Mitä toivot Eerikan surmaajille tai sossuille jotka ei tehny mitään?

• Viestiketjun aloittaja R.I.P Eerika
  • Ensimmäinen viesti
mä...
Haluaisin tietää onko tuossa linkissä usein toistuva "sosiaalityöntekijä" juurikin tämä Tarkin äiti. Hitto, että pistää vihaksi! Voi lapsiparkaa mitä kauheuksia onkaan joutunut kokemaan. Mä niin toivon, että noita kahta vankilassa olevaa paskakasaa piestään siellä vähintään kerran, pari päivässä ja tungetaan parrua perseeseen.

Herra B.
Erikan murhaajaisän sosiaalijohtajan virassa toimineelle äidille, eli Vilja-Erikan mummolle toivon kovaa rangaistusta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015021119179884_uu.shtml

turkkimuija
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30654900:
Eikös hän jollain tavoin ollut virkansa puolesta mukana koko hommassa? Muistelen, että olisi toiminut kuitenkin sossuna ja saanut puhuttua lapsen takaisin isälleen.
"Surmatun kahdeksanvuotiaan Eerikan äiti kertoi poliisille, että häntä painostettiin antamaan yksinhuoltajuus lapsen isälle.

Eerika asui äitinsä luona kesään 2010 saakka. Vanhemmat olivat eronneet jo Eerikan ollessa vauva.

Kesällä 2010 äidistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, jonka jälkeen äiti itse ehdotti, että tyttö voisi muuttaa joksikin aikaa isänsä luo.

- Minä menin jotenkin paniikkiin, jos menettäisin tyttäreni. Minä itse hyväuskoisena hölmönä ehdotin, että Eerika voisi mennä isälleen asumaan vähäksi aikaa, kunnes saisin oman tilanteeni kuntoon. Tämä oli minun osaltani virhe, koska allekirjoitin heikossa tilanteessani sellaisen paperin, että isä sai Eerikan yksinhuoltajuuden. Tuolloin kuvittelin, että muutaman viikon kuluttua eli kun minun akuutti tilanteeni olisi ohi, voisimme tehdä yhteishuoltajuussopimuksen.

Äidin mukaan hänet painostettiin antamaan yksinhuoltajuus isälle. Se tarkoitti sitä, että hän antoi kaiken päätösvallan Eerikan asioissa isälle. Äiti ei omien sanojensa mukaan ymmärtänyt mistä oli kyse.

- Kukaan ei sanonut mitä sopimus oikeasti tarkoittaa.

Painostusta hän koki erityisesti ex-miehensä äidin eli Eerikan isoäidin taholta.

- Aika lastenvalvojalle oli varattu hänen toimesta. Yleensä sinnekin on vaikea saada aikoja, mutta me saimme ajan heti. Puhuin [ex-mieheni äidin] kanssa ennen lastenvalvojan tapaamista puhelimessa ja hän neuvoi minua, että on parasta tehdä huoltajuussopimus niin, että Eerikan isä yksin on huoltaja. Muistikuvani mukaan joko ex-mieheni tai hänen äitinsä sanoivat minulle, että lapsi muuten viedään minulta, äiti kertoi poliisille.

Yksinhuoltajasopimuksen saatuaan isä yritti äidin mukaan vaikeuttaa hänen tapaamisiaan tyttärensä kanssa.
TIIA PALMÉN
tiia.palmen@ilmedia.fi"

vierass
8-vuotiaan Eerikan koulun rehtori yritti auttaa tyttöä olemalla yhteydessä lastensuojeluun.

Rehtori soitti sosiaalipäivystykseen 24. huhtikuuta 2012 ja kertoi, että Eerikalla on poskessa kämmenen kokoinen mustelma. Rehtorille isä ja tytär olivat kertoneet eri tavalla vamman synnystä.

Rehtori kertoi päivystyksessä puhelimeen vastanneelle sosiaalityöntekijälle myös sen, että Eerika oli muuttunut taas väsyneeksi ja ilottomaksi palattuaan perhetukikeskuksesta kotiin isänsä ja äitipuolensa luo.

Avosijoituksen aikana Eerika oli voinut hyvin. Kotiutumisen jälkeen tytön vartalossa näkyi jälleen mustelmia ja naarmuja ja hänen vaatteensa, kirjansa ja reppunsa oli leikelty.

Sosiaalityöntekijä selvitti, että Eerikan asioista vastannut sosiaalityöntekijä ja tämän esimies olivat lomalla, joten asia jäi odottamaan heidän lomalta paluuta. Sosiaalivirastossa todettiin, ettei asia vaadi välittömiä toimenpiteitä.

Syyttäjän mukaan sosiaalityöntekijän olisi pitänyt ryhtyä heti valmistelemaan lapsen kiireellistä sijoitusta.

Rehtori yritti auttaa Eerikaa

:headwall:

tisu
"- Aika lastenvalvojalle oli varattu hänen toimesta. Yleensä sinnekin on vaikea saada aikoja, mutta me saimme ajan heti. Puhuin [ex-mieheni äidin] kanssa ennen lastenvalvojan tapaamista puhelimessa ja hän neuvoi minua, että on parasta tehdä huoltajuussopimus niin, että Eerikan isä yksin on huoltaja. Muistikuvani mukaan joko ex-mieheni tai hänen äitinsä sanoivat minulle, että lapsi muuten viedään minulta, äiti kertoi poliisille." -IL

nirrit pois
Alkuperäinen kirjoittaja siitä vois aloittaa;30654901:
Jos ne vaikka käärittäis mattoon niin tiukasti, että ne tukehtuis.
Toivottavasti tulevat tapetuiksi, pistän toivoni Suomen alamaailmaan että edes siellä on jotain moraalia ja oikeudenmukaisuuden tuntoa.

"käyttäjätunnus"
Miksi Eerikan äidillä oli valvotut tapaamiset? Miksi ei voinut/saanut tavata lastaan muuten?
Palstalogiikan mukaan kyse täytyy olla silkasta kiusaamisesta. Mikään muu ei ole mahdollista.

Oikeasti kyllä toivoisin, että ihmiset pysyisivät edes suurin piirtein housuissaan tämän asian käsittelyssä. Koko tapaus on niin hirveä, että sen riepotteleminen hyvän maun rajat kirkkaasti alittaen ei kyllä hyödytä ketään.

vc
[QUOTE="käyttäjätunnus";30654984]Palstalogiikan mukaan kyse täytyy olla silkasta kiusaamisesta. Mikään muu ei ole mahdollista.

Oikeasti kyllä toivoisin, että ihmiset pysyisivät edes suurin piirtein housuissaan tämän asian käsittelyssä. Koko tapaus on niin hirveä, että sen riepotteleminen hyvän maun rajat kirkkaasti alittaen ei kyllä hyödytä ketään.[/QUOTE]

Onneksi sellaista ei ole vielä tapahtunut.

mä...
Alkuperäinen kirjoittaja Täh????;30655111:
Kuka vittu se Eerika oli?????????????????????
8 vuotias jatkuvasti isän ja äitipuolen toimesta pahoinpidelty lapsi, jonka nämä kaksi murhasivat hitaasti kiduttaen äitienpäivänä 2012. Lapsesta oli tehty jatkuvasti lastensuojeluilmoituksia, mutta sossut ei välittäneet. Lisää voit lukea uutisista.

"surullinen"
Uskon, että sossu yms on tehnyt voitavan. Suomessa lapsen auttaminen on tehty vaikeaksi. Eri instannist ei keskustele keskenään, koska tietosuoja on niin tiukkaa ja kaken maailman protokollia seurataan. Toisaalta mietin, että Eerika on taivaassa. Ehkö siellä on parempi kuin vuosikausia kestävä juupaseipäs huostaanottosirkus. Älkö ymmärtäkö tätä nyt väärin. Ajattelen vaan, että pahimmillaan tuo parka olisi tuota rääkkäystä joutunut vielä vuosikausia kestämään.

Siihen syynä ei ole yksikään sossun täti, johtaja tai vastaava. Koko systeemi on tehty niin, ett lapsen pitää melkein kuolla ennenkuin asioihin oikeasti puututaan. KErrasta poikki, kerran kun ryssit niin lapsi pois.

Rauha Eerikalle ja toivottavasti tästä tapauksesta opitaan ja paljon!

Yhteistyössä