Onko tämä yleistä kirppiksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suututtaa

Vieras
Minulta loppui juuri viikon pöytä kirppiksellä.Myynnissä oli suksipaketti (sukset,sauvat ja monot). Hintaa kymppi.No olipas vaan sauvat kadonneet! Suututtaa hirveästi:( Onnea vaan kovasti sille jonka lapsi hiihtelee varastetuilla sauvoilla...

Siskoltani lähti kävelemään vaunujen sadesuoja jolla hintaa muistaakseni pari euroa.Kiva jonkun tyytyväisenä varastettua suojaa käyttää vaunuja työnneskellessä.

Kirppisiltä varastetaan ja paljon. Onpa lähtenyt useammat kengät menemään, halvimmille olisi viimeisen päivän loppuunmyyntialen jälkeen jäänyt hinnaksi 50 senttiä, mutta olivat viety. Samaten pöllittiin taaperoiden vanhat gore-tex talvikengät, joista mietin pstänkö myyntiin vai heitänkö menemään. Pahemman näkköisiä kenkiä muut möivät, joten pistin ne sitten halvalla kirpparille.

Kannattaa kierrellä katselemassa muut pöydät läpi, niistä voi löytyä vaikka kuinka paljon tavaraa, kun ihmiset kantelevat niitä pitkin paikkoja.

Jääkiekkomaila ilmestyi seuraavalla viikolla "löytyneiden" joukkoon, tuota yritin itse katsella joka paikasta, muttei kyllä omiin silmiin sattunut eli oli ollut jossain tosi ihme paikassa.

Joillakin kirppiksillä törmää myös siihen, että asiakkaat muuttavat itse kynällä hinnan mieleisekseen. Ja myyjä ei tästä tiedä kun viivakoodiasa ei lue muuta kuin pöydän numero.

Kerran törmäsin tällaiseen sankariin paikallisella kirpparilla ja ihan kiusalla seurasin kassalle, jossa sitten myyjän kyseenalaistaessa tussattu hinta ja asiakkaan väittäessä näin se oli otin ja käräytin tämän asiakkaan. Ja siitäkös se poru syntyi. Kyllä kuulin kaikki mahdolliset kunnianloukkauksesta lähtien. Mutta näitäkin valitettavasti löytyy.

Toivottavasti mennyt sitten tosi tarpeeseen :( Kyllä vaan näitä varkaita riittää jos 50snt kengistä lähtis lähtee tavaraa.Tuosta omasta pöydästä löytyi myös siististi hintalappuun kiinnitettynä nuppineula jolla lappu oli kiinni.Pukua ei tietenkään.Harmillisesti oli jäänyt pöytään pukuun kuuluvat sukat.Pitääkö laittaa etsintäkuulutus että voi noutaa sukatkin.Luonnollisesti ilmaiseksi...Ei vaan mene omaan moraaliin tuo varastaminen vai onko sekin nyt vaan maksamatta jättämistä nykyään?

[QUOTE="anonyymi";30617020]Joillakin kirppiksillä törmää myös siihen, että asiakkaat muuttavat itse kynällä hinnan mieleisekseen. Ja myyjä ei tästä tiedä kun viivakoodiasa ei lue muuta kuin pöydän numero.

Kerran törmäsin tällaiseen sankariin paikallisella kirpparilla ja ihan kiusalla seurasin kassalle, jossa sitten myyjän kyseenalaistaessa tussattu hinta ja asiakkaan väittäessä näin se oli otin ja käräytin tämän asiakkaan. Ja siitäkös se poru syntyi. Kyllä kuulin kaikki mahdolliset kunnianloukkauksesta lähtien. Mutta näitäkin valitettavasti löytyy.[/QUOTE]

Kirppari voisi itse eliminoida tuollaisen käytöksen ilmoittamalla, että ei hyväksy muutettuja hintatietoja, vaan aina pitää tehdä uusi lappu.

[QUOTE="anonyymi";30617020]Joillakin kirppiksillä törmää myös siihen, että asiakkaat muuttavat itse kynällä hinnan mieleisekseen. Ja myyjä ei tästä tiedä kun viivakoodiasa ei lue muuta kuin pöydän numero.

Kerran törmäsin tällaiseen sankariin paikallisella kirpparilla ja ihan kiusalla seurasin kassalle, jossa sitten myyjän kyseenalaistaessa tussattu hinta ja asiakkaan väittäessä näin se oli otin ja käräytin tämän asiakkaan. Ja siitäkös se poru syntyi. Kyllä kuulin kaikki mahdolliset kunnianloukkauksesta lähtien. Mutta näitäkin valitettavasti löytyy.[/QUOTE]

Kirppiksellä jossa käyn aika usein on tullut sääntö ettei korjattuja hintalappuja hyväksytä ja just varmaan ton ongelman takia!

Yleistä tuntuu kanssa olevan että lasten annetaan ottaa pöydistä myytäviä leluja ja sitten vaan viskata ne ohimennen johonkin pöytään.Pitää Veicco-Caisan saada leikkiä niillä jos ne haluaa.

väärentää hinta tai pölliä...luulen että joku ottanut tavaran ja muuttanut mieltään ja jättänyt muualle pöydälle.

Kyllä vaan valitettavasti on ihan totta:( Päivittäin tulee vastaan.Härskeimmät vetää portin ohi hälärit kiinni tavaroissa.Meillä saa niitä vuokrata.No sinänsä turhia koska meillä on ohjeistus ettei varkaan perään saa eikä pidä mennä.Voi tulla nyrkistä,puukosta tms.Yhden kerran kyllä itse menin perään sen ihmeempiä ajattelematta ja sain tavarat pois.Uudelleen en kyllä tekisi.Arvokkaat tavarat meillä saa pientä maksua vastaan lukolliseen vitriiniin.

Mulle kävi niin, että joku oli vaihtanut hintalappuja kalliimmasta edullisempaan. Olin itse hinnoitellut esim. parit lasten farkut parilla eurolla, ja kun kävin siistimässä pöytää, toisissa farkuissa oli 4 euron ja toisissa 5 euron hintalappu. Joku oli jaksanut nähdä tämän vaivan. Ihme touhua! Rahallinen menetys oli pieni, mutta kyllä jollain on pokkaa. Nyt jonkun lapset kulkee sitten vähän edullisimmissa merkkivaatteissa. Alkuperäinen pyyntihintakin kun oli niin hurja...

Sauvat saattavat löytyä väärästä pöydästä, joku aikonut ostaa, tullut toisiin ajatuksiin eikä olekaan enää löytänyt niille oikeaa pöytää (varsinkaan jos sauvoissa ei ollut erikseen lappua että kuuluvat yhteen muiden kanssa). Aikojen kuluessa ne kulkeutuvat ensin löytötavaroihin, sitten roskiin tai ilmaislaatikkoon ellet itse kysele perään.

Tuohon hintalappujen vaihteluun: joskus itsekin olisin halunnut ostaa jonkun tuotteen mutta varsinkin jos laput on olleet kiinnitettyinä nuppineuloilla niin kiva siinä sitten etsiä tavaroiden alta irtolappuja ja miettiä että mikä näistä neljästä farkut-lapusta kuuluisi juuri näihin farkkuihin. Ehkä tuossa asiakas oli ottanut vain ensimmäisen käteen osuvan irtolapun eikä ollut katsonut esim. lattialta jos siellä olisi ollut oikea lappu. Koskaan en ole kirppikseltä varastanut mutta en tunne tunnontuskia jos tavarasi on kulkeutunut ilmaisten joukkoon ja otan sen siitä.

Sitten on näitä jotka vaihtaa hintalappuja eli kirjatkaa hyvät tuntomerkit niihin lappuihin. Jos lukee vaan kengät niin toiset vaihtaa niitä toisiin kenkiin.

Ja laput muuten kiinni kuin neuloilla. Ei ole semmoiset muutenkaan kivoja, kun niillä pistää itseään. Minusta paras tapa on ottaa pahvin/kartonginpaloja ja vetää neulalla paksu lanka niistä läpi. Noihin paloihin hintalappu kiinni ja lanka sidotaan sitten napinläpeen, niskalenkkiin, vyölenkkiin, kenkien solkiin tai nauhanreikiin tms, mistä sitä ei saa katkomatta irti. Langan sijaan voi käyttää myös lankapyssyä, mitä käytetään kaupoissa kiinnittämään noita lappuja.

Monet antaa lasten ottaa jostain pöydästä leluja ja leikkiä niillä pitkin kirpparia. Ja niitä ei tietystikään viedä paikoilleen eikä osteta. En ymmärrä tällaista käytöstä koska harva noin tekee kaupassakaan.

Monet tekevät myös niin, että kun löytävät paremman/halvemman tuotteen, niin jättävät sinne pöytään sitten tilalle ne ensin valitut. Se on sitten sen pöydän omistajasta kiinni, pysyvätkö ne siellä myytävänä vielä senkin jälkeen, kun oma myyntiaika loppuu. Omasta pöydästä oli myyty kumpparit, niiden paikalle oli ilmestynyt surkeammat ja kalliimmat jostain toisesta pöydästä, sama juttu farkkujen kanssa jne. Ei niitä viitsitä viedä pailkoilleen vaan jätetään sinne samantien.

Yhteistyössä