Ajattelin hiukan ilostuttaa teitä

Alkuperäinen kirjoittaja töliiäinen;30607013:
Eli etkö osta tänä vuonna ainuttakkaan uutta vaatetta? Et edes kenkiä?
En. Olen tosin ostanut kierrätyksestä kahdet saapikkaat. Kierrätystä kun ei kielletä. En hanki uusia kankaita enkä lankoja vaan teen varastot tyhjiksi ja pyrin muokkaamaan vanhat vaatteet uudeksi.

[QUOTE="ehkäpä";30607091]Onko se joku uusi juttu,se haaste siis?

Mä olen ostanut ehkä 3 täysin uutta vaatetta elämäni aikana. Tuunaan,kierrätän, ompelen ja kudon ja huovutan muuten aina. Paljon järkevämpää. Eroa uuteen vaatteeseen ei edes huomaa.[/QUOTE]

Mielestäni on ollut vuoden ainakin jo ja siihen jokainen osallistuu milloin tahtoo.

vieraas
Eikö sit saa alusvaatteita tai sukkiakaan ostaa? Vaikka voihan nekin tehdä itte mutta musta ainakin tuntuis turhan hankalalta.
Mä ompelen ite alushousuni :D Vanhoista tein kaavat. Parempia ku kaupan pökät ja vanhat t-paidat uusiokäytössä. Käytän paljon pelkkiä villasukkia ja ne teen myös itse. En ole mukana tuossa kampanjassa noin täysillä, kun yhdet juhlavaatteet pitää hankkia ja jos en löydä käytettyjä niin sitten ostan uutta vaatetta. Mahdollisimman vähän kuitenkin koko vuonna.

Eikö sit saa alusvaatteita tai sukkiakaan ostaa? Vaikka voihan nekin tehdä itte mutta musta ainakin tuntuis turhan hankalalta.
Tämä onkin mulle ongelma kun hankin joka kk uudet alusvaatesetit ja sukat. Mutta joo, alushousuja voi tehdä itse toki myös rintaliivejä mutta se ei ole ihan mun juttu. Mutta nyt opin käyttämään rintsikoitakin pidempään kuin vain kuukauden :)

Alkuperäinen kirjoittaja öriöriöri;30609014:
Eikö se ollut sun mies joka ostaa sulle niitä kenkiä ja saappaita joka kerta ku käy reissussa?
Ostaa kyllä. Toi juuri Ruotsista kun oli teologiristeilyllä yhdet kengät. Mutta olen löytänyt niin kivoja kenkiä kierrätyksestäkin, että ei ole ollut väliä vaikken saa uusia ostaa...

"..."
Ostaa kyllä. Toi juuri Ruotsista kun oli teologiristeilyllä yhdet kengät. Mutta olen löytänyt niin kivoja kenkiä kierrätyksestäkin, että ei ole ollut väliä vaikken saa uusia ostaa...
Siis saako jostain kierrätyskeskuksista ilmaisia kenkiä/vaatteita? Kuulostaa muuten siltä että sulla on ihan järkyttävät määrät vaatetta kotona. Vai lähteekö samaa tahtia uloskin?

[QUOTE="...";30609184]Siis saako jostain kierrätyskeskuksista ilmaisia kenkiä/vaatteita? Kuulostaa muuten siltä että sulla on ihan järkyttävät määrät vaatetta kotona. Vai lähteekö samaa tahtia uloskin?[/QUOTE]

On ainakin meillä täällä Pääkaupunkiseudulla lähes kaikissa kierrätyspisteissä ilmaispisteet ja joillakin järjestöillä myös. Täällä myös järjestetään vaatteenvaihtoiltoja, viimeksi oli joulun alla Pauligin huvilalla Luontoliiton iltamat joissa olin mukana tuunauspajalla.
Multa lähtee vaatteita samaa rataa uloskin mitä tulee sisään. Osan myyn, osa menee Hopeen ja osan tuunaan ihan itselleni. Muutamia tuunausjuttuja on mennyt Hopeenkin kun kyllä vain, minulla on valtavasti vaatteita.

Yhteistyössä