Mies kommentoi raskausarpiani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijatar.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijatar.

Vieras
Miten saisin itsetuntoni kohdilleen?

Takana kaksi raskautta ja mahassa raskausarpia. Yhtenä iltana ennen nukkumaanmenoa mies siveli kroppaani, katsoi mahaani ja tokaisi että "Jos nyt ihan totta puhutaan niin eihän nämä nyt mitään kauniita ole. Mutta ei nämä mua silti häiritse." Huulu pyöreänä katsoin miestä - joo, eihän ne nyt ketään taida kaunistaa mutta kiva kuulla että mies pitää vartaloani rumana. Ja nyt sitten ihmettelee, miksen ole kiinnostunut seksistä; vähän vaikeaahan se on kun mietin koko ajan, miten rumalta miehen mielestä näytän. En siis väitä että miehen olisi pitänyt valehdellakaan mutta oliko tuo nyt aivan pakko sanoa.. :(

Mainitakoon että mies ei mikään idioottikusipää ole. Tämä kommentti vain.. no niin.

Mutta miten saada taas itsetunto nousemaan?

mielestäni olet loukkaantunut turhasta.. hän koski sinua kauniisti, sanoi ääneen sen mitä itsekin ajattelet arvista, ja heti perään sen, etteivät ne häiritse häntä.. häiritsemisellä mies tarkoitti varmasti sitä, että hän ei nimenomaan pidä sinua tai vartaloasi rumana- raskausarvet kuuluvat nyt sinuun, ja hän on niiden kanssa ihan ok.. (on myös niitä miehiä, jotka eivät katso, eivätkä koske, eivätkä ainakaan sano mitään (tunnet vaan sielussasi kuinka miestä inhottaa muutokset joille et voi mitään) . jos mies ei olisi tehnyt tätä, olisit jossain vaiheessa kysynyt häneltä että eikö ne haittaa, ja mitä mieltä hän on. meillä käydään yhä (synnytyksiä ja raskauksia takana useita) tätä arpi keskustelua - minua ne häiritsevät enemmän kuin miestä, joka sanoo että häntä ne eivät häiritse lainkaan.,ja minun on vaikea uskoa että hänelle ne ovat ihan se ja sama.. mietippäs nyt mitä miehesi sinulle sanoi, äläkä vääristele hänen puheitaan omassa mielessäsi. (ei hän varmasti sitä seksikkään kanssasi tahtoisi jos pitäisi sinua epäviehättävänä)

Ei jumalauta... En olisi kyllä reagoinut tuollaiseen aivopieruun kovinkaan hyvin. Mun mielestä tuollaisen sanominen on tosi ajattelematonta, vaikka sitten mussuttikin perään, ettei haittaa. Ihan tosi, jos toista arvostaa niin joitakin asioita EI VAAN SANOTA ääneen. Oli sun mahas sitten vaikka revennyt metrin.
En tiedä miten saat tuollaisen kommentin unohdettua, on kyllä tökerösti sanottu varsinkin asiasta joka saattaa sinuakin vähän vaivata.

Tuohon voi vastata vain, että jos nyt totta puhutaan niin tuo kommenttisi, "rakas" mieheni, oli ehkä tyhmintä mitä olen aikoihin kuullut, ja olen jokseenkin pettynyt oivalluskykyysi, ja nyt tuntuu että se haittaakin aika lailla mua...

Miehelläsi on raskausarpia aivoissa.

näin meitä on erilaisia... mitkä muut asiat pitää vaieta kuoliaaksi? tahtomattaan voi toista aina loukata, mielestäni olisi aina hyvä miettiä, että mitä toinen oikeasti tarkoitti- ja jos ihan oikeasti jää kaihertamaan ja vaivaamaan niin olisi ehkä hyvä keskustella asia auki. on ikävää jos suhteessa joutuu aina miettimään ja punnitsemaan että mitä sitä oikein uskaltaa sanoa ( en nyt tarkoita toisen tarkoituksellista loukkaamista), käy pian niin ettei voi sanoa mistään mitään.. ja kun puhuminen lakkaa..

Joillekin miehille on ulkonäkö kovin tärkeää. Kysypä haluaisiko hän sinun menevän abdominoplastiaan, missä koko arpinen alavatsa heivataan kuuseen. Siitä tiedät kuinka tärkeää pelkkä ulkoinen juttu miehelle on. Jos alkaa intoilla leikkauksesta, vakavan puheen paikka.

näin meitä on erilaisia... mitkä muut asiat pitää vaieta kuoliaaksi? tahtomattaan voi toista aina loukata, mielestäni olisi aina hyvä miettiä, että mitä toinen oikeasti tarkoitti- ja jos ihan oikeasti jää kaihertamaan ja vaivaamaan niin olisi ehkä hyvä keskustella asia auki. on ikävää jos suhteessa joutuu aina miettimään ja punnitsemaan että mitä sitä oikein uskaltaa sanoa ( en nyt tarkoita toisen tarkoituksellista loukkaamista), käy pian niin ettei voi sanoa mistään mitään.. ja kun puhuminen lakkaa..

Miksi ihmeessä toisen kropasta pitäisi sanoa mitään negatiivista, varsinkaan asiasta joka häiritsee? Totuudentorvena ei ihan kaikkea tarvitse töräyttää. Ap:lle ne arvet on selkeästi ollut arka paikka kun näin pahalta kommentti tuntuu, joten kyllä mies voisi vähintäänkin pyytää anteeksi ja kunnolla. Toivottavasti näin on fiksuna miehenä tehnytkin jo...

joo, kyllä minä varmasti ymmärsin väärin. kyllä miehesi nimenomaan - inhoaa arpista vartaloasi ja odottaa vain sopivaa hetkeä lempatakseen sinut ja ottaakseen tilalle jonkun sileävatsaisen naisen- koska ei hän muusta välitä, eikä sinussakaan muuta ole kuin se Arpinen vatsa, johon hän juuri ja juuri ilkesi koskea... ja kun hän sanoi " ei nää mua silti häiritse" hän oikeasti tarkoitti että hyi hitto kun nää on ihan hirveät (menisipä vatsanahkansiirtoleikkaukseen) ..nyt jätä se sika. äläkä ainakaan ota asiaa enää puheeksi. kuulisit vain hämmentyneen miehen suusta saman, mitä sanoi jo aikaisemmin, että ne eivät häiritse (mitä muutakaan se voisi sanoa, jos ja kun ne eivät häiritse) lisäksi olisi pahoillaan kun loukkasi sinua tahtomattaan.. pointtini on se, että arpia asia olisi tod.näk. käyty jossain vaiheessa kuitenkin (ja siihen asti aloittaja olisi miettinyt (?) miksei mies ole sanonut niistä mitään- ehkä koska ne ovat niin kauheita.?). mutta tosiaan, ihmisiä on erilaisia. olisiko tämäkin asia selvinnyt jo heti siinä paikassa, jos aloittaja olisi kertonut että pahoitti mielensä. mutta siihen mitä aloittaja kysyi itsetunnon kohottamisesta, mitä vinkkejä me kanssasisaret osaisimme hänelle antaa?

joo, kyllä minä varmasti ymmärsin väärin. kyllä miehesi nimenomaan - inhoaa arpista vartaloasi ja odottaa vain sopivaa hetkeä lempatakseen sinut ja ottaakseen tilalle jonkun sileävatsaisen naisen- koska ei hän muusta välitä, eikä sinussakaan muuta ole kuin se Arpinen vatsa, johon hän juuri ja juuri ilkesi koskea... ja kun hän sanoi " ei nää mua silti häiritse" hän oikeasti tarkoitti että hyi hitto kun nää on ihan hirveät (menisipä vatsanahkansiirtoleikkaukseen) ..nyt jätä se sika. äläkä ainakaan ota asiaa enää puheeksi. kuulisit vain hämmentyneen miehen suusta saman, mitä sanoi jo aikaisemmin, että ne eivät häiritse (mitä muutakaan se voisi sanoa, jos ja kun ne eivät häiritse) lisäksi olisi pahoillaan kun loukkasi sinua tahtomattaan.. pointtini on se, että arpia asia olisi tod.näk. käyty jossain vaiheessa kuitenkin (ja siihen asti aloittaja olisi miettinyt (?) miksei mies ole sanonut niistä mitään- ehkä koska ne ovat niin kauheita.?). mutta tosiaan, ihmisiä on erilaisia. olisiko tämäkin asia selvinnyt jo heti siinä paikassa, jos aloittaja olisi kertonut että pahoitti mielensä. mutta siihen mitä aloittaja kysyi itsetunnon kohottamisesta, mitä vinkkejä me kanssasisaret osaisimme hänelle antaa?

Voi miten lapsellista...

Minä pidän siitä, että puhutaan avoimesti jopa toisen ulkonäöstä. Mutta ymmärrän, että se ei ole monelle normaalia.

En usko, että mies on todellakaan halunnut loukata sinua (uskon tasan päinvastoin). Mutta puhu miehellesi, kun kerran pahoitit mielesi. Ja kuuntele mitä mies vastaa, älä asennoidu vain "selityksiin". :)

Palstamammat ovat tottuneet aika huonoihin miehiin muista ap se. Sinusta tuntuu aiheellisesti pahalta mutta ehkä tämä kertoo siitä että miehesi oikeasti on hyvä mies. Silloinhan tuommoinen kommentti tuntuukin pahimmalta.

Tässähän on nyt avainasemassa se, mitä mies halusi sanoa. 2 vaihtoehtoa:
A. Hän halusi sinun tietävän, että hänen mielestään raskausarvet eivät ole kauniita
B. Hän uskoo sinun miettivän vartaloasia ja arpiasi ja halusi ihan vilpittömästi mielistelemättä tuoda sinun tietoosi, että ne eivät ihan oikeasti häntä häiritse.

ap varmaan tuntee miehensä sen verran hyvin etää tietää kummasta on ollut kyse. Ilkeilystä vai ei. Joskus miehet ei vaan osaa sanoa kaikkea ääneen just oikein. Ymmärrän reaktiosi, itsekin olisin ollut hämmentynyt enkä olis skesiin heti lähtenyt. Aina me ei olla täydellisiä kukaan, sanoissa eikä teoissa.

Jo on tiukkapipoisia naisia täällä. Pitäsköhän teidän tehdä itsetunnolle jotain? Terveellä itsetunnolla varustettu osaisi tulkita ton kommentin just niin kuin se sanottiin. Meinaan jos sulle näytetään pelkkä kuva arvesta niin ei se nyt kaunis ole. Piste. Mutta se ei todellakaan tee kantajastaa rumaa. Herranen aika sentää. Hankkikaa nyt ihan oikea elämä, älkääkä turhasta mieltänne pahoittako.

• Tykkää
Reactions: päätön
Tiedä sitten miesten järjenjuoksusta.

Jos se mies vaikka tavallaan pyyteli anteeksi, kun tunsi olleensa syypää näihin arpiin (niinkuin tietysti onkin, jos on ne raskaudet tuikannut alulle). Jos varmisteli ettei ne sitten naistakaan haittaisi, kun ei häntäkään.

Voithan sä esittää että korvaukseksi siitä lasten alulle laittamisesta ja muutenkin yleisestä kärsimyksestä mies lahjoittaisi sulle arpien laseroinnin.

SE ON ARPI josta miehesi puhui. EI sinusta. voi jestas teitä kana-aivoja. Hävettää tunnustaa olevansa nainen.

Mulla on arpia. Sektioarpia kolme. Kaksi vaakaan, yksi pystyyn. Ja raskausarpia. Jos mä nyt katson totta pystyarpea niin auttamattoman rumahan se on. En tiedä mitä kokoonkursija on ajatellut kun sen verran epätasainenkin vielä...Mutta tekeekö se musta ruman? No ei. Miks hitossa tekisi? Se kertoo että olen elänyt enkä ole mikään teinityttönen enää. Vaan ihan aikuinen nainen, äiti ja vaimo. JA vieläpä kaunis. Mieheni on monasti sormellaan arpiani tutkiskellut, se tuntuu mukavalta kutitukselta. Ja naureskeltu että mun mahassa on hänen nimen etukirjain väärin päin, joskin kovin mutkittelevasti. En todellakaan ole kokenut tuossa mitään loukkaavaa koska mustakin nuo on ruman näköisiä. Mut hei, silti mä vedän kesäällä bikinit päälle. So fucking what?

[QUOTE="memmi";30670485]Jo on tiukkapipoisia naisia täällä. Pitäsköhän teidän tehdä itsetunnolle jotain? Terveellä itsetunnolla varustettu osaisi tulkita ton kommentin just niin kuin se sanottiin. Meinaan jos sulle näytetään pelkkä kuva arvesta niin ei se nyt kaunis ole. Piste. Mutta se ei todellakaan tee kantajastaa rumaa. Herranen aika sentää. Hankkikaa nyt ihan oikea elämä, älkääkä turhasta mieltänne pahoittako.[/QUOTE]

No jos ap on herkempi niin sitten hän on, ei se mikään rikos ole. Jos te olette tottuneet kuulemaan miehiltänne kaikista vartalonne vioista niin okei, kaikki muut ei ole. Ap:lle tämä arpiasia oli asia mikä häiritsee olettaen, koska siitä tuli niin paha mieli, ei kai ap voi sille mitään jos tuosta kommentista tuli ikävä fiilis. Sen olisi todellakin voinut jättää sanomatta, vaikka joo...ihan varmasti mies ei tarkoittanut ilkeyttään sitä sanoa. Sanoipahan kuitenkin ja asia kolahti ikävästi.

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Ei meillä ainakaan avoimuus tarkoita sitä, että osoitellaan toistemme virheitä. Mahani ei ole lapsien jälkeen samannäköinen kuin ennen lapsia. Mieheni vaistosi että asia häiritsee ja osasi oikealla hetkellä todeta jotain oikein kaunista mahastani. Ennemmin velloisin edelleen huonossa itsetunnossa, jos hän ei olisi sanonut mitään.

Mutta jokainen on erilainen ja ottaa asiat eritavalla.

Meillä sama keskustelu menisi näin:

Mies hipeltää ihoani ja toteaa "onhan nää aika kamalia, mutta ei ne mua haittaa"
"Ai, kiitos, sehän on kiva" ja ajattelen kuinka mukavaa, että mies rakastaa minua niin paljon, että viis veisaa huonoista piirteistä ja jutuista
---> seksiä

Oletko ap sama joka valitti et mies haukkui persettä esileikin aikana? On siirtyny kommenteissaan vähän ylemmäs vai? ;) Mä en voi ottaa todesta näitä kommentteja/kertomuksia koska ei KUKAAN, siis KUKAAN, itseään ja puolisoaan arvostava mies menisi tollasia kommentoimaan. Sama kun ei kukaan täysjärkinen nainen menis miehelleen sanomaan et onhan toi sun penis ihan kiva mut vois se olla suurempikin, mut siis ei se mua haittaa sillei.. :D

Yhteistyössä