H
"Hansu"
Vieras
Muistetaas nyt kuitenkin että jos lapsella on koulua esim kuusi tuntia niin "töitä" hän tekee siitä ajasta 4,5 tuntia eli vaikka kuusi tuntia kuulostaa siltä että on jo melkein kuin aikuisen työpäivä niin varsinainen työmäärä jääkin aika vähäiseksi. Lisäksi ei ole tarkoituskaan että opetussuunnitelman mukainen opetus toteutuu vain oppitunneilla vaan kotitehtävät kuuluvat suunnitelmaan, monissa kirjoissahan on erikseen merkitty mitkä tehtävät tulevat kotitehtäviksi eli kyse ei ole siitä että tunnilla ei ehditä käymään kaikkea läpi vaan siitä että kotona opiskelu kuuluu oppilaan tehtäviin.
Peruskoulun kahtena viimeisenä vuonna oppilas voi itse vaikuttaa opiskelemiinsa aineisiin usean tunnin verran viikossa, tämän jälkeen jatko-opinnoissa vielä enemmän.
Mutta jos tuntuu että koulu opettaa täysin vääriä asioita niin sitten vaan lapsi kotikouluun ja itse opettamaan!
Peruskoulun kahtena viimeisenä vuonna oppilas voi itse vaikuttaa opiskelemiinsa aineisiin usean tunnin verran viikossa, tämän jälkeen jatko-opinnoissa vielä enemmän.
Mutta jos tuntuu että koulu opettaa täysin vääriä asioita niin sitten vaan lapsi kotikouluun ja itse opettamaan!