Puhutkohan minun perheestä?

Tosin maat ovat eri, mutta vuoden sisään olemme reissanneet kahdesti lasten kanssa. Kyllä, olen neljän lapsen yksinhuoltaja. Sekä lähihoitaja. Palkkaa jää käteen n.1650-1950e riippuen lisistä. Lisäksi lapsilisät ja elarit mitkä jää alle "Kelan minimin". Hyvin pärjätään, asutaan vuokralla. En tupakoi, käytä alkoholia juurikaan. Tehdään itse ruoat kauden mukaan, ollaan kasvissyöjiä. Vaatteet kirpputoreilta, laadukkaat ulkovaatteet -50% alesta ja kierrätetään kavereiden kanssa myöskin lastenvaatteita ja tavaroita. Rahaa ei myöskään kulu tekoripsiin/-hiuksiin, värjään itse hiukset ja meikitkin on peruskamaa.
Väittäisin että osaan pärjätä hyvinkin pienellä, hallitsen raha-asiani hyvin ja tykkään elää fiksusti ja ekologiset arvot (paitsi lentomatkustus) on tärkeitä. Ei osallistuta kulutushysteriaan, lapset jakavat huoneensa sisaren kanssa ja muutenkaan emme ostele esim.uusinta uutta teknologiaa.
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Jokainen tekee valintansa, meidän intohimo on matkustelu, ja siihen myös rahaa laitetaan.
Omatoimimatkoille pääsee hyvinkin halvalla. Olimme viime kuussa kaksi viikkoa Intiassa, lennot n.2000e, majoitus n.200e. Pakettimatka olisi maksanut vähintään 5000e ellei enemmänkin.