Kaipaatko lapsivapaata aikaa?

• Viestiketjun aloittaja omaa aikaa
  • Ensimmäinen viesti
ilonas
Todella kaipaan!

Yksinhuoltajana tässä nyt.. kohta kaksi vuotta

Lasten isä ei halua olla missään tekemisissä minun tai lasten kanssa. Isäni on kuollut ja äitini sairastaa leukemiaa. Ex mieheb äiti on kiintynyt lapsiin. Pitää kesällä yhden viikonlopun lapsia mökillänsä ja joulun aikaa yhden tai pari päivää.
Vuodesta olen siis n. 360pv lasten kanssa.
Yksityiseen hoitajaan ei ole varaa joten ei oikein ole hoitajia

"Jooooo"
Ilman muuta. Tärkeintä on että hengähdystauon saa lyhyesti ja usein kuin pitkään ja harvoin. Sen takia liikun ja urheilen paljon. Moni on kysynyt miten äiti voi olla hyväkuntoinen ja ehtiä mut lapset just on se salaisuus! Ilman harrastuksia olisin surkea, huonosti jaksava, ylipainoinen ja kiukkuinen äiti. Hoitajia ei ole mutta vuorotellen mennään me vanhemmat.

Kyllä kaipaan. Saadaan miehen kanssa lapsivapaa päivä ja ilta ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Mut se aika menee tietty miehen kanssa. Unelmoin viikosta ihan yksin. Tuntuu et siinä ajassa takuulla alkais kaipaamaan perhettään ja jaksaisi sen jälkeen arkeakin uudella tarmolla.

vierassss
No eiköhän kaikki sitä tarvitse! Pitää saada olla omia ajatuksia ihan vaikka vain pyykkiä levittäessä, tiskatessa, tai ruokaostoksilla. Se stressaa jos koko ajan jaloissa vipeltää marakatteja jotka vaativat osan huomiosta.

Sellaista omaa aikaa mä en tarvitse että saisin "juoda rauhassa kahvia tai katsoa telkkua", mutta kotitöitä on hyvä tehdä välillä ihan rauhassa, se on terapeuttista.

Vie rasss
Kyllä mä kaipaan. Enkä ole edes yh, mutta yksin lapset olen hoitanut. Se ei ole ongelma. En kaipaa mitään lenkillä käymistä tms., vaan halusisin pari kertaa vuodessa olla vaikka viikonlopun ihan itsekseni. Ei tarvitsisi passata ketään, saisi tehdä asiat juuri siten ja silloin kuin haluaa. Ei lasten riitelyä, ei miehen jäkätystä. Omat vanhempani kuolivat nuorena, eikä oikein tukiverkkoa ole. Ja muuten se on ihan ok, mutta silloin tällöin tahtoisin nauttia omasta rauhasta.

ap...
Minä olen ratkaissut telkkariohjelmien katsomisen siten että otan ohjelmat digiboksille talteen ja kun lapset (ja mies) ovat jo nukkumassa katson sarjani rauhassa.
Mulla ei tuokaan onnistu, kun tällä hetkellä ei ole nauhoittavaa digiboxia ja toisekseen minä menen lasten kanssa samaan aikaan nukkumaan, kun aamulla on niin aikainen herätys ja lapset ovat iltavirkkuja, niitä ei saa tyyliin klo 19 nukkumaan :D

joo, olisi aivan ihanaa viettää yksi vuorokausi ihan yksin. nukkua sikamyöhään, sitten raahautua palstailemaan jne koneelle aamupalan kanssa.. sitten pari leffaa netflixistä.. ehkä jopa pari tupakkaa kävis kiskomassa terdellä :D?? iltasella kävisin lenkillä ja sitten panisin itelleni saunan... ihan siis yksin, sais mieski olla jossain :D ja sitten taas unille.. ai että..

Yhteistyössä