskukseen psykologiin? Pääsisit puhumaan asioista luottamuksellisesti.

nojaa
Ei mukaan mies tykkää että puhuisin meidän suhteen yksityiskohdista muille. Ja mä olisin itse ihan nolona ja ärsyyntynyt jos mies alkaisi mussuttaa jollekin kaverille meidän asioista. Pääpiirteet, joo ja kyllähän se näkyykin missä jamassa suhde kulloinkin makaa. Oon toki jutellut jotain, sen verran mitä Itse halunnut, mutta niin kauan kuin yhdessä ollaan niin mielestäni lojaali pitää olla omaa parisuhdetta kohtaan.

puolikas sydän
Ei mukaan mies tykkää että puhuisin meidän suhteen yksityiskohdista muille. Ja mä olisin itse ihan nolona ja ärsyyntynyt jos mies alkaisi mussuttaa jollekin kaverille meidän asioista. Pääpiirteet, joo ja kyllähän se näkyykin missä jamassa suhde kulloinkin makaa. Oon toki jutellut jotain, sen verran mitä Itse halunnut, mutta niin kauan kuin yhdessä ollaan niin mielestäni lojaali pitää olla omaa parisuhdetta kohtaan.
Onko ollut epälojaali parisuhdetta kohtaan kun 10 vuotta on hiljaa suhteen asioista, pahojenkin kriisien aikaan ja sitten yhden asian purkaa kun ei pää kestä pitää sisällä. Minusta siinä on epälojaalisuus itseään kohtaan kun yrittää vuosia olla kuin kivimuuri. Siinä vaiheessa oikeutin puhumisen ulkopuoliselle, kun puolisolla ei ole halua jutella eikä välitä mun tunteista. Olemme patti tilanteessa joka vaatisi toimintaa ja parannusta.

nojaa
Tottakai sun täytyy puhua jos siltä Susta tuntuu. Suhteita ja tapoja on monenlaisia. Sit jos ero tulisi joskus niin voisikin jauhaa kaikkea tapahtunutta, nyt haluan jotenkin pitää miehen ja suhteeni kasvot kunnossa. Lähimmät kyllätietää ja joskus olen avavautunut. Siis ei mitään pahaa salattavaa, väkivaltaa yms vaan normaalia tai epänormaalia parisuhdevääntöä.

Yhteistyössä