Aiheuttiko lastensuojelu perhesurman tälläkertaa?

• Viestiketjun aloittaja omat epäilykseni
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Käsitykseni vahvistuu entisestään, sillä motiivista selviää seuraavaa: "Lastensa surmaamisesta syytetty perheenäiti kertoi poliisikuulustelussa, että hän halusi surmata lapsensa, koska hän ja lasten isä vanhempina ovat epäonnistuneet lasten kasvatuksessa. Syyksi hän sanoi myös perheen elinolosuhteet.

Naisen mukaan vanhemman lapsen kehitys oli viivästynyt, joten hän koki epäonnistuneensa vanhempana. Nainen pelkäsi samaa myös nuoremman osalta."

Vanhemmat ajetaan nurkkaan nykypäivänä. Apua ei uskalla hakea sillä se kääntyy avunhakijaa vastaan. Lastensuojelu vie loputkin rippeet ahdistuneen vanhemman itsetunnosta ja tuo pelon ja uhkan leijumaan entisestään ahtaalla olevan perheen päälle. Ei hyvä. Tällä menolla näitä surmia alkaa tapahtumaan lisääntyvästi, olen siitä varma. Lastensuojelussa ja muissa auttamistahoissa täytyy ottaa ihan erilaiset asenteet mikäli se auttaminen ylipäätään on se pointti. Nykyisellään apu on vain huono vitsi ja joskus jopa tappava sellainen. :(

Mikä meni pieleen Kuopion lastensuojelu? Oletteko nyt ylpeitä? Toivon että kaikki se tulee vielä julki mitä te tälle äidille sanoitte, teitte ja joudutte myös vastuuseen!

"Purppura"
Kumma, kun en yhtään hyvissä perheissä ole mitään lastensuojelua nähnyt. Aina ne, jotka tätä epä oikeudem mukaisuutta huutelee, on ihan käsittämättömiä "exä-nyxä-uusperhe-vanhaperhe mun exä on linnassa ja mä psykoosissa" -tapauksia ja on aina aika helvetin vaikea uskoa, että se lasu siellä turhaan ramppaa. Itsessään harva vanhempi uskaltaa viat myöntää, eikä niitä välttämättä ilman ulkopuolista apua näe. Olkaa onnellisia että saatte apua, vaikka ette sitä osaa itse pyytää...
Et ole nähnyt et, kun hyvissä perheissä soitetaan siinä tilanteessa lakimiehelle tai lakinaiselle.

Epätasa-arvoa on siinä, että oikeus on kiinni varallisuudesta. Köyhillä pitäisi olla samat oikeudet puolustautua kuin muillakin. Tämän lisäksi heillä pitäisi olla oikeus yhtä hyvään lakiapuun kuin hyvä tuloisilla. En kuitenkaan koskaan ole vielä kuullut tapauksesta, jossa sosiaalityöntekijät olisivat kehottaneet ottamaan yhteyttä oikeusaputoimistoon asiakkaansa juridisten oikeuksien selvittämiseksi. Odotan sitä päivää.

njuin
Äiti oli ilmaissut selkeästi että lapset pitäisi antaa pois. Häntä ei vaan kuunneltu.

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/kuopiolaisaiti-olisi-halunnut-antaa-lapsensa-pois/4825174

Yhteistyössä