Mitä ajattelisit tälläisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelen"

Vieras
Mitä ajattelisit, jos sinulla olisi Facebook-ystävänä reilut 60-vuotias mies, joka olisi merkinnyt siellä itsensä useamman lapsen isäksi ja myös näiden lasten Facebook-tilissä olisi merkintä, että juuri tuo mies olisi heidän isänsä ja että heillä kaikilla olisi sama äiti. Muut lapset olisivat jo vähintään 15-vuotiaita, kun taas yksi olisi vielä alle kouluikäinen, eikä olisi vielä Facebookissa.

Sitten tämä mies aina siellä Facebook-tilillään hehkuttaisi, että mikä onni hänelle on käynyt, kun hän tuli yli 50-vuotiaana isäksi ja että hän sai pojan, jolle hän saa olla isä. Aina tämän nuorimman lapsen syntymään asti hän oli toivonut saavansa lapsen vaimonsa kanssa ja lopulta tämä oli syntynyt. Muista lapsista hän ei kirjoittaisi sinne juuri koskaan, ehkä joskus kertoisi, että "Esikoiseni Maija-Petteri meni tänään naimisiin" ja siihen olisi liitetty yksi kuva tästä esikoisesta, mutta muuten lähes kaikki muut viestit koskisivat tätä nuorinta lasta. Hän siis liittäisi Facebookiin joka päivä monia kuvia, jossa tämä kuopus olisi milloin uimassa, kalassa, marjastamassa, leikkimässä, nukkumassa, syömässä, kakalla, katsomassa televisiota, Joulupukin sylissä jne.

Minua vain ihmetyttää, että kun tuollainen eräs Facebook-ystäväni antaa ymmärtää, että hän on monen lapsen isä, mutta kuitenkin hänen toiveensa isäksi tulosta täyttyi vasta kuopuksen synnyttyä ja että tämä kuopus olisi hänen ainoa lapsensa, vaikka niitä lapsia on hänellä todellisuudessa monta.

Puhuisin asiasta suoraan isäni kanssa jos olisin noin mustasukkainen pienimmän sisareni saamasta huomiosta

Minä en ole kyseisen miehen lapsi, minua vain ihmetyttää, että miksi hän on merkinnyt itselleen sinne, että hän on useamman lapsen isä, kun hän kuitenkin yleensä antaa ymmärtää, että hän on vain yhden lapsen isä ja ne vanhemmat lapset eivät ole mitään.

[QUOTE="Vieraz";30581671]Jos muut lapset ovat vaimon aiemmasta liitosta ja/tai on ollut näille kasvatti-isä ja nyt on sitten lopulta saanut yhden omaa verta olevan.[/QUOTE]

He kaikki ovat nimenomaan tämän miehen ja hänen vaimonsa yhteisiä lapsia, mutta jostain syystä tämä mies tuntuu ajattelevan, että vain nuorin on hänen "oikea" lapsensa.

Mun mielestä on epäkorrektia kirjoittaa aikuisten lasten asioista. Sen vuoksi on ymmärrettävää, ettei heistä ole juuri mainintoja.

Mutta pitääkö niitä Facebook-päivityksiä silti tehdä siihen tyyliin, että "Vain tämä nuorin lapseni on oikea lapseni ja vain häntä rakastan, muut lapseni eivät merkitse minulle mitään, vaikka olen sentään heidän isänsä"?

[QUOTE="Ihmettelen";30581578].... hän tuli yli 50-vuotiaana isäksi ja että hän sai pojan, jolle hän saa olla isä. Aina tämän nuorimman lapsen syntymään asti hän oli toivonut saavansa lapsen vaimonsa kanssa ja lopulta tämä oli syntynyt.[/QUOTE]

Muut lapset on tyttöjä ja jostakin syystä hän on toivonut aina saavansa myös pojan.

Ei kukaan teini halua, etta isa laittelee heista kuvia ja juttuja facebookiin muuta kuin joskus. Kertovat itse mita heille kuuluu. Pienten lasten asioita ja kuvia voi laittaa ja iloita julkisesti kaikesta. Ei silti tarkoita, ettei vanhemmista lapsista valiteta.

Kun vanhemmat lapset ovat olleet pieniä, isää ei ole lapset kiinnostanut (koko ajan töissä, harrastuksissa yms). Kun kuopus on syntynyt, ei ole tehnyt enää niin paljoa töitä, ollutvpaljon lapsen kanssa ja sihde on muodostunut läheisemmäksi.

Meillä on neljä lasta. Ensin kaksi poikaa sitten kaksi tytärtä..Mies on luontoihminen, harrastukset liittyy luontoon ja toivoi innostuksen tarttuvan poikiinkin. No, näitäpä ei juuri ole kiinnostanut, mutta kuopustytär on henkeen ja vereen ulkoilmaihminen, rakastaa metsää, samoilua, patikointia ja muuta. Mies onkin hänelle todennut, että "sä olet se poika, jota isi ei koskaan saanut"... Eikä tää tarkoita sitä, että ei rakastaisi poikiaan, tai että tyttö ei kelpaisi tyttönä, kunhan sanoo.

Ehkäpä ne vanhemmat lapset on sanoneet, ettei heidän asioitaan sovi puida, nuorin ei vielä piittaa.

Mulla itsellä kuopus on tuonut ihan erilaista äitiyttä kuin nuo vanhemmat lapset. Ja usein päivittelen fb:hen juttuja vain kuopuksestani ja niistä tuntemuksista joita häneen ja hänen äitinäolemiseen liittyy. Se ei silti tarkoita että rakastaisin yhtään vähempää muita lapsiani jotka ovat jo isompia. Myöskin tuo ajatus minullakin että ei ole soveliasta päivitellä isommista lapsista, kun niiden jutut on niiden omiakin juttuja eikä ne välttämättä halua niitä levitellä somessa.

Mulla on neljä lasta. Kolme kouluikäistä, vanhin 14v ja kuopus 7kk.

Mun facebookista voisi kanssa päätellä että mulla on vain toi yksi lapsi, nuorimmainen josta laittelen kuvia ja kirjoittelen juttuja. On isommista joitain kuvia mutta harvemmin. Ja tosi harvoin kirjoittelen tekemisistään.

Yhteistyössä