Vuoden 2015 äitiyspakkaus!

  • Viestiketjun aloittaja "Madde"
  • Ensimmäinen viesti
"Madde"
Tästä ei vielä tainnut olla aloitusta... Vuoden 2015 äitiyspakkaus on julkaistu! Äitiyspakkaus - kela.fi Mitä mieltä olette?
Minä harvoin olen tykännyt pakkauksen toppapuvun ja makuupussin kuoseista, eikä nuo nytkään oikein omaa silmää miellytä. Mutta sisävaatteet on söpöjä. Ehkä (taas) enemmän poikamaisen oloisia.
 
Ainkoli X
Minä tykkäsin! Olin jo päättänyt, että tulevalle vauvalle otan rahana, mutta enpäs tiedä enää... Ja sopivat sekä pojalle että tytölle. Se että pakkaukset on "aina" muka poikien väreissä johtuu siitä että tyttöjä ei ilmeisesti VOI pukea kuin pinkkiin, eikä niille missään tapauksessa muut värit siis käy.

Kestoilun ja imetyksen suosimisesta pisteet kans kelalle, seuraavat aikaansa. :)
 
"Madde"
Se että pakkaukset on "aina" muka poikien väreissä johtuu siitä että tyttöjä ei ilmeisesti VOI pukea kuin pinkkiin, eikä niille missään tapauksessa muut värit siis käy.
Minä en ainakaan kaipaa sitä pinkkiä, mutta violettia ja puhdasta punaista voisi käyttää enemmänkin, ne kun mun mielestä sopii myös pojille. Punaistahan on ollutkin pakkauksessa. Violettia en muista, mutta en ole joka vuosi pakkaukseen tutustunutkaan. Keltaiset vaatteet tässä uudessa pakkauksessa on ehdoton plussa!
 
sssssss
Minä tykkäsin! Olin jo päättänyt, että tulevalle vauvalle otan rahana, mutta enpäs tiedä enää... Ja sopivat sekä pojalle että tytölle. Se että pakkaukset on "aina" muka poikien väreissä johtuu siitä että tyttöjä ei ilmeisesti VOI pukea kuin pinkkiin, eikä niille missään tapauksessa muut värit siis käy.

Kestoilun ja imetyksen suosimisesta pisteet kans kelalle, seuraavat aikaansa. :)
Ei, vaan poikia ilmeisesti ei voi pukea pinkkiin tai punaiseen, koska niitä ei koskaan pakkauksessa ole. Tuo on poikapakkaus. Tytönkin voi pukea siniseen ja vihreään, mutta tarviiko kaiken olla aina sinistä ja vihreää? Tai sitten jotain tunkkaista ruskeaa/ retroa oranssia.

Aika hirveä pakkaus kyllä kokonaisuudessaan. Kuolalappu ja kirkkaankeltaiset pöllöpotkarit oli kivat, kaikki muut aikalailla yök. Enempi vaan tuollaista kuviokuosia niinkuin tuo kuolalappu tai kirkkaita värejä niinkuin potkari.
 
"Sirkkeli"
Hirrrveen rumia oli ulkoilupuku, vanupuku, makuupussi, tummat retrovaatteet, ruokalappu... Aika lailla jättäisin tuon paketin ottamatta, yäk. Ja ekaa kertaa sanon näin.
 
-.-
Mä kyllä puen tyttöä turkoosiin, siniseen ja vihreään, mutta ihmettelen kans noita värityksiä tossa pakkauksessa. Miksei voisi olla myös peruspunaista? Se menee pojalle aivan hyvin. Samoin menisi violetti.
 
Hieno!!
Tosi ihana. Ihanan värinen ulkohaalari. Ja kaikki muutkin. Hienoin ä-pakkaus kaikista! Harmi kun ei ole vauvoja tulossa. Omille otin rahana 2012 ja 2014 kun en tykännyt pakkauksesta juurikaan. Nyt ottaisin pakkauksen.
 
"123"
. Se että pakkaukset on "aina" muka poikien väreissä johtuu siitä että tyttöjä ei ilmeisesti VOI pukea kuin pinkkiin, eikä niille missään tapauksessa muut värit siis käy.
Kyllä tytöt voi muihinkin väreihin pukea, mutta mielestäni tuollainen tummanruskea tai tylsänharmaa ei sovi tytölle EIKÄ pojalle. Sitä vastoin edes joku yksittäinen punainen vaate vois olla ihan OK. Kyllä pojillekin punainen sopii.
Ja siis enemmän neutraaleja värejä, joiden ei tarvis olla noita retrovärejä, vaan sellasta hempeää mitä nyt vauvanvaatteet yleensä on.
 
Raskaana
Jotenkin hassua, että aina keuhkotaan noista kuoseista, eikä ketään kiinnosta ne itse vaatteet. Mä olen ainakin ollut tosi pettynyt niihin (2014 pakkaus), kun ovat todella kummallisen mallisia. Hirveän leveitä ja tosi ohutta trikoota. Melkein kaikki jäi käyttämättä ja nyt ne on tuolla kaapin tukkeena, kun ei kellekään kelpaa edes ilmaiseksi. Joo, ei saisi arvostella, kun "ilmaiseksi" saa, mutta todella harmittaa, kun en ottanut rahana. Kummallista muuten, että sain tuttavalta muutaman vaatteet jostain vanhemmasta pakkauksesta (noin 2008-2009) ja ne oli paaaaljon parempaa materiaalia ja mitoituskin oli hyvä. Miksiköhän niitä on muutettu.
 
tiessa
Mua ärsyttää suunnattomasti Tää pakkauksen arvostelu "kauheet värit! Väärän kokoiset! Ei ole sitä tai tätä! Tyttömäiset! Poikamaiset!".. Jne.. Kaikkia vaan ei voi miellyttää!! Ottakaa raha sitten jos ei miellytä ja ostakaa kaupasta uutena niitä mitkä silmää miellyttää!! Mä olen ottanut pakkaukset kolmelle lapselle ja ollut kiitollinen siitä mitä saanut! Kaikkia vaatteita ja tuotteita käytetty, ei ole kaupasta tarvittu mitään ostaa ellei ole iskenyt Se "toi on söpö! Pakko saada" kohtaus. Ei Se lapsi muotitietoisena synny. Tämä pakkaus on LAHJA!
 
hehehe
Mua taas ärsyttää kaikki sädekehän kiillottajat. Ei saa antaa palautetta, ei valittaa, ei vaikka se nuttu minkä olisit tytölles saanut on väriltään neonvihreä ja niin oudon mallinen ettei sovi edes orankivauvan päälle. Kun on se on LAHJA! Siis anteeksi MIKÄ? Tuleeko nämä LAHJAT jostain taikaseinästä vai? Vai oletteko itse vaan niitä, jotka ei ole päivääkään koskaan työtä tehnyt ja siten veroja latiakaan ansioistanne maksanut... ?

Varmaan tarkoitus kuitenkin olisi että nuo tuotteet menisi käyttöön, eikä kaapin perälle ja sieltä lopulta roskiin/Uffille. Hyvä että annetaan palautetta, jotta kela osaa valita parempia tuotteita pakkaukseen jatkossa. Ja ihan tosihan se on, että värit ei edes ole se suurin ongelma vaan LAATU.
 
faija 2015
Mitä te ihmiset nillitätte tästäkin asiasta. Jumankauta jos ilmaseksi(verorahoilla) saatte tarvikkeita, ei luulisi olevan ihan kamalasti varaa parkua. Ottakaa sitten rahana tuo avustus jos meinaatte että saatte sillä summalla mieleistänne. On aika iso etuoikeus meillä suomessa tämä pakkaus, arvostetaan sitä, eikä itketä kun ei saatukkaan sitä lempiväriä siihen potkupukuun
 
no tuota
Mitä te ihmiset nillitätte tästäkin asiasta. Jumankauta jos ilmaseksi(verorahoilla) saatte tarvikkeita, ei luulisi olevan ihan kamalasti varaa parkua. Ottakaa sitten rahana tuo avustus jos meinaatte että saatte sillä summalla mieleistänne. On aika iso etuoikeus meillä suomessa tämä pakkaus, arvostetaan sitä, eikä itketä kun ei saatukkaan sitä lempiväriä siihen potkupukuun
Sinä tässä se suurin nillittäjä, haukkuja ja parkuja olet. Asiallisia mielipiteitä pakkauksesta aika pitkälti tullut muuten ja palautetta. Sen palautteen perusteella kela laatikot muuten kokoaakin, että ole sinä vaan hiljaa ja keskity vaikka siihen hehkuttamiseen jos sinusta pakkaus on täydellinen.
 
minä tykkään
Mua taas ärsyttää kaikki sädekehän kiillottajat. Ei saa antaa palautetta, ei valittaa, ei vaikka se nuttu minkä olisit tytölles saanut on väriltään neonvihreä ja niin oudon mallinen ettei sovi edes orankivauvan päälle. Kun on se on LAHJA! Siis anteeksi MIKÄ? Tuleeko nämä LAHJAT jostain taikaseinästä vai? Vai oletteko itse vaan niitä, jotka ei ole päivääkään koskaan työtä tehnyt ja siten veroja latiakaan ansioistanne maksanut... ?

Varmaan tarkoitus kuitenkin olisi että nuo tuotteet menisi käyttöön, eikä kaapin perälle ja sieltä lopulta roskiin/Uffille. Hyvä että annetaan palautetta, jotta kela osaa valita parempia tuotteita pakkaukseen jatkossa. Ja ihan tosihan se on, että värit ei edes ole se suurin ongelma vaan LAATU.
Laadusta on hyvä antaa palautetta mutta väreistä ihan turhaa. Minä esimerkiksi pidän tuosta vihreästä kovasti. Ei kaikkia vaan voi miellyttää.
 

Yhteistyössä